Itkupotkuraivari -ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja satu`
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

satu`

Puuhakas puhuja
Ääääärgh! Mua niin raivostuttaa ja ärsyttää nyt taas kaikki.. ja anoppikin on tulossa kylään kohta jotta pitäis näyttää ilosta naamaa!
Neuvolatäti alkaa olla kerta kerralta ärsyttävämpi, tekis mieli välillä oikeesti ravistella ja herätellä sitä sillai "heihaloooooo, voisitko vähän reipastua".. se on sellanen huumorintajuton, erittäin hitaasti ja pitkillä tauoilla puhuva täti, jolla ei oo mihinkään oikein mitään sanottavaa. Ei siinä, ihan perusmukava, jokseenkin vaan rasittava ja tänään kyllä mietin että miten ihmeessä jaksan tota tätiä katella sitte loppuraskaudesta ehkä jopa jopa viikko?? ..saatiko jos tää sama täti jatkaa sitte lapsen kanssa? ..se on sellanen "lässynlässyn" jo aikuisellekki, en haluu ehkä ees tietää miten se lässyttää vauvalle [:'(] äyh.. onneks se on ens kerralla sentäs lomalla.. saa vähän taukoa siitä :D

..ja vielä enemmän verenpainetta nosti äskeinen puhelu ukon kanssa! Me vietetään kihjalaisia lauantaina mun vanhempien luona ja mun vastuulle jää kaikki ostokset, koska ukko on töissä. Tottakai näistä ollaan ukon mielestä ehdottomasti tekemässä kunnon juomakekkereitä ja äsken tossa Alko -listaa pohdittiin yhdessä.. käpy alko keittää siinä vaiheessa, kun alettiin listaamaan tyyliin "bacardia pitää ostaa, kun tää ja tää tykkää siitä" .. "sit viskiä sille ja konjakkia tälle" - ei helvetti. Mä en tasan ala juottaan ihmisiä omalla kustannuksella sillai et jokaiselle pitää olla jotakin.. jos ei joku juo boolia/kaljaa/siideriä ni saa kyllä olla mun puolesta ilman tai tuoda omat juomat! Tästähän ukko sit riemastu, kun sanoin etten tosiaan ala roudaamaan koko alkoa tyhjäks (porukka muutenkin varmaan tuijottaa, että mitä ihmettä toi pallomaha tota viinaa kantaa :D).. ja koska sanoin tähän oman mielipiteeni, niin asiasta ei sitte ukon mielestä tarvinu enää ees keskustella eikä tehdä mitään kompromissejä "tehdään sit niinkun SÄ oot jo suunnitellu".. ja mä kun en tiedä mitään ärsyttävämpää kun se et lopetetaan keskustelu yhteen erimielisyyteen. Totesin sitte että ukko saa ihan itse tehdä Alko-ostoksensa, jos aikoo jossakin välissä ehtiä - mä en sinne enää lähe [:@][:@]

Kiehuuuuuuuu.. ja taas tietysti elämää suuremmista asioista kyse [:D]

Voi satu... tiedän miltä tuntuu. Mulla on itsellä aika rasittava neuvolatäti. Sellanen, jonka mielestä mun pitäis tietää jo kaikki ja argh.
Tavallaan erilainen nainen, mutta hermostuttava kuitenkin.

Onneks vaihdan kohta paikkakuntaa, oispa uudessa neuvolassa uusi parempi tätönen.

