Isyyspakkaus

Bimbelibom

Puuhakas puhuja
Tammikuunmammat 2016
Jouluäidit 2020
Vieläkö tämä perinne elää? Eli aikooko joku lahjoa miestään itse tekemällään isyyspakkauksella?

Viisi vuotta sitten esikoista odottaessa kasasin miehelle kyseisen paketin. Koska sen suunnitteleminen ja kokoaminen oli yllättävän hauskaa (vaikkakin hieman työlästä), ajattelin tempaista taas tänä vuonna. Löysin jopa vanhan "KELAn päätös"-pohjan, jota käytin viimeksi. Meni muuten täydestä ja mies ei alkuun ymmärtänyt ollenkaan, että niin mitä se KELA on hänelle myöntänyt.

Itse paketti sisälsi kaikkea niin vannasta yhteneviin vaatteisiin ja kofeiinipitoisista juomista vaippoihin. Mukana oli myös muistaakseni korvatulppia, suklaata, tuttipulloja, korviketta ja hengityssuoja & kumihanskat kakkavaippojen vaihtoa varten. Tuleva isä oli yllättynyt, vaikka taisikin samantien syödä ne suklaat, jotka oli tarkoitettu lohduksi unettomiin öihin :grin

Liitteet

• ip.pdf
    ip.pdf
    118.4 KB · Katsottu: 211
Mahtavaa, olenkin miettinyt mistä saisin listan kaikesta mitä isyyspakkaukseen voisi laittaa, kiitos! Miehellä on nimipäivä sopivasti pari viikkoa ennen laskettua aikaa niin menisi nimipäivälahjasta samalla. Ja Kelan paperi hyvä lisä, vaikka luulen että jos pakkaan isyyspakkauksen kenkälaatikkoon ei mene halpaan :hilarious:

Hän sai viettää valitsemassaan paikassa kahden päivän varpajaiset, ei ensin halunnut pitää niitä mutta sanoin että kadut myöhemmin jos et mee poikien kaa juhlistamaan.
Minä ja vauva vietiin pikkubussilla ja haettiin pois.

Minä tein miehelle esikoisesta ja se oli ihan kiva muistaminen tulevalle isällekin! :)
Enää ei ole aikomuksissa tehdä.

Mutta vitsi tuo on huima tuo kirje! :grin
Jotain samantapaista raapustin itsekin, mutta ei se kyllä noin uskottava ollu, hehee. :pompus:

Muistaakseni paketissa oli miehille suunnattu vauvanhoito-opas, sillail insinööri tyyliin. :hilarious:
Tölkki energiajuomaa, proteiinipatukoita ym pientä evästä jota voisi synnytykseen ottaa mukaan.
"Isin pelikaveri" -tutti, miehelle Super Isä -t paita. Askartelin myös itse sellaisia "Vapautus vaipanvaihdosta", "Isin lepohetki" ym kortteja, joita voisi hyödyntää ja jtn pientä tilpehööriä.
Olihan se aika perinteinen pakkaus mutta kyllä meillä ainenkin mies ilahtui ja ihan käyttöön kaikki tuli! :)

Senhän voisi antaa vaikka isänpäivälahjaksi? Itse en viimeksi kyllä tainnut malttaa niin pitkään odottelemaan vaan annoin heti sen jälkeen, kun meille oli tullut äitiyspakkaus: joskus syys- lokakuussa?

Miten tiedän miehet muistaa arvostaa sitä että kannatte lapsen, synnytätte ja pääosin hoidatte?
Ootteko saaneet vastaavaa äippäpakettia itellenne vai pitääkö ne teittiä ja teidän saavutusta "itsestäänselvyytenä" ?

Enpä ole ikinä edes ajatellut, että miehen pitäisi minua lahjoa raskauden tai lapsen pihalle pusaamisen vuoksi. Samassa veneessähän tässä ollaan kun tuo joutuu kuuntelemaan minun narinaani erilaisista raskausoireista, alkuraskaudessa otti enemmän koppia esikoisen hoidosta kun minä keskityin pönttösukellukseen ja päiväuniin. Ja loppuraskaudessa ottaa taas enemmän vastuuta arjen pyörittämisestä, jos tämä menee yhtä tuskaisaksi kuin viimeksi. En minä tarvitse konkreettista lahjomista, riittää että tuo kulkee tämän matkan tuossa rinnalla.

