ISUKKIEN ISYYSPAKKAUS!

samovaari

Vauhtiin päässyt keskustelija
Aattelin laittaa tälläsen palstan isyyspakkauksen teosta innostuneille!
Elikkäs ideahan on se että kasaa isukille oman pakkauksen jonka sitten antaa sopivalla hetkellä,itse aattelin väsätä ja antaa sitten kun poika on syntynyt[:)]

Mulla vasta idea asteella tää pakkaus mut jotain tällästä(mä yritän laittaa suht hyödyllistä enkä mitään roinaa)
- 2sikaria,joista toinen siis appiukolle saavat sit yhes poltella
-pieni plo viinaa esim.wiski
-reinot(miehen lempparit)edelliset meni jo puhki[:)]
-jotain pientä vaavin vaatetta tyyliin I<3 dad löytyy Hm:stä ainakin(bodyy,sukkii)
-nikotiinilaastarii,jos sais vaikka lopetettua kun ite haluis sit ku vaavi syntyy päästä tupakasta eroon!
...onhan tässäkin jo paljon mut ehkä viä jotain kivaa...
 
minun mielestä tuo on loistava idea [:D] kuhan nyt vielä mania pierais jostain noihin [:D]
 
Täällä on kanssa ollut mielessä isyyspakkauksen teko, vielä en ole kylläkään edes alkuun päässyt.. :) Jotain jo miettinyt valmiiksi, saa nähdä milloin pääsisi huomaamatta hankkimaan! Tosin saisi jo alkaa pitämään vaihtia, ettei aika lopu kesken [:D] Samovaarilla hyviä ideoita! Pitää pistää aivonystyrät hommiin.....
 
Kurkkasin marraskuisten puolelle, että mitä siellä oli keskusteltu isyys-pakkauksen vässämisestä. Ei ollut tullut mieleenkään, kun en koskaan ollut sellaisesta kuullut. Idea vaikuttaa todella hauskalta ja kannattaa varmaan toteuttaa pitäen mielessä millaiselle kohdehenkilölle pakkaus tulee (kaikki eivät varmaan osaa arvostaa ihan samoja juttuja).

Näkökulmia voisi olla esim.
1) Varpajaisboxi (viski, konjakki, sikareita, Baby Blues-sarjakuvakirja, valokuvallinen "täällä määrään edelleen minä"-kyltti makkarin oveen, reseptivihko jossa helppoja ja hyviä tarjottavia illanviettoon tai valmis arsenaali säilyviä tarjottavia...)
2) Apuvälineitä vauvanhoidosta selviämiseen (kuolarätti jollain hassulla tekstillä, essu, uusi solmio ja "varapaita", miehen lempihajuste kakanhajua peittämään...)
 
Jep,tosissaan sitä rahaa tän kaiken kasaamiseen ootellaan täälläkin[:)]Annelsella myös kivoja ideoita ja tosissaan persoonan mukaan,kuka tykkää mistäkin ja joku isukkihan voi pitää tätä aivan pöllönä ideana..[;)]
 
Mun kokoamassa isyyspakkauksessa on jo seuraavat:
- viskipullo (varpajaisiin)
- energiajuomaa ja kahvipaketti (akuuttiin väsymykseen)
- suklaata ja pikapopcornia (akuuttiin nälänhätään)
- isä aiheinen body vauvalle (oli niin hauska)
- miesten silmänympärysvoidetta (kroonisen väsymyksen peittoon)
- lupakirja illanviettoon poikien kanssa (kroonisen vauva-arjen vastapainoksi)

Vielä pitäisi ostaa
- korvatulpat (koliikin varalta)
- sisu-pastilleja (akuuttien ja kroonisten oireiden voittamiseen suomalaisella sisulla)
- sikari (varpajaisiin)
 
Moro!

Löysin suomalaisesta kirjakaupasta miehille tarkoitetun kirjasen:

"VAUVA omistajan opas"  Karistolta.
Siinä on käyttöohjeet, vianmääritys ja ensimmäisen vuoden huolto.