Ja mitä sun ukkosi kiukutteluihin tulee, niin asiatonta. Ei minun mielestäni juhlissa tarvitse alkaa tarjoilemaan mitään gourmeeruokia vaan koska joku tykkää. Sama juomisten kanssa. Ja viina maksaa. PALJON.
Itse vihaan alkoholia yli kaiken ja olen raitis. : D joten mulla on näihin luonnollisesti aika tiukat mielipiteet.
Mutta jos miehes sanoo tuolla tavalla pikkulapsimaisesti että "tehdään niin kuin sä oot Jo suunnitellut" niin voit aivan hyvin paukauttaa että se itse suunnittelee siellä jotain ottamatta huomioon sinua ja sun mielipitetä rahantuhlauksesta, juomista ja juhlien järjestelystä.

yritä sopia siippasi kanssa asiat, mutta jos hän ei oikein ymmärrä kantaasi, luovuta ja anna sovinnolle sijaa.
Voit sitten itse mielessäsi olla sitä mieltä että ukkosi on jääräpää.
jotkut ei vaan tajua ja joillekin on turha valaista sitä, että ne ei TAJUU.
Miehet... *huoh*[:o]

Ja sitten. Omat itkupotkuraivarit sain tänään kun yritin selvittää muutamaa byrokraattista juttua. (monimutkaisia selittää).no lopulta tajusin et olin sit kiukuspäissäni lähettänyt yhelle viranomaiselle viestiä joka alkoi sanoilla

nyt vittu loppuu tämä.

NYT HÄVETTÄÄ JA NAURATTAA:D. Onneks oon ton samaisen virkailijan kaa toiminu ennenki ja se tuntee mut.
Mutta menin menettämään hermoni kun se ei hoitanut asioitaan.
Heittelin täällä puhelimen seinään ja sitten laitoin vihaisen meilin.
en oo ennen raskautta kyllä jaksanut kiukuta näin paljoa:D

Huvittavaa kuulla kuinka muillakin kiehuu välillä yli, ja kun kiehuu, niin se TODELLAKIN KIEHUU!
Mä olen itse ollut kyllä aina temperamenttinen, mutta alkuraskaudesta kun hormonit alkoi jylläämään, niin mä olin ihan hukassa itseni kanssa.
Poikaystävälle suutuin, kun en tiennyt, että on lähdössä seuraavana viikonloppuna juhlimaan... Itkin kotona ja hakkasin seinää ja kiljuin yksin et "miten se voi olla noin välinpitämätön!!!!" Onneksi se oli töissä silloin... Kun sitten lopulta pikkasen heräsin asiasta, niin ei se nyt niin kamalaa ollutkaan. Mies oli ollut viimeksi ulkona mun kanssa helmikuussa ja silloin huhtikuussa oli menossa juhlimaan kavereidensa kanssa omia sekä ystävänsä synttäreitä. Ja olihan se niistä mulle sanonut, mutta kun mulla on nykyään muisti huonompi kuin hiirellä... :)
Ja yhdellä kertaa kaksi mun parasta ystävää sai raivot päälleen, kun oli vaihtanut suunnitelmia. Ja niinkin radikaalisti kuin että, ei mentykään kaverin luo tekemään ruokaa vaan he oli miettinyt että jos mentäis jonnekin syömään... Siinä sitten taas kiljuin puhelimeen että miten ne voi olla niin itsekkäitä ja ei mulle tarvi nauraa ja löin luurin korvaan. Tunnin päästä soitin ja pyysin nöyränä anteeksi, ja ne oli ihan hämillään, et mikä mulle tuli. HORMONIT!!
Ja tuon alkoholi asian ymmärrän täysin. Itse en ole mikään raivoraitis, ja ennen raskautta tykkäsin käydä ulkona silloin tällöin tai muutamalla kavereiden kanssa, mutta nyt jotenkin olisi niiiiin ihanaa jos kaikki maailmassa lopettais juomisen mun raskauden ajaksi. :)

Heh.. mä oon kyllä huomannu ihan saman asian, et jotenkaan toi itsehillintä ei toimi enää ihan niinkuin pitäis :D
Oon töissä kaupassa ja on kyllä tullu parille kiukuttelevalle asiakkaalle sanottua muutaman kerran enempää ajattelematta melko töykeestikin.. jälkeenpäin sitte ehkä hieman hävettäny, että mitä sitä suustaan päästikään - valituksia odotellessa :D

