Istukka kohdun suun yli.?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mini80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mini80

Jostain jotain jo tietävä
Mulla tulee istukka kohdunsuun yli ja tänään tuli vessassakäydessä
kun pyyhki niin sellaista vaaleaa limaa jossa kirkasta verta vähän...
Nyt viikkoja 12+3 Soitin sit äippäpolille ja kysyin et mitä pitäs tehdä kun huomenna olen menossa töihin ja
on raskas työ ja pitää nostella...
Ei kuulemma ole este!!!
pitää seurata tilannetta ja jos rupeaa kovasti vuotaan niin sitten vasta mennä sinne??
En ymmärrä noita ollenkaan taas..
Katson huomisen päivän ja menen sitten hakemaan saikkua normi terveyskeskus lekurilta, jos kättäri ei sitä
mulle suostu kirjottaa...

Onko muilla kokemusta vastaavasta tilanteesta, ja onko siirtynyt siitä kohdusuulta pois ja jos ei niin
oletteko joutuneet sairaslomalle tai saaneet muita rajotteita.. esim siivouksen ym tai seksin suhteen.
Täällä ei olla kyllä uskallettu mitään intiimiä harrastaa, kun kokoajan pelko et tulee kamala vuoto sit.
vaikka ei sitä kyllä kukaan ole kieltänyt... mutta eipä siitä kukaan lääkäri/kätilö ole mitään kysynytkään ..
kuis teil muilla

Nyt vasta huomasin tän topicin. Mä istuskelin kahvilla kavereiden kanssa, tunsin kyllä jotain housuissani mutten sen kummemmin välittänyt. Lähtiessä vessaan mennessä pelästyin pahan päiväisesti, kun totesin sen olevan verta. Sitä tuli aika hulaus, mulla oli musta mekko ja mustat legginssit - legginssit oli polviin asti veressä, tokikaan sitä kukaan ei nähnyt. Siitä sitten kaveri saattoi mut ensiapuun jonne mies mun seurakseni tuli istumaan kolmeksi tunniksi. Ehdin odotellessa hieman rauhottua, kun pissanäytettä antaessa huomasin, että vuoto ei ollut jatkuvaa.

Tutkimuksissa ei näkynyt kummempaa. Mutta sydänääniäkään ei saatu kuulumaan. Tossa vaiheessa mulla oli 12 + 1 (vauva oli just edellisen päivän ultrassa todettu terveeksi ja riskejä suljettu paljon pois). Kotiin nukkumaan (tai valvomaan) ja aamulla naistenpolille ultraan ja tutkimuksiin. Kaikki oli oikein hyvin kovinkin aktiivisesti, vauva siellä heilui. Selvis että istukka tuli kohdunsuulle ja siinä oli 3,5 sentin hematooma. Sanoivat, että saattaa tiputella tässä vaiheessa enemmänkin, ja että ei pidä huolestua, ellei vuotoa ole selkeästi runsaasti (=mukana lapsivettä). Ja myös, että ei tarvi erityisesti välttää mitään kauppakassin kanteluita, mutta mitään painonnoston maailmanennätystä ei parane tehdä. Mä menin kotiin ja ostin hedelmäpitoisen aamiaisen kaupasta itselleni, ja juhlin äitiyttä. Ensimmäistä kertaa tunsin itseni äidiksi.

Ton jälkeen mulla on ollut vuotoa (sellaista ruskeaa/tummaa lähinnä, ei kirkkaanpunaista) vähän väliä, mutta en todellakaan niitä säiky. Ei varmasti tarvi sinunkaan. Saatika välttää seksiä. Tai painua sairaslomalle. Mä olin eilen tokassa neuvolassa ja tapasin myös lääkäriä, Toiset vuotaa koko raskauden ajan, sen olematta mitään vakavaa. Onko sulla nyt ollut vuotoa?

Takaisin