Itseasiassa isyyspakkaus tuonee mulle enemmän iloa kuin miehelle, koska rakastan ihmisten lahjomista ja yllättämistä :grin

Kyllähän jotkut mammat saa ponnistuslahjoja synnytyksen jälkeen (työkaveri taisi saada sormuksen), mutta itse en koe semmoisia tarvitsevani.

Tämä on aivan ihana idea, aion ehdottomasti ottaa täältä vinkit käyttöön! Olin jo aiemminkin miettinyt, että ehdottomasti tahdon jotenkin muistaa myös tulevaa isää. Hänellä tulee olemaan aivan yhtä tärkeä rooli tässä kuin minullakin.

Miten tiedän miehet muistaa arvostaa sitä että kannatte lapsen, synnytätte ja pääosin hoidatte?
Ootteko saaneet vastaavaa äippäpakettia itellenne vai pitääkö ne teittiä ja teidän saavutusta "itsestäänselvyytenä" ?

Meillä ei ainakaan pidetä ketään itsestäänselvyytenä. Pikemminkin, tuntuu että tämän kaiken hössötyksen keskellä jossa kysellään äidin vointia ja jaksamista, unohtuu helposti myös tuleva isä jonka velvollisuudet on ihan yhtä suuret kuin äidinkin. Itse ainakin olen huomannut tulevan isän miettivän ja pohtivan hyvinkin tarkkaan tulevaa elämää vauvan kanssa, taloutta ja jaksamista. Silti kaikki huomio tuntuu keskittyvän odottavaan äitiin jonka fyysistä ja henkistä vointia kysellään vähän joka paikassa. Olemme pohtineet tulevan vanhempainvapaan jakamistakin ja miksikäs ei, kun yhtä tärkeitä me molemmat sekä meidän roolimme lapsen elämässä ovat.

Tavallaan minua enemmänkin harmittaa tulevan isän puolesta, että hän ei pääse kokemaan tätä samaa kuin minä biologisena äitinä pääsen. Vaikka raskaus ei ole puhtaasti ollut sitä ihanaa hehkua ja lämpöä, mutta esimerkiksi olen jo jonkin aikaa tuntenut lapsen liikkeet ja isä saa odotella sitä vielä jonkin aikaa. Ja silloinkin vain, jos on minun seurassani ja sattuu vauva potkimaan. Ja meillä ainakin isä on kuskannut herkkuja kaupasta, ollut pitelemässä hiuksia kun halailen vessanpönttöä ja hieronut kipeitä jalkoja, pyytämättä. :Heartred

Enpä ole ikinä edes ajatellut, että miehen pitäisi minua lahjoa raskauden tai lapsen pihalle pusaamisen vuoksi. Samassa veneessähän tässä ollaan kun tuo joutuu kuuntelemaan minun narinaani erilaisista raskausoireista, alkuraskaudessa otti enemmän koppia esikoisen hoidosta kun minä keskityin pönttösukellukseen ja päiväuniin. Ja loppuraskaudessa ottaa taas enemmän vastuuta arjen pyörittämisestä, jos tämä menee yhtä tuskaisaksi kuin viimeksi. En minä tarvitse konkreettista lahjomista, riittää että tuo kulkee tämän matkan tuossa rinnalla.

Sama! Meilläkin mies on ottanut nyt päävastuun kodista ja perheestä, sekä meidän arjesta ja passaa ja huolehtii jatkuvasti, joten minusta se on jo konkreettista muistamista. :Heartred Kysymys kuuluu, miten minä jaksan ja pystyn muistamaan ja huomioimaan miestäni yhtälailla? Se on aika haastavaa välillä omien olojen kanssa. :wacky: (Eli samaa tässä poden ja pohdin kuin BabyMama)
Normaalistikin kyllä lasten- ja kodinhoito jakaantuu 50/50 meillä ja yhtälailla tässä raskaudessa kuin muissakin elämäntilanteissa ollaan samassa veneessä.
Mun mies on myös ollut aivan mahtava "imetystukihenkilö" koko pitkän taipaleen, mitä arvostan ihan älyttömästi! Hän todellakin on ihan täysillä mukana KAIKESSA. :grin:Heartred

Mä annoin isyyspakkauksen esikoisesta ja annoin sen myös Kelan paperin kera. Paperista löytyi ohje pakkauksen sijainnista. Oli mieluinen juttu,mutta tästä toisesta en ajatellut tehdä,kun ei oteta äitiyspakkaustakaan. Annoin pakkauksen isänpäivänä ja minua isä muisti sitten äitienpäivänä,jolloin vauva oli jo sylissä.

