Isovanhemmat :)

rock^peijpe

Näppärä viestien naputtelija
Oon tässä miettiny millä nimillä/ nimityksillä puhutte vauvan isovanhemmista?! onko suvussa jokin tietty vai ootteki itse "päättäneet" isovanhempien kutusma nimen.

Miellä on isän puolelta Tuula-mummi ja vaari.. mun vanhemmat on mummi ja ukki.

Mulla on ollu ukki siitä nimitys mun isälle, ja mun isällä on ollu ukki. Mun äidistä halusin mummin enkä mummoo, koska mun veljen lapset kutsuu mun äitiä mummiksi. :)
 
Mun vanhemmat on mummi ja pappa. Äiti on mummi, kun senkin äiti oli meille mummi ja isi sai itse päättää millä nimellä halusi itseään kutsuttavan. Meillä kun miehen vanhemmat on siellä kaukana Afrikassa ja puhuvatkin eri kieltä, niin mun vanhemmat sai siis valita ihan mitkä tahansa nimet itelleen. :)
 
Meillä isovanhemmat isän puolelta on Mummu ja Pappa. Kuulostaa mun mielestä niiiiin vanhoilta, mutta itseppä halusivat näin itseään kutsuttavan.
Mun äiti on sitten Mummi, ja onpas A:lla vielä kolmaskin mummo jota kutsutaan sitten etunimi-Mummiksi. Oman isäni kanssa en ole missään tekemisissä, niin ei siten saa mitään titteliäkään
 
Niin, meillä on tämä asia vielä vähän vaiheessa, mutta mun puolelta ukki ja mummi, ukki sen takia kun mullakin ollut ukki isän puolelta ja tuntuu luontevalta että minunkin isästä tullaan puhumaan ukkina ja äitini halusi itse olla mummi joten näillä mennään.
Miehen puolelta ei olla vielä asiasta oikeen puhuttu... miehelläkin ollut ukki joten ehkä sama nimi mutta pienellä lisällä esim. Turun ukki tmv. Saa nähdä.

Meillähän on niinkin mielenkiintoinen tilanne että minun vanhemmilla on uudet puolisot joista ainakin toinen hinkuaa kovasti myöskin nimitystä...itse en ollut ajatellut hänelle mitään extra nimeä vaan on ihan vain omalla etunimellään niin kuin tähänkin asti. :) saa nähdä miten muokkautuu sitten jatkossa.
 
Meillä on miehen vanhemmat mummu ja pappa. Mun vanhemmat on mummi ja ukki. Nämä nimitykset mun vanhemmille tuli, koska siskon lapset puhuvat näillä nimillä. Minulla itselläni on ollut aikanaan mummu ja vaari. Mun vanhemmat ovat siis eronneet ja molemmilla uudet kumppanit, mutta kyllä heitä etunimillä kutsutaan. Olen kuullut myös käytettävän esim. mummuke -nimitystä papan/vaarin/ukin puolisosta. Vaihtoehtojahan on. :)
 
Meillä on isän puolelta mummo ja pappa sekä mummon äiti, joka on lähtöjään pohjalainen ja häntä kutsutaan sitten vanhaksi mummaksi omasta tahdostaan (lapsenlapsilleen eli miehelleni hän on mumma). Hän kutsuu myös mummoa (joka halusi itse olla mummo) mummaksi =D
Omat vanhempani ovat mummeliini ja ukki (eronneet). Äidilläni on uusi puoliso, mutta häntä emme tituleeraa papaksi tai muuksi, vaan ihan etunimellä aiotaan luultavasti kutsua. Kyläillessä olen hänen kyllä kuullut itseään papaksi puhuttelevan :) Eli saa nähdä muokkautuuko vuosien aikana hänelle sitten kuitenkin joku isovanhempi-nimike.
Minulla itselläni on siis ollut isäni isä ukki, joten siitä myös isälleni nimike.
Mummeliiniksi ovat äitiäni kutsuneet siskoni lapset, joten se saa olla meilläkin sitten niin.
Eräällä tutullani kutsuttiin mummo-puolta mumskiksi, hauska mielestäni tuokin.
 
Omat isovanhempani olivat mamma ja pappa sekä mummi ja pappa. Mummista tuli nyt isomummi.
Mun isä ja äiti haluavat olla mummo ja pappa. Asia on sikäli hankalaa kun mieheni on ruotsinkielisestä kodista, jossa isä on aina pappa. Olen koittanut häneltä itseltään kysyä, että haluaako olla isi vai pappa, mutta selvää en ole saanut, joten isovanhempien nimivaraus taitaa voittaa. Ja minä nimitän häntä aina isiksi :)

Miehen vanhemmat pitäsivät sitten kielipoliittisesti olla fammu ja faffa, mutta vanhempien serkkujen vakiinnuttamana kutsuvat he itseään mummuksi (mormor) ja muffiksi (morfar) eli tuosta ruotsin kielestä pidetään kiinni näköjään aika vaihtelevasti?!
 
Meillä on isän puolella mummi ