Istukka kohdunsuulla

Pilvilinna

Kunnioitettu kommentaattori
Noni onko muita 0,5% ihmisiä joilla tämä vaiva?

Ite oon tämmönen harvinaisuuksien kerääjä terveysasioissa.. Että onko muita tässä tilanteessa. Itse sairaalassa vuodeosastolla, kun eilen pyyhkiessä tuli verta...

Sapettaa tää tilanne.

28+3

Mulla ei seurattu erityisemmin tilannetta, koska siitä ei aiheutunut vuotoja/oireita. Lääkäri ultrassa totesi, että todennäköisesti nousee ja 37 + 0 ultrassa oli jossain navan tienoilla, kokonaan siirtynyt pois kohdun suulta. Maha mulla kasvoi vasta viikoista 30 lähtien kunnolla, oisko siinä yhteydessä istukka päässyt kohdun mukana kasvamaan ylemmäs.

Millaista arviota asiasta sinulle on kerrottu?

Mulla todettiin istukka osittain kohdunsuulla rakenneultrassa rv 21 ja sovittiin kontrolliaika rv 31, jolloin sit istukka oli noussut ylös. Ei siis aiheuttanut mitään.

Mulla esikoisesta oli etinen istukka ja vuotoja.. eka vuoto oli pientä, mut seuraavat semmosia et nukkues kun alko ja nousin sängystä, niin oli makuuhuone seiniä ja oviakin myöten veressä ja seisoin kunnon verilammikossa ja siitä ambulanssilla suoraan sairaalaan aina pariks päivää.. lopulta istukka kyllä sit nousi pois eestä loppu vaiheessa, et alatiesynnytys onnistui. Vuodelevossa olin rv25+2 lähtien. Se aika oli kyllä tuskaa ja pelkoa täynnä, mut poika sit syntyi rv39+0 ja vappuna siitä tulee 3vuotta.

Ariana: mulle on sanottu vain, että se voi nousta, että seurataan, mutta ei oo mitään

28+5 kohdunsuun päällä edelleen

No vajaa 2-4 viikosta puhutaan. Sen pidemmälle ei anneta eteisistukan kanssa raskauden edetä, kun on irtoamisen ym riskit. Kiitos :) Jokainen päivä on voittoa.

Rankkaa tämä on, kun pitää esikoisesta olla erossa :sad010

Rankka tilanne varmasti maata osastolla ja esikoinen kotona. On se esikoisellekin varmasti vähän ihmeellistä tulla sairaalaan äitiä katsomaan ja sit kun vauva syntyy noim aikaisin, ei hänkään pääse nopeasti kotiin. Tsemppiä kovasti koko perheelle!

Takaisin