IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@StellaMom Oi kuulostaa hyvältä!😍 Ja ihana, jos pystyt nauttimaan stressittömästä joulusta.

Me otettiin tosiaan taukoa tämä kierto, eikä menty siirtoon. Oli oikea päätös ja oon aivab hämmästynyt kun kerrankin en jatkuvasti mieti, että pääsispä jo jatkamaan ja edistämään asiaa. Lisäksi töissä tuttuun tapaan tahti kiihtyy loppuvuotta kohti, niin alkionsiirto ja mahdollisesti epäonnistuminen olis ollut ihan liikaa.

Nyt stressaa hieman joulu. Mulla pitäisi alkaa uusi kierto ihan lähipäivinä, ja siihen kiertoon sitten PAS. Olen normaalisti ollut ilman alkoholia ennen siirtoja ja muutenkin kohtuudella, mutta jouluna tulee varmasti otettua viiniä 1-2 lasia useampana päivänä. Lisäksi on samppanjaa ja glühweinia yms. että tuskin aivan ilman alkoholia olen ja en tiedä millä verukkeella kieltäydyn kun aina ennenkin juonut.😫 Ja oon myös rajoittanut kahvinjuontia ja sitäkin meidän joulunvietossa on jatkuvasti tarjolla. Ja kaikkea ”epäterveellistä” tulee jouluna syötyä ja sekin mietityttää…

Lisäksi mua ahdistaa se, että alkiot siirretään julkisella 5 päivää positiivisesta ovistestistä. Voi olla sattumaa, mutta ainoa positiivinen testi on tullut (siitä kkm) kun siirto oli 6 pv ovis+:sta 😞.

@StellaMom Oi kuulostaa hyvältä!😍 Ja ihana, jos pystyt nauttimaan stressittömästä joulusta.

Me otettiin tosiaan taukoa tämä kierto, eikä menty siirtoon. Oli oikea päätös ja oon aivab hämmästynyt kun kerrankin en jatkuvasti mieti, että pääsispä jo jatkamaan ja edistämään asiaa. Lisäksi töissä tuttuun tapaan tahti kiihtyy loppuvuotta kohti, niin alkionsiirto ja mahdollisesti epäonnistuminen olis ollut ihan liikaa.

Nyt stressaa hieman joulu. Mulla pitäisi alkaa uusi kierto ihan lähipäivinä, ja siihen kiertoon sitten PAS. Olen normaalisti ollut ilman alkoholia ennen siirtoja ja muutenkin kohtuudella, mutta jouluna tulee varmasti otettua viiniä 1-2 lasia useampana päivänä. Lisäksi on samppanjaa ja glühweinia yms. että tuskin aivan ilman alkoholia olen ja en tiedä millä verukkeella kieltäydyn kun aina ennenkin juonut.😫 Ja oon myös rajoittanut kahvinjuontia ja sitäkin meidän joulunvietossa on jatkuvasti tarjolla. Ja kaikkea ”epäterveellistä” tulee jouluna syötyä ja sekin mietityttää…

Lisäksi mua ahdistaa se, että alkiot siirretään julkisella 5 päivää positiivisesta ovistestistä. Voi olla sattumaa, mutta ainoa positiivinen testi on tullut (siitä kkm) kun siirto oli 6 pv ovis+:sta 😞.
@Kukkaa2 Se on aika helppoa ottaa lasi täyteen ja vaihtaa miehen kanssa ilman että kukaan huomaa kunhan tästä on sovittu etukäteen. Tai kun yksi siideri on juotu tms, niin käy vessalla ja täyttää vedellä tms. Itse ostin juhliin alkoholitointa viiniä ja olutta, eikä kukaan huomannut. Ei tarvitse juoda, leikkii vain että juo. (Lasi huulille ja mukamas siemailee ja laittaa takas alas) Jossain vaiheessa voi joko a) vaihtaa lasia miehen kanssa tai b) kaataa vähän viemäristä vähän alas tai c) unohtaa lasinsa jonnekin "vahingossa". Itselle tuli hyväksyntä yhteen lasilliseen ruuan yhteydessä ainakin, mutta en juo jos ei tee mieli. (Mun uusi kierto alkaa vasta joulun jälkeen) Mutta tsemppiä, ja jos tuntuu siltä että on liikaa ruokaa pöydässä niin koitahan ottaa vähän kaikkea eikä stressaa siitä että mitä syö. Se on se määrä jota kannattaa rajoittaa :Person Raising Both Hands:

Mulla stressi on aika vähäinen nyt, mutta sitä lähemmäksi kun päästään (eli tammikuun alussa) niin tulee stressi.
Seuraavaa kiertoa odotellaan, aikaisintaan muutama päivä joulun jälkeen laskin että alkaisi mutta Clomifen ehkä työnsi ovulaatiota myöhemmäksi (limakalvo oli aikaisessa luteaalivaiheessa eilen) niin voi olla hieman pidempi. (Nippelitieto muuten: Clomifen ratkaisua ei kuulemma kaikilla klinikoilla tarjota edes, näin lääkäri sanoi eilen. Clomifen kuulemma kasvattaa follikkeleita tasaisemmin, mikä oli mullakin hieman ongelmana ekassa Synarela kierrossa) Laihdutuksen jälkeen kierto lyheni melkein parilla päivällä (28=>26/27) mutta muistan että oli n. 30 pv joskus 5 vuotta sitten kun oli sekaisin. Katsotaan millaiseksi menee nyt, eihän punktion jälkeen odota kovin normaalia kiertoa kuitenkaan.

Napailua:
Täällä ensimmäinen kierto km jälkeen. Menkat oli next level vaikka vuoto mulla aina ollut runsasta, edes vuodon hillintä lääke ei auttanut. Nyt kp 12 ja eilen tuli ovisplussa.
Eilen Taysissa oli moniammatillinen kokous jossa meidän tilannetta mietittiin ja tuloksena oli että pasiin ja jatkoon myöhemmin vahvempi luteaalituki ja tukiläökitys jatkuu myös pitkään plussan jälkeenkin jos sellainen tulee. Oli maininta että meidän kromosomit voidaan myös tutkia. Ja jos uusi ivf kierros tulee niin se tehdään picsi menetelmällä, ilmeisesti tuo on icsistä pykälän ns kehittyneempi versio? 🤔
Kätilö soitti, otetaan molemmista kromosomitestit. Pas tehdään tammikuun kiertoon jos kuun ja tähtien asennot on kohdallaan ja se päästään tekemään.

Muokattu viimeksi:
Takaisin