Mä kävin tänään palauttamassa neljä isoa jätesäkillistä pulloja - suurinosa juhannusjuhlinnoista ja jonkun verran jo varastossa lojuneita. Sain kyllä tosi pahoja mulkauksia siellä kaljatölkkejä koneeseen lapatessa.. ihmiset katto mun mahaa ja sen jälkeen säkkejä ja hyvä ettei pyöritelly päitään. Joku mummo viereisessä jonossa mutisi jotain nykyajan nuorista ja niiden juhannusjuhlista [>:][:D]

Mietinpä siinä, että mitkä olis ilmeet ollu ku olisin siitä kävelly suoraan vieressä olevaan Alkoon hakemaan kauhean läjän kihjalaisjuomia [:D][:D]

Mut siis joo.. tarvii varmaan miehen kanssa sopia jonkinlainen kompromissi noista juhlajuomista - mun puolelta tuleekin pari kaveria juhliin, jotka olin kutsunut jo ennenkun päätettiinkin miehen kanssa pitää pelkät sukujuhlat enkä kehdannu enää sanoa heille ettei kavereita halutakaan.. joten mä saan kaverit - ja ukko saa varmaan sit haluamansa juomat :D (mut mä en niistä kyllä maksa penniäkään - ör!) [:D]

Toi kuulostaa Hekuli kyl niin tutulta! :D
..täälläkin saatetaan porata monta tuntia "kun ukko ei välitä" ja loppujen lopuksi sitä tajuaa itkevänsä sitä että mies ei muistanu tuoda kaupasta maitoa [:D]

Tänään kyllä kiehahti ja kiehahtikin kunnolla yli!! Miten ihmiset voi olla niin välinpitämättömiä ja ajattelemattomia!?!
Ja kyseessä on kuitenkin ystävä.. Mutta, jos ei ihminen pysty ymmärtämään että mä VOIN EHKÄ OLLA VÄSYNYT tästä kuumuudesta ja jatkuvasta jalkojen päällä olemisesta ja työstä ETTÄ EN EHKÄ JAKSA!!!!! Jaksa siis mitään saatika tehdä VÄHÄN YLIMÄÄRÄISIÄ TÖITÄ ja vielä ihan vaan hyvää hyvyyttäni! Että ANTEEKSI VAAN NIIN HELVETISTI jos olen aivan puhkipoikki prkl!! Töissä on lämmintä lähemmäs 30 astetta ja mahakin jo sen verran tuntuu että on kovin pinkeä olo jatkuvasti ja tuntuu että koko maha kipeytyy kun rehkii liikaa niin KAI MÄ NYT EKAKS AJATTELEN VAUVAN HYVINVOINTIA enkä tahdo riskeeta MITÄÄN!!!!! [:@]

ISO HALI kaikille! Aivan ihanaa ku muillakin on tunteet hirmu pinnassa. Meillä kans miehellä on kestämistä, ku olen ihan superherkkä nyt. Olen sille itkeny, että ehkä sillä vauvalla on pahamieli ja siksi mä itken [:D]

Päähänki ottaa asiat tavallista herkemmin, mutta niit ei passaa täällä paljo näyttää ku ei tuo mies oikein niit tunteita osaa sulatella...

Juuri kun vuodot oli loppunu, rakenneultrassa kaikki oli hyvin ja vihdoin pääsin nauttimaan raskaudesta ja olostani, ja tottakai ylpeänä esittelemään yöristyvää masua [:)] niin tottakai tulee seuraava isku päin näköä... 22 viikkoa täyteen ja herään aamuyöllä siihen kun on pöksyt märkinä, ei kiva [:@] Olin niin innoissani siitä että tänään piti olla neuvola ja saisin paperit kelaa varten ja pääsisin tilaamaan Ä-pakkauksen... Nyt on taas kauhee stressi että miten tässä käy, meinaa usko jo loppua... onneks mies sentään osaa lohduttaa [:)]

Alkuraskaudessa verisiä vuotoja (siis ei mitään tuhruvuotoja) ja nyt lapsivettä [:(]

Ihan pakko kertoa.. Jos joku saa ihmeellisiä itkukohtauksia niin minä!!