Kirja on kirjoitettu siihen tyyliin, kuin vauva olisi kone. Eli tosi hauska lukea.

Kirjoitan takatxt:n tähä, ni vähä valaisee.

"Osaat ohjelmoida videot, asentaa tietokoneohjelmat ja lukea sähköpostisi kämmenmikron kautta,
mutta mikään näistä taidoista ei auta, kun kohtaat maailman monimutkaisimman teknologian ihmeen: vauvan.
Tämä selkein kaavioin varustettu opas perehdyttää uuden omistajan vauvan tärkeimpiin toimintoihin, yleishuoltoon sekä lisävarusteisiin. Ohjeet mm. seuraaviin tilanteisiin:
vianmääritys vauvan äänimerkkien perusteella, torkkutilan ohjelmointi,
vauvan virtalähteen toiminta sekä rauhottimien valinta ja asetus.

Lastenlääkärin ja tuoreen vauvanomistajan laatima opas on samaan aikaan
hauska ja asiallinen kirja teksniikan ihmemiehille tai muuten vain palleropelkoisille
Huom! Mukana paljon myös tietoa naisille!"


Ite ollaa ukon kaa naurettu kirjaa iha sikana ja ukkokin lukee sitä mielellään vaikkei ole niin lukuihmisiä.
Hintaa taisi olla n. 13e..

Suosittelen[:D][:D][:D][:D]
 
heippa
minä jo annoin miehelleni isyyspakkauksen, tarkoitus oli antaa silloin kun äitiyspakkaus tuli mutta hiukan siitä venähti.pakkaus hiukan pieneni siitä mitä suunnittelin kun rahat olivat niiiin vähissä.
mutta minun pakkaus sisälsi :
 
sami Garamin kirja :Tuoreen isän kirja
vauvalle ja isälle yhteinen paksu lorukirja
ensiapupakkaus (jossa tarpellisia pikku haavereita varten, siteitä, laastareita ym..)
kumihanskat
hengityssyojat
korvatulpat
buranaa
pari tulitikkua (silmiin)
pieni pullo kirkasta ,pullon kyljessä lukee ensiapu.
vehnä patukka (energiaa)
mynthoneita
kinder bueno
hattu ja tossut toukalle missä luki I <3 dad
suojalasit (pissavaaraavarten)
harso
nessuja
lounasseteli (jos tulee pitsa nälkä)
vaippa
 
ainakin nuo löyty..sitten laitoin hauskan sarjakuvat päälle..
muutama juttu jäi tosin omasta ideasta pois.
 
mies oli kyllä tyytyväinen [:D]
 
Mulla oli tälläisiä paketissa. Mies sai jo paketin tutustuakseen, mutta käyttöön saa ottaa vasta lapsen synnyttyä.

-Kaksi pulloa miehen lempiolutta, joista voi ainakin toisen juoda ollessaan yksin kotona minun ollessa vaavin kanssa sairaalassa yöt.
-Puhdas t-paita jos vaavi sotkee isin
-Pieni paketti kosteuspyyhkeitä joilla voi putsata vaavin sotkut
-Yksi purkki NANnia jos äitin tissi ei olekkaan saatavilla ja vaavin nälkä yllättää
-Karkkia jos isille nälkä yllättää
-Panadolia jos isille tulee päänsärkyä
-Valollinen avaimenperä jossa lukee isä, jonka valossa voi tarkistaa nukkuuko vaavi
-Sininen kuviollinen harso jolla isi voi merkitä vaavin omakseen, eli jos vaavin yllä on tämä harso niin äiti ei saa puuttua isin ja vaavin yhteiseen aikaan muuta kuin hätätapauksessa.