Toi oli ihana tapa tehdä miehellekin konkreettisemaksi sitä,että hänestä tulee isä. Mun miehen lempparijuttu pakkauksessa oli sellaiset sairaalan suojamyssyt kolmessa eri värissä,koska hän oli ehdottomasti halunnut synnytyksen alkaessa sellaisen laittaa päähänsä,vaikka ei sektiota ollutkaan tulossa. On miehen huumoria ja arvosti,että olin painanut toiveen mieleen ja nähnyt vaivaa ja hankkinut myssyt,vaikka niitä ei synnytyshetkellä mukana sitten ollutkaan.

Niin ja sairaalan suojamyssyjen lisäksi pakkauksessa oli ainakin tuttipullo (tämä tulikin kovaan käyttöön ja oli ihanaa,että isä pystyi myös ruokkimaan vauvaa mun maidolla), tutteja, vauvan käyttöopas (se insinööriversio,oli tykätty ja mies luki sen kokonaan,vaikkei yleensä lue kirjoja), superisi-paitoja 2 kpl, energiajuomaa ja miehen lempikarkkeja synnytystä varten sekä korvatulpat (myös nämä tulivat käyttöön vauvan synnyttyä).

Minäkin tein ensimmäisestä isälle isyyspakkauksen, mutta en nyt enää tarkkaan muista mitä kaikkea siellä oli. Suunnilleen samoja juttuja kuitenkin, mitä tässä on jo mainittu. Esikoinen on myös joulukuinen, joten isänpäivä oli minusta sopiva ajankohta sen antamiseen.

Tästä toisesta en ajatellut sellaista tehdä. Esikoinen menee kuukauden päästä esikouluun, joten eiköhän ne askartele siellä isälle jotain :)

Vieläkö tämä perinne elää? Eli aikooko joku lahjoa miestään itse tekemällään isyyspakkauksella?

Viisi vuotta sitten esikoista odottaessa kasasin miehelle kyseisen paketin. Koska sen suunnitteleminen ja kokoaminen oli yllättävän hauskaa (vaikkakin hieman työlästä), ajattelin tempaista taas tänä vuonna. Löysin jopa vanhan "KELAn päätös"-pohjan, jota käytin viimeksi. Meni muuten täydestä ja mies ei alkuun ymmärtänyt ollenkaan, että niin mitä se KELA on hänelle myöntänyt.

Itse paketti sisälsi kaikkea niin vannasta yhteneviin vaatteisiin ja kofeiinipitoisista juomista vaippoihin. Mukana oli myös muistaakseni korvatulppia, suklaata, tuttipulloja, korviketta ja hengityssuoja & kumihanskat kakkavaippojen vaihtoa varten. Tuleva isä oli yllättynyt, vaikka taisikin samantien syödä ne suklaat, jotka oli tarkoitettu lohduksi unettomiin öihin :grin

en ole koskaan mitään isyyslaatikkoa antanut tai mitään varpalaisia viettänyt.
Etten juhli sellaisia. Hassulta ne tuntuu.
ristiäisetkin väännän vain papin ja kummien kera en muuta.
Ei ole sellaista juhlimisen tarvetta tuntuu kirjaimellisesti ettei sovellu ja turhaa rahan menoa.
Sekin että on 8 lapsonen meille tulossa, siis jokainen ihan yhteinen samoista geeneistä väsätty erittäin paljon tärkeämpää minulle kuin juhlia. lapsien synttärikakku aina keskenämme juhlimme, ei yhtään edes innostu vieraista yhtä stressin pyörteistä olisi.
joulukin jättäisin välistä mutta teen sen vain lasten vuoksi kuin myös niiden synttärinsä pitäminen.

minusta lapset ovat vain elämässä tärkeintä edes miehen lahjominen se lapsi on myös lahja miehelle ei se mitään muuta tarvitsekaan.

Muokattu viimeksi:
Takaisin