Istukan sijainti

RiikkaTe

Vauhtiin päässyt keskustelija
Onko kellään tietoa siitä, missä istukan olisi kaikkein paras olla?

Mulla on kuulemma etuseinässä ylhäällä. Liikkeet tuntuvat kuulemma myöhemmin kun istukka on etuseinässä. Ja hoitaja sanoi myös että on hyvä että se on ylhäällä..

Jos jollain on tietoa niin olisi kivaa tietää enemmänkin istukan sijainnin merkityksestä :D
 
Mää oon semmosessa uskossa, että parhain kohta olis ylhäällä takaseinässä. Itellä on kans etuseinässä ja mulla rupes liikkeet tuntumaan rv 17+3 semmosena kuplintana ja möyrintänä, nyt pari viikkoa ihan kunnon potkuja tuntunut. Istukan sijainnilla on kai sillä tavalla merkitystä, että jos se on edessä alhaalla tai osittain tai kokonaan kohdun suun päällä, niin silloin jos se ei siirry itsestään pois edestä, niin päädytään yleensä sektioon. Sinulla on varmasti aivan hyvä tilanne.

Liikkeidenkin tunteminen on niin yksilöllistä, ettei niistä kannata ottaa ressiä. Kyllä ne tulee aikanaan ja loppu ajasta sitten kirotaan, että eikö tämä kylkiluihin pamauttelu ja virtsarakon päällä pomppiminen jo loppuisi :D

Onnea odotukseen! :>
 
Soitin tänään neuvolaan tuosta mun edelleen jatkuvasta tiputtelusta (joka päivä 2.4. lähtien, lievänä tosin) ja sieltä suositeltiin käymään terveyskeskuksessa ultrassa. No pääsin jo tänään ja istukka todella sijaitsee joko kohdunkaulan reunalla tai jopa päällä ja se aiheuttaa ne vuodot. Jos se on vain reunalla niin sen pitäisi kasvaessaan siirtyä ylemmäs jolloin siitä ei ole mitään haittaa ja vuotojenkin pitäisi ehkä loppua, mutta jos se sijaitsee osittain tai varsinkin kokonaan kohdunkaulan päällä voi keisarinleikkaus olla ainut vaihtoehto.
Olipa hyvä että löytyi syy tälle tiputtelulle niin ei tarvitse olla siitä enää huolissaan ja oli ihanaa nähdä taas pikkuinen!emoticon
Hyviä vointeja kaikille mammoille!emoticon
 
Oli varmasti ihana kuulla tuollaisia uutisia nennaq. Toivotaan nyt että se istukka siirtyisikin ylemmäs ja pääsisit kokonaan eroon vuodoista. Hyvää vointia sinulle!
 
Kotiuduin juuri neuvolalääkäristä ja mulla kanssa istukka tuolla osittain kohdunkaulan päällä. Lääkäri sanoi mulle kans et voi viellä nousta ylemmäs raskauden edetessä ja varoitteli noista verenvuodoista että ovat mahdollisia ettei kannata säikähtää.
 
moikka...

mulla istukka sijaitsee takana ylhäällä... rakenneultrasta selvis... 

sen takia pikku jätkän potkutkin jo tuntuu<3
 
Mulla istukka edessä ja lekuri sanoi että liikkeet saattaa tuntua myöhemmin,vielä ei ole liikkeitä tuntunut vaikka alkoi 19 viikko. mutta eiköhän poitsu sieltä rupeä liikkumaan ja äippäkin tuntemaan.
 
mulla oli edellisessä raskaudessa istukka etuseinämässä.Ja vauva oli perätilas

koko odotusajan niin ei voitu yrittää ulkosta käännöstä ton istukan paikan takia ollenkaan.. Nyt en tiiä viel onko missä mut tosiaa potkut kyl oli tosi lieviä sen takia :)

 
Takaisin
Top