Vastaa ketjuun

En tiedä monta follikkelia on tyhjennetty. Kun hoitaja tuli kertomaan, että saatiin 6 solua, kysyin, että miksi vain kuusi, kun follikkeleita piti olla 13. Onko osa jo karannut, vai oliko follikkelit vain tyhjiä? Hän sanoi, että ei osaa vastata ja meni kysymään asiaa. Palatessa kertoi, että joskus kaikissa follikkeleissa ei välttämättä ole solua. Ei siis oikeastaan vastannut kysymykseeni ja hänen antama vastaus tuntui yleismalkaiselta, ei kuulostanut siltä, että siinä puhuttiin nimenomaan minun tilanteestani. Olin siinä niin lääkepöllyissä, etten jaksanut asiaa sen enempää tivata.

Tänään piti kantaan tulla maininta, saatiinko sitä yhtä jatkoviljeltyä pakkaseen, mutta eipä siellä ollut asiasta mainintaa, vaikka muut tiedot on sinne ilmestynyt. Täytyy nyt erikseen laittaa sinne kyselyä, että mikä sen laita nyt lopulta oli. Siirrossa lääkäri sanoi, että nyt siirrettävä tuorealkio on hyvän näköinen ja juuri sellainen kun sen ikäisen alkion kuuluukin olla.

Antaisin muuten kaikille julkisella hoidoissa oleville vinkin, että kannattaa joka ikisen käynnin jälkeen käydä katsomassa, mitä kantaan on kirjattu. Ainakin mun suuntaan kommunikointi lääkäriltä ontuu pahasti ja usein on yllätyksiä kirjauksissa.

Takaisin