ITKUINEN POIKA

Orchid73

Silmät suurina ihmettelijä
Poikani, kohta 5 kk, on nykyään todella itkuinen aina kun on hereillä. hän nukkuu yöt ihan hyvin, syö yhden kerran. Olen vasta lopettanut imettämisen kun ei huolinut enää rintaa. Poika haluaisi olla sylissä koko ajan ja ihan pieniä hetkiä viihtyy lattialla mutta aika pian alkaa itku/huuto. nyt minua huolestuttaa kun on jo kuukauden verran kääntynyt mahalleen, mutta nyt pariin päivään ei ole kääntynyt, makaa vaan selälleen ja huutaa. kai tää on ihan normaalia vai onkohan?

Hmm.. Millaista itku on? Tunnistatko onko kipuitkua vai jotain muuta, esim tylsistymisitkua? Ja itkeekö siis sylissä vai vain lattialla?

Vaikea sanoa.. jos yöllä ei itke, niin ehkä poika haluaa vain läheisyyttä ja huomiota? Voihan se kääntyilykin alkaa kyllästyttää, ja poika ei keksi uutta virikettä tai jotain..

Neuvolassa kannattaa tietysti mainita, jot itkuisuus jatkuu. Toivottavasti itkut vaihtuvat hyvään mieleen pian :)

Ja ootteko aloittaneet jotain uutta ruoka-ainetta? Viljoja, lihaa? Saattaahan itkuisuus niistäkin johtua, kun kroppa joutuu totuttelemaan uusiin asioihin...

Vauvat oppivat uusia juttuja myös niin paljon, että välillä jo opitut asiat saattaa hetkeksi unohtua ja sitten oppii taas uutta. Jos vatsaan koskee, niin ehkä se kääntyilykään ei kiinnosta?

Muistathan, että neuvolaan voi aina soittaa myös, siellä on kuitenkin ammattilaisia antamassa apua! Ei oo niin tyhmää kysymystä, etteikö sieltä voisi kysyä ;) Tää äitiys on vähän tällasta, etenkin esikoisen kanssa sitä eka vuos meni kun pohti vaan!

meijän poika oli ihan samanlainen siinä isässä, ihmeteltiin itekki eikä neuvolakaan osannu auttaa... lattialla ei viihtyny yhtään, sitä kesti jotain kuukauden verran ja sit se hoksas kääntyilemään lisää ja loppujen lopuksi se lähti siitä sitten yrittää eteenpäin menoa. Poika olis halunnu olla vaan sylissä, mutta kyl hän viihty aika hyvin sitterissäkin.

Luulen et se oli jotain tylsistymistä, poika ainakin hiljeni kuuntelemann kun alkoi loruttelemaan ja laulamaan, sadun lukeminenkin. leluesittelyt. Leikkimatolla oli loppujen lopuksi kuitenkin ihan kivaa kun sai elukat heilumaan pään yläpuolella. Sitteriin kiinnitimme myös jonkun leluhärvelin.

Takaisin