Istukka etuseinämässä

_Helga_

Silmät suurina ihmettelijä
Mitä tämä mahtaa tarkoittaa? Näin totesivat minulle np ultrassa. Onko muilla todettu tälläistä? Liekkö jtn riskejä raskauden suhteen yms. En älynnyt ultrassa asiasta enempää kysellä kun olin niin vauvan lumoissa. ❤️
 
Ihan normaalia:) mulla oli ekassa raskaudessa myös istukka edessä, sekä nyt kolmannessa myös. Vaikuttanut itsellä vain siihen, että liikkeet alkaa tuntua vasta myöhemmin ja istukka edessä vaimentaa niitä myöhemminkin.
 
Mulla myös, liikkuu toivottavasti kun kohtu kasvaa. Sitä seurataan kyllä, itsellä tulossa sektio niin toivotaan ettei jää väärään paikkaan.

mä oon tuntenut liikkeitä, nyt rv 13+4. ♥️
 
Ekassa mullakin oli istukka edessä enkä voi sanoa, etten tuntunut kun pikkuinen potki
Nyt toisessa raskaudessa ja taas istukka edessä (ultrattiin rv 8) ja kaikki oli ok. Huomenna NT ja toivottavasti kaikki on edelleen hyvin!
Eli nohätä, istukka edessä on normaali. Tärkeintä on se, että ei ole liian alhaalla.
 
Sama homma, rakenneultrassa todettiin. Nyt 22. viikko alkamassa ja se "elohiiri" mikä vatsassa on tuntunut jo melkein kuukauden, vahvistuu päivä päivältä ja iltaisin selällään maatessa näkyy kun maha nytkähtelee. Eli vauvan liikkeitä se on tarkoittanut koko ajan. Huikeen erikoinen tunne!
 
Ensinmäinen raskaus ja Istukka edessä. Olen sen verran herkkä tuntemaan jo vauvan liikkeitä istukan sivuilta ja alhaalta jo 17 viikolla. Sitä tyypillistä kuplintaa ja ikään kuin kalanevä olisi silittänyt kohdun seinämiä.

Yksi riski on, että Istukka voi irrota herkemmin kesken raskauden jos siihen tulee tarpeeksi vahva osuma kuin jos Istukka sijaitsisi takaseinämässä.

En ole antanut sen hirveästi huolestuttaa, vaikka teen muistisairaiden parissa hoitotyötä ja he joskus saattaa olla agreessiivisia, väkivaltaisia, vaikka toisinaan sympaattisia ja iloisia. Olen varovainen ja jos koen tilanteen riskiksi pyydän työkavereita sitten avuksi tai hoitamaan kokonaan riskitehtävät. Onneksi työyhteisössäni on hyvä yhteishenki. :happy:

28+0 viikko parhaillaan meneillään ja hyvin jaksan töissä. Ja tunnen vauvan liikkeitä istukan ympärillä päivittäin. Istukan kohdalle vauvan tekemän potkut tuntuu ennemminkin töytäisyinä. Aktiivinen kaveri.
 
Takaisin
Top