Itse tehtyjä ja tuunattuja ihanuuksia tulokkaille

Linda-Maria

Näppärä viestien naputtelija
Kesämammat 2016
Ajattelin tehdä oman keskustelun näille itse tehdyille jutuille, jos osasin :D
Tänne voisi laittaa kuvia ja juttuja käsitöistä tai vaikka ennen-jälkeen kuvia tuunatuista tarvikkeista. Niitä olisi kiva ihailla täällä ja saattaisi saada ideoitakin toisten luomuksista. :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Itse olen räpeltänyt vauvalle pipon ja lapaset. Sukat on vielä kesken kun on vaikeuksia tulkita ohjetta :D en siis tosiaan ole mikään käsityö taituri, mutta tahto tehdä on kova!

Liitteet

• 1398863917748.jpg
    1398863917748.jpg
    46.9 KB · Katsottu: 60
Kyllä pääsi itku, kun nämä sain :)
Esikoinen tosin tuumailee, että pikkusisaruksille tulee riitaa siitä, kummalleko tulee keltainen ja kummalleko vihreä :D

Mulla on suunnitelmissa sukupuolen selvittyä surruutella ompelukoneella tulokkaalle trikoisia housuja, paitoja ja pipoja, vaunusuoja on myös tehtävä kun ei löydy omaa silmää miellyttävää, jonninmoinen vaunupeitto myös aikeissa ja tietysti aion kaikki meän harsot personoida painamalla tai värjäämällä. Erottaapahan omansa! ;)

Mä alotin heti plussauksen jälkeen tekemään tämmöstä http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=b19&d_id=10 tumman harmaana. Nyt se on ollut jo pidemmän aikaa piilossa, mutta vois taas kaivaa esiin. Tohon tulee aukko turvavyölle, niin saa turvakaukaloon. Vois olla vaikka meidän pallerolla kotiutuessa jo päällä.. :love7

Esikoiselle neuloin kastemekon. Siitä viisastuneena päätin etten enää ikinä tee mitään, minkä täytyy tiettynä päivänä olla valmis. Meinasin tulla hulluksi sen kanssa.. :grin

Vitsit, tässä meinaa itsekin innostua. Pitäisiköhän sitä aloittaa jostain pienestä :) Varsinkin nyt kun pahoinvointi vielä vaivaa niin "askartelu" voisi olla juuri sopivaa puuhaa.

S1N1 minäkin aloitin pienillä ja helpoilla. Päätin että jos niistä selviän niin koitan jotain haastavampaa. :P

Mä aina huokailen, että osaisinpa tehdä villasukkia, pipoja, lapasia ja sellaista virkata ja neulota.
Jos olisi joku joka opettaa, en ite vaan saa tolkkua ohjeista.

Voisin ehkä ommella jotain, se sentään luonnistuu.

Ajatrelin yrittää lomalla neuloa vaikka tumput, niihin kun ei ihan pienelle peukaloa vaadita :grin
Neulominen ja virkkaaminen on ollu mulle aina todella vaikeeta, koskaan ole vasurina kunnon opetustakaan saanut! Sukissa kantapää aiheuttaa sydämentykytystä, mutta kyllä minä pukinkonttiin sain jouluksi yhdet tehtyä silti!
Ja tosiaan joo, kastemekko.. Oivoivoi, yksi on esikoisen jäljiltä, mutta kuka tekisi toisen..?

Mäkin oon saanut traumoja kun vasurina jouduin opettajan asenteen vuoksi puoliväkisin opettelemaan neulomisen ja virkkaamisen (jota en koskaan oppinut) oikeakätisesti. Jälkikin oli tosin sen mukaista:D muutenkin niin kauheita muistoja peruskoulun kässästä että tuskin innostun vielä tälle vauvalle mitään väkertämään. Kerran opettaja näytti tekemääni lapasta koko ryhmälle ettei vaan "kukaan muu tekisi näin kuin syysäiti on tehnyt" :( Myös taiteellisesti erittäin lahjakas, luova ja omapäinen ystäväni kärsi koska kaikki piti tehdä aina opettajan valitsemien kuosien ja mallien ja värien mukaisesti -.-

Pikkusiskoni on jo alkanut tehdä vauvalle peittoa, kummini neuloo myös innoissaan jotain yllätystä ja lapsen isän sisko on ihan mahdottoman hyvä kaikissa käsitöissä, joten jätän tämän puolen heidän hoitoonsa:D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Syysäitikin voi laittaa sitten kuvia noista lahjoista :) eipä mielestäni käsitöitä kannatakaan tehdä väkisin..itsekin teen juuri sen aikaa kun intoa riittää ja sitten siirrän työn syrjään. Ei sitten mene maku koko hommaan.
Jos kuitenkin innostuu jotain helppoa käsityötä kokeilemaan niin netistä/youtubesta löytyy videoita kaikkien erilaisten silmukoiden tekoon. Sieltä itse katselin kun ensimmäistä neuleohjetta suomensin itselleni :) en ole katsonut mutta uskon että voisi löytyä myös vasenkätisesti tehtynä.

Minä virkkasin muutama vuosi sitten mummon neliöitä ja niistä olisi tarkoitus tehdä torkkupeitto sitten kun rv20:n ultra on ollut ja tiedetään sukupuoli. Kunhan mun äiti toipuu järkytyksestä (että olen raskaana :)) niin varmaan sitten syksyä kohden tulee vaikka millaista neulottua sukkaa, lapasta jne.

Tässähän ihan inspiroituu! Tykkään tehdä tosi paljon käsin kaikkea, neuloa, virkata ja ommella, niin josko sitä löytäis jonkun kivan ohjeen. Mies vaan kun ei tosiaan halua tietää sukupuolta niin oon tällä yrittänyt argumentoida "kun mä en sit tiedä mitä neuloa ja minkä väristä!"

Aion tehda pienella torkkupeiton kesalla. En tosin ole katsonut viela lankoja enka malleja, mutta teen varmaan unisex-tyylisen. Rakastan neulomista ja virkkaamista, mutta pitkajanteisyyteni ei riita mihinkaan suuriin tekeleisiin. Isoaidinnelioilla tulee nopeasti hauskoja juttuja. Tosin minulla se yleensa tyssaa siihen, etten saa niita kudottua yhteen, vaan palaset jaavat irrallisiksi. :oops:

Takaisin