Mun mies osti meille kaksi onkea ja viikonloppuna oltiin mun vanhempien mökillä kalassa. No mies sai sen toisen ongen rikki ja isä sen sitten korjasi. Mies sanoi sen jälkeen, että se onki voi jäädä vaikka sinne mökille. No sitte lähdettiin kotiin ajamaan ja minä itkin koko automatkan, että miksi se antoi mun ongen pois. Eikö se ollutkaa ostanu sitä mulle.

Ihan ku se onki ois ollu joku rakkauden kuvastuma, jonka se sitten noin vain antoi pois. Ihan ku ei ois välittäny musta ollenkaan. No huh huh.. Meni sitten seki ilta siinä, sitä onkea nyyhkiessä ja mahtoihan se maksaakin varmaan noin 3€, mutta ku musta se vaan kuvasi mieheni tunteita muhun. [:D] Apua! Onneksi seuraavana päivänä tajusin, että oli sitten muute tosi tyhmä syy pahoittaa mielensä noin pahoin ja mies oli ostanu mulle uuden ongen kaupasta. Arvatkaa tuliko taas itku ku sitä uutta onkea katsoin ja aattelin, että kylläpäs se rakastaa mua aivan älyttömästi ku osti mulle näin hienon ongenkin...

Jotta sellaista täällä. [:)]

Huutelen tuolta joulukuun puolelta..

Pakko osallistua tähän keskusteluun, olen nimittäin itsekkin alkunut saamaan "aiheettomia"raivareita.
Viimeisin tuli kun mies laittoi helteellä hupparin päälle, olimme lähdössä ulkoilmakonserttiin. En voinut sietää sitä hupparia juuri sillä hetkellä hänen päällään, ja huusin hänelle ettei hän välitä minusta ollenkaan kun helteellä laittaa pitkähihasen päälleen!
Siinä rytäkässä sitten lensi laukku olalta ja kännykkä kädestä [:)].

Puoli tuntia pidin mykkäkoulua, mieheni istui keittiössä ja soitteli kavereilleen ettei ihan heti päästä lähtemään.
Mykkäkoulun jälkeen sain mielettömän itkukohtauksen, ja huusin ettei masuasukki tykkää jos iskä haisee hielle!

Kyllä siinä mies vähän pyöritteli päätään ja silitteli massuani ja sanoi "iskä lupaa olla laittamatta hupparia päälleen".
Eihän siinä tilanteessa enää muuta voinut kuin nauraa ja pyytää anteeksi.

Päästiin kuitenkin, noin tunnin myöhässä, lähtemään nauttimaan musiikista ja ystävistä.

Rascal, kuulostaa tutulta käyttäytymiseltä [:D] Itte ku viel tajuaisin saman päivän aikana, että noi kohtaukset on "hiukan" yliampuvia, mut menee yleensä vasta seuraavaan päivään.

Elokuviin ei vissiin tohdi enää mennä, ku siellä ärsyttää niin äärettömästi toisten metelöinti tai iha mikä vain mitäne tekee. Sentäs eilen istuin vain omalla paikallani, enkä siel alannu raivota, vaik mieli tekikin tinttasta takana olevaa naista, joka vaihteli asentoa koko ajan niin että samalla töni mun tuolia [:D]

Nobody, tosi ikävää! Siksi kysyin, kun itellä tullut nyt valkovuotoa hieman, ja ajattelin, että jos sulla sama asia.