Ja pakkaus oli miehelle erittäin mieleinen [:)][:)]
 
Mä olen kans väsännyt isyyspakkausta muutaman viikon. Tänään pitäisi vielä käydä hakemassa puuttuvat. Haluaisin ostaa sellaisia isoja sikareita, mutta en oikein tiedä missä niitä myydään?!

Isyyspakkauksessa mulla siis seuraavat:
Shampanjakonjakki (Remy Martin)
Korvatulpat
Hengityssuojaimia
NAN äidinmaidonkorviketta
tutti
muumi-laastaria
pesulappuja
sinkkivoide
kylpyankka
hernekeittoa
nuudeleita
pullo kokista
sisuja
buranaa

Pakkauksen ajattelin antaa huomenna.
 
Pitää varmasti itsekin väsätä tällainen. Siis en ole vielä edes miettinyt asiaa, mutta kiva ajatus.

Bantsu: isoja sikareita. Ainakin keskustan Stokkalla myydään  lehtiosastolla(ehkä Jumbossakin) ja Aleksilla ihan oma tupakkaliike, josta niitä saa ostaa.

Jos ei sinne asti jaksa lähteä, niin luulisi että voisi saada ihan huoltoasemalta tai supermarketista.
 
Isyyspakkaus
 
Isyyspakkaus on tarkoitettu isälle selviytymis avuksi arjen hetkiin vauva perheessä. Lue edes tämä ohje huolellisesti läpi ennen vauvan käyttöön ottoa.
 
Isyyspakkaus sisältää:
Ø      kirjoja, käyttöohje kirja jonka voi kaivaa sieltä nurkasta esille kun tuntuu että menee sormi suuhun, ei muuten maistu hyvälle kesken kakkavaipan vaihdon.
Ø      body, puetaan vauvan päälle printti puoli vatsan päälle ja iso aukko ylöspäin siis pään ympärille. Kannattaa pukea silloin kun tuntuu että äidin kaikki huomio menee lapseen ja isä jää huomioitta. Kun lähtee ulos kaksin vauvan kanssa, niin ystävälliset ilmeet on taattu.
Ø      suklaata, kun ei enää jaksa lähteä ulos ja yksinäisyys todella kalvaa.
Ø      Tutit, laitetaan (yksi kerrallaan) vauvan suuhun silikooni pää suuhun ja loppu jää suun ulkopuolelle.
Ø      Pipo, lämmittää pienen vauvan päätä siis päähän. Tälläkin isä saa huomiota osakseen.
Ø      Viltti, kietaise tähän vauva syksyn kylminä ilmoina.
Ø      Pyyhe, isin ja vauvan yhteiseen juttuun vauvauintiin!
Ø      Nessuja, jos synnytyksessä sattuu tulemaan itku.
Ø      Energiajuoma, akuuttiin väsymykseen.
Ø      Pähkinöitä, energian puutteeseen.
Ø      Frezza mocca, kun on niin kiire aamuisin ettei ehdi kahvia keittää.
Ø      Välipalakeksejä, yllättävään yö nälkään. Ei vauvalle.
Ø      Sisua, jos ei muuten jaksa niin sitten vielä sillä suomalaisella sisulla eteenpäin.
Ø      Korvatulpat, koliikin varalle.
Ø      Vaippa, vaippaa varten on erillinen vaipan asennus ohje. Seuraa ohjetta huolellisesti.
Ø      T-paita, kun vauva tahrii isin.
Ø      saunatyyny, raskaan päivän päätteeksi on mukava vetäytyä saunan lauteille maate omassa rauhassa.
Ø      vehnätyyny, lämmitettynä vaikka hartioille kun on kanniskellut vauvaa iltasella niin että kädet on venyneet jopa polviin asti.


