Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Amarie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Amarie

Jostain jotain jo tietävä
Joulukuunmammat 2015
Hankinnoista on olemassa jo omat ketjunsa, mutta myös itse tekemällä voi valmistaa kaikenlaista tarpeellista tai muuten vain mukavaa tarviketta vauvalle. Kerättäiskös tänne omia tekosia ja netin parhaita paloja siitä, mitä kaikkea voi tehdä itse. Vinkkejä, linkkejä, ideoita, kokemuksia jne. Kaikki työtavat on sallittuja, mutta koska neulojamammoilla on jo oma ketjunsa, niin pidetään ne keskustelut jatkossakin pääsääntöisesti siellä :)

Itselläni on suuret suunnitelmat ommella jossain vaiheessa pinniksen reunasuojus, baby nest, äitiyspakkauksen "kuoret" ja kenties vaunuverho. Saas nähdä mitä saan aikaan :)

Mäkin suunnittelin, että teen ite pinniksen reunapehmusteen. Selailin niitä netistä ja miljoonista vaihtoehdoista huolimatta en löytäny mieleistä :D Myös hinnat oli mun mielestä todella korket.. Ostaa jotain 10€/m kangasta ja jos kotoa ei löydy niin jotain pehmustetta. Ei pitäisi ainakaan 20-30 euroa enempää mennä ja ainakin saa sellaisen kun tykkää :)

Mäkin suunnittelin, että teen ite pinniksen reunapehmusteen. Selailin niitä netistä ja miljoonista vaihtoehdoista huolimatta en löytäny mieleistä :D Myös hinnat oli mun mielestä todella korket.. Ostaa jotain 10€/m kangasta ja jos kotoa ei löydy niin jotain pehmustetta. Ei pitäisi ainakaan 20-30 euroa enempää mennä ja ainakin saa sellaisen kun tykkää :)

Apua mitähän puhelin sekoilee. Sama teksti parin tunnin välillä :D Olkoon, en osaa poistaakkaan, liekö saako edes.

Onko kokemuksia tekstiilisprayista? Haluaisin "painaa" sabluunan avulla valkeisiin (halvimpiin) harsoihin kuvioita. Mikähän väri kestäisi kuumankin pesun?

Mulla on ollut suunnitelmissa tehdä vaikka mitä, mut nyt tuntuu et enkö mä saa mitään aikaiseksi. Oon aina tehnyt suht paljon käsitöitä, niin langoin ku kankain, inspiraatiota olis, mut ei kaikkia tarvikkeita ja sit kun saa hankittua tarvikkeita, ni ei muka jaksakkaan. Baby nestin haluisin tehä, jotain vaatteita ja ne pinniksen suojat ois kans aika mukavat ite tehdä. Mä ostin vaunut käytettynä jo aikaa sit, mut ikäväkseni huomasin niissä olevan pienen pieniä homepisteitä. Otin myyjään yhteyttä mutta hän kiven kovaan väitti ettei voi olla. Noh harmittihan se. Äitini sanoi että on niin pieniä, että etikkapesu riittää. Noh aloin kuitenkin tekemään uutta vaunukuomua innoissani, keskenhän seki vielä on. Ostin sitten toiset rattaat kun kaveri myi superhalvalla, niistä saa kuomun aseteltua noihin toisiin, mutta vielä vähän kutkuttaa jos tekisin sen oman kuomun loppuun asti, noh saa nähä.
Eli suunnitelmaa on, saa nähä toteutuuko.
Musta on kuitenkin superjees, että voi tehdä itse ja sit näyttää ihan omalta asiat. Se on superia.
Hohho, meidän ruokaa rakastava kissa ei tänää aamulla halunnu syödä ja nyt se änkes tähän syliin vaikka koitin sanoa että äiti lähtee ihan kohta eikä nyt mahdu oikein syliin, onkohan raasu kipeä..

Miulla on työn alla helistin ja sitä virkatessani tajusin että mobilekin ois ihan helppo tehä kun tekee erilaisia eläin figuureita :)

b49c26085859966d672c0a838e23c3bb

Tulokkaan helistin ❤

Mulla oli se lastenvaunuprojekti, kun tori.fi stä löytyi halvat vaunut. EN oikein tykännyt siitä vaunujen sisäkuosista ja lopulta bongasin siitä muutamia homelaikkujakin. Revin sitten kaikki sisäkankaat irti ja laitoin uudet tilalle. Yritän ladata tähän before ja after kuvat :)

Liitteet

• before.JPG
    before.JPG
    151.8 KB · Katsottu: 42
  • after.JPG
    after.JPG
    118.2 KB · Katsottu: 44
Takaisin