Mä vedin perjantaina itkuraivarit, kun poikaystävä pyysi pesemään perunat. Se tekee meillä yleensä ruoan, mutta mä aika usein teen jtn sen hyväksi. Olin sitten ottanut perunat lavuaariin ja meinasin alkaa pesemään, niin se sanoi mulle, että "kato nyt pikkasen millaisia perunoita otat". Ja pam! Siitähän lähti kauhee huuto joka päättyi mun kohdalla itkuun. Kiljuin mm. että miten mä osaan sitten edes tenavalle tehdä ruokaa, kun en osaa perunoita valkata pussista yms dramaattista. Kun se mua sitten silitteli ja rauhoitteli siinä oman aikansa, niin sanoi että, "sitä vaan tarkoitin, kun kaikki on ihan eri kokoisia... Kypsyy eri tahtiin." Ja tottahan se olikin, mutta se nyt vaan oli just se väärä hetki sanoa mulle mtn.[:)]
Hormonit on kyllä itelle ollut vaikein asia raskaudessa. Alkuaikana se oli ihan kamalaa, miten mä raivostuin tai itkin tai tunsin mitä milläkin sekunnilla.

Hekuli, eikö olekin ihanaa ku huomaa itseki sitte joskus myöhemmi, että on "hivenen" ylireagoinu [:D] Itse olisin ihan takuulla reagoinu just samalla tavalla ja juuri tuollaiset ajatukset ois tullu mieleen.

Joo, ja kun ne on niin älyttömiä, mistä mä vedän herneen nenääni. Mutta onneksi suurimmassa osassa oon huomannut itse melko nopeesti, et nyt tuli liikaa ja osaan myös pyytää anteeksi. On vaan huvittavaa katsoa poikaystävää, kun hän sitten on kauan aikaa tapahtuman jälkeen hiljainen ja ei oikein uskalla edes nauraa asialle. Varmaan pelkää, et saan uuden hermoromahduksen, jos se naurais mulle [:D] Mä yritän sitten aina heittää asian vitsiksi, mutta toisaalta, eipä itteäkään kauheesti naurattaisi, jos just 15 minuuttia sitten toinen on raivonnut mulle jostain mitättömästä asiasta, niin alkaa naureskelemaan asialle puol tuntia myöhemmin....?

; D anteeks mut mua huvittaa tämä keskustelu suunnattomasti. Ymmärrän teitä näet NIIIN hyvin. <3
Mulla on itsellä ollut jatkuvasti ihan onnettomista aiheista näitä itkukohtauksia. Ajattelin, että sanon rakkaalle että nämä menee luultavasti ohi sit kun lopettaa imetyksen ja hormonit tasaantuu...EHKÄ.
Mä itkin eilen sitä, kun kävimme vieraal paikkakunnalla ostoksilla ja mie sit jätin puhelimen kotiin.
Anoppi soitti sit mun puhelimeen ja kun ei saanut yhteyttä, soitti sitten vielä poikakaverille mun asiasta. Sit poikakaveri sanoo että "hei, älä nyt ota ittees mutta...missä sun puhelin taas on. Sä olet aika huonosti tavotettavissa aina".
Ja mie otin NIIIIIIN nokkiini tosta.
Itkin ja itkin ja mökötin.
Ja sitten rakas vaan yrittää selvittää mulle että ei hän pahalla mutta että joskus saatan missata tärkeitä juttuja, kun en pidä puhelinta matkassa.

Eipä taida olla päivää ettenkö itkisi jostain turhasta:D

Siis aaaaaaaargh!!!!!! Nyt sapettaa niin tuo koko ukko, että jos voisin niin nakkaisin sen pihalle heti!!! Siis voi ärh!!!

rechaka, kuulostaa juu tutulta [:)]

Mun mieheni on onneksi sellainen, että se ei liiemmin halua neuvoa tai moittia mua, joten ei tarvi sellaisista asioista itkeä, mutta sitten saatan kyllä itkeä esimerkiksi siitä, että olen itte halunnu olla kotona, ku on liian kuuma ja ei jaksa tehdä mitään, no illalla sitten itken, ku ei ole tehty mitään ja ollaan vaan oltu [:D] Yrittää ny siiin sitte miellyttää raskaana olevaa naista [:D]

Takaisin