Itkuhälytin

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lidia10
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Lidia10

Puuhakas puhuja
Alkaa tulla hieman kylmä kun pitää tuota parvekkeen ovea auki [:D] (Hugo on pikkuhiljaa oppinu nukkumaan pidempiä päikkäreitä parvekkeella, ei siis enää vain liikkuvissa vaunuissa [:)])

En ole ollenkaan perehtyny noihin itkuhälyttimiin... nyt kun teillä on jo kokemusta laitteistanne, niin haluaisko joku vinkata mihin on ollu tyytyväinen/mitä ei ainakaan kannata ostaa [:)]

Meillä on Padwico 903. Mukana oli 2 laturia ja reilun viikon kestää yksi lataus kun on joka päivä käytössä. Värinähälytyskin on joten esim. imurointi sujuu hälytin taskussa tai vyössä kiinni. Oon tosi tyytyväinen ollut. Saatiin anopilta ristiäislahjaksi joten hinnasta en osaa sanoa mitään.. Googlettamalla katoin että reilua satasta pyytävät. Yhtään en tiedä millainen hinta itkuhälyttimillä yleensä on..

Meillä on tavalliset radiopuhelimet joissa löytyy ääniohjaus...Eli aktivoituu äänestä...Niitten kantomatka on 10 km ja maksettiin niistä 30 €...Vaikkei nuin pitkää kantomatkaa tarvikkaan...Puhelimet on aktivoitu niin et toinen joka on pojan sängyssä aktivoituu äänestä ja toinen joka tulee meille niin se vain vastaanottaa...Sit niissä on ladattavat patterit jotka voi laittaa suoraan mukana tulleeseen telineeseen latautumaan...Siis puhelimen kokonaan...

Meillä samaiset Padwicon itkuhälyttimet joita Tintsu82 jo kehuikin. Ovat olleet päivittäisessä käytössä ja olen ollut tosi tyytyväinen. Kantavuus on ollut riittävä mökilläkin, lisäksi ovat pienet ja kevyet, klipsut ja värinähälytys on kätevä kun imuroi tms.

Mä ostin käytettynä huuto.netistä viiteenkymppiin, uudet on yli 100€

Meillä on halpis Silvercrest, tais maksaa jotain 20e lidlissä. Ihan hyvin pelittää, kantomatka lähemmäs kaksi kilometriä ja äitin mötikästä voi jutella vauvalle. Hälyttimet toimii sekä pattereilla että latauksella. Ainoa "vika" vaan, että vauvan pitää äännellä jonkin aikaa ennenkuin hälyttimestä alkaa kuulua ja kanavalle saattaa eksyä joku rekkakuski [:D] Mutta niin kai se menee kaikissa hälyttimissä.

Meillä on Philips Avent sellanen joka maksaa reilu 100e (120e?). Phillipsil on vissii useimpiiki versioi ja erihintasii, mut toi on kai kallein niistä. Sorry en nyt muista tota mallii tarkemmin. Ei kuitenkaa oo ollu valittamista ainakaan toistaiseksi ja laite on käytössä päivittäin. Linja siinä on ihan vaan meidän käytössä ja hälyttiminen volyymia ja herkkyyttä pystyy säätämään. Toimii pattereilla ja verkkovirralla.

Me ostettiin kans joku halpasetti (20e) Biltemasta, mutta se on ihan susi. Siinä lapsen pitää huutaa jo ihan tosissaan ennenku alkaa lähettämään ääntä. Ja varsinkin ihan alussa meidän pienokainen ainaki oli hiljanen kaveri ni systeemi ei toiminu, ei sit yhtään! Sit sain siskolta lainaan Philipsin noin 100e hälyttimet -toimii kuin unelma! Eli mä suosittelen tässä tapauksessa satsaamaan laatuun ja ilmeisesti samalla myös hintaan. On niiiiin ihanaa kun laitteeseen voi luottaa, kunhan muistaa aina ladata patterit parin päivän välein.

Meillä odottaa ihan tuliterät Philips Avent-itkuhälyttimet paketissa (ovh. 59,90). Kokeilin kerran ja en sillon innostunu. Pitäisi ostaa niitä ladattavia paristoja ettei tarvii joka viikko ostaa uusia. Missä muuten pidätte itkuhälytintä jos vauva nukkuu vaunuissa? Kun sitä ei ilmeisesti saa laittaa sinne sisälle vai oonko ihan väärin ymmärtäny. 

Meillä on tuo sama kuin Sirkulla (luulisin); hyvä on. [:)] Mut ei maksettu siitä läheskään niin paljon: ostettiin Hobby Hallista.