                                                                       [:D][:D][:D] 



Tällaisen sitten sain tehdyksi toivottavasti mies pitää. Ton tekstin printtasin paperille. Sekä tein vielä rautalangasta väännetyn vaippaohjeen. Vaippa on tietysti kestovaippa. Kirjoja on kolme. Iso kasa mutta keräsin näitä pitkään. Pakkasin kaikki ikeasta ostettuun laatikkoon  jonka päälle erivärisestä kontaktista leikkasin tekstin isyyspakkaus ja sekä haikaran kuva mikä kantaa lasta. Bodyssa, tuteissa, pyyhkeessä, viltissä ja pipossa isä aiheisia tekstejä prodeerattuna. Sekä isän paidan selässä lukee teksti Aja hiljaa isi... 



                                                                       [:D][:D][:D]
 
Bongasin tuon vauvakirjan täältä: http://www.kirjakellari.com/ hintaan 8,90, en sitten tiedä mitä postarit ovat, no kohta sen näkee kun lasku tulee [;)]
Varmaan pitäis joku paketti itsekin väsätä, miehellä on nimpparit tämän kuun lopussa, jos vaikka silloin antaisi. Kivoja ideoita on tullut.[:)]
 
No niin, nyt alkaa olemaan suunnitelmat valmiina tämän suhteen.. Eli meillä isyyspakkaukseen tulee ainakin

- Jihuun mainitsema vauva - omistajan opas kirja
- Energiajuomaa
- 2 kumiankkaa (isompi ja pienempi, isommalla päässä kruunu ja pienemmällä enkelinkehä.. ) isän ja vauvan kylpyhetkiin
- Kahvimuki, jossa samanlainen punainen risti kuin ensiapulaatikoissa tms.
- Energiajuomaa
- Korvatulppia
- Finlaysonin Haisuli-pikkupyyhe peppupyyhkeeksi :D
- Jos löydän sopivan, niin joku satukirja, jota isä voi sitten lukea pienelle..

Nyt mietin vaan, että mihinkähän sitä nuo tavarat pakkaisi, että olisi pakettikin aiheen mukainen.. Ehdotuksia?
 
Omenainen

Mää löysin pakkaustarvikkeita ostaessani samalla melko ison lahjakassin joka oli tarkoitettu vauvalle. Eli siinä oli vauva aiheisia kuvia ja värit vaaleansininen tai -punainen. Otin itse sinisen koska isukillehan se kassi oli.
Aluksi ajattelin ihan perus pahvilootaa mihin oisin vain piirtäny ja kirjottanu, mutta se lahjakassi näytti niin ihanalle ja oli lopulta parempi ajatus itseni mielestä.
 
Kiitos vinkistä, Ronkuli! Hommasinkin semmoisen kassin tavaroita varten, kun löysin vielä sopivan :) Sain vielä ihan loistavan satukirja-idean, kun Sintin nimeksi on suunniteltu Eemeliä, niin löysin huutiksesta sopuhintaan Vaahteramäen Eemeli-satukirjan isän ja pojan iltasatuhetkiin [:)] Paree olla sitten Eemelin näkönen [;)] Ja täytyy varmaan laittaa nimeks Eemeli silti, vaikka kaikista Sintin pallien esittelystä huolimatta tulokas oliskin tyttö [;)]
 
Eilen kävin shoppailemassa isukille tavaroita, jotka annoin eilen kortin kera [:)] Tällaisia keksin mukaan:

-tuttipullo
-äidinmaidonkorvike
-vauvalle body
-konjakkia
-suklaata
-proteiinipatukka
-jääkahvi
-kirja isin luettavaksi lapselle
-valokuva-albumi+ruokalappu
-puklurätti
 
Itse annoin tulevalle Maailman Parhaalle Isälle isyyspakkauksen eilen [:)].
Sisältönä oli:
-Vauva, omistajan opas- kirja
-pullo lempiviskiä
-sikareita
-"isihousut" eli pehmeät, väljät verkkarit koti-iltoihin
-Ferrari-dödö
-vapaalippu Sealifeen
-Wagner-sukkia
-the man-the legend- boxerit

Pakkaus oli selkeästi mieluisa [:D]
 
Takaisin
Top