Mä pidän vaunujen lämpöpussin päälle tai pihapöydällä. Molemmat osat on piuhan päässä: näin pakkasella menee patterit tosi nopsaan.

meillä on lastentarvikeliikkeestä ostettu mebby voice1 (n.100e) toimii sekä verkkovirralla että pattereilla..oon ollu ihan tyytyväinen kun käytän verkkovirralla..patterit imasee tyhjäks aika nopeesti, on melko herkkä ottamaan äänet (otti hyvin kun omenapuussa reilun 100m päässä raakkui harakka) ja sen vuoksi linja on melkein koko ajan auki.

miks hälytintä ei sais pitää vaunuissa? mä oon laittanu sen vaunujen kuomuun kiinni...

Mä muistelisin myös lukeneeni jostain ettei saa pitää vaunuissa ylikuumentumisen varalta.. ja luin myös etteivät itkuhälyttimet kestäisi pakkasta vaan silloin tuo ylikuumentumisen vaara olisi suuri, pitääköhän tuo paikkansa? Sen vuoksi en ole itkuhälytintä edes hankkinut, koska ainoa mihin sitä tarvitsisin olisi kun vauva nukkuu vaunuissa ulkona.

NO uskomatonta, jossei saisi pakkasella pitää ulkona?!!! Mun tuntemat äidit ja isät on kyllä kaikki pitäneet.. eikä kenelläkään ole käynyt kuinkaan -kopkop- Onkohan tuo ihan faktaa?

En yhtään muista mistä olen kyseisen asian lukenut, voi olla hyvin jostain keskustelupalstaltakin, joten ei välttämättä ei ole faktaa, oliskohan jollain ohjevihkosta hälyttimistä, luulisi niissä lukevan jos ei toimi pakkasella

Ohjekirjassa luki et laitetta voi käyttää -10asteeseen asti ulkona. Eli saa viedä ulos. Mut en muista oliko se jotenkin et ei saa laittaa vaunuihin jos se ei saa sieltä kunnon yhteyttä toiseen yksikköön tai jotain. Tai sit et lapsi saattaa koskee siihen ja laittaa suuhun, hitsi ku en muista.
Mut siis pakkaseen saa viedä.

ALKUPERÄINEN: Emilia

Meillä on halpis Silvercrest, tais maksaa jotain 20e lidlissä. Ihan hyvin pelittää, kantomatka lähemmäs kaksi kilometriä ja äitin mötikästä voi jutella vauvalle. Hälyttimet toimii sekä pattereilla että latauksella. Ainoa "vika" vaan, että vauvan pitää äännellä jonkin aikaa ennenkuin hälyttimestä alkaa kuulua ja kanavalle saattaa eksyä joku rekkakuski [:D] Mutta niin kai se menee kaikissa hälyttimissä.

Meillä on kans lidlin Silvercrest itkuhälytin, mut äidin puolen hälyttimessä ei toimi se puhu-näppäin.. Ainakaan emme ole saaneet sitä toimiin. Vauvan puolen radio toimii ihan hyvin. Kuuluu pienikin inahdus. Nyt on muutamana päivänä kuulunut ylimääräisiä ääniä samalla kanavalla :P Ainut huono puoli tuossa on että akku ei meinaa oikein kestää vaan pitää olla aika monesti laturissa.

Meillä on tuo sama Aventin itkuhälytin mikä Esikoisella. Ja vaikka pattereilla toimii niin on paristot kestäneet jo yli kuukauden vaikka päivittäin on 2-5 tuntia päällä! Se niissä on hölmö juttu, että miksi se talk-toiminto on vauvan kapulassa? Eiköolis loogisempaa, että vanhemmat vois puhua siitä omastaan sille vauvalle.
Mutta tyytyväinen olen ollut ja ihan Citymarketista on ostettu, että helppo löytää tuo malli.

Ja mä oon muuten ainakin pitänyt vaunuissa... Eikai se nyt niin isoksi vaaraksi ole? ei ole kertaakaan edes lämmennyt. Mihin muualle sen voi laittaa jos vaunut on pihalla?

Kiitos ihanat ihmiset vastauksista! [:)]

Radiopuhelimet houkuttais siksi, että vois antaa siskonpoikien leikkiä niillä kun käyvät täällä meidän kopperossa kylässä [:D] Ite oon niin lapsellinen että tekis mieli lähteä leikkimään tuikkusta radiopuhelimilla lasten kanssa [:D] Jossain nettikaupan sivuilla oli vaan joistakin radiopuhelimista ettei sovellu itkuhälyttimiks. Miksiköhän? Sme tarviiko niissä olla joku tietty ominaisuus että soveltuu itkuhälyttimeksikin?

Aventin ton hälyttimen näinkin tänään Citymarketissa. Ei vielä lähteny mukaan, mutta jos ei radiopuhelimia osteta niin vois harkita niitä. Jotain 60e maksoivat tosiaan.

Lidia ei kait muuta kuin tuo äänestä aktivoituminen...meillä nuo ei ihan pienestä ähinästä ota mutta kuitenkin ennenkuin on täysi huuto päällä...mitä lähempänä vauvan kasvoja puhelin on, sitä herkemmin ottaa...Vauvat kyllä kurottaa niihin sitten käsillään, joten joutuu vähän kauempana pitämään...[8D]

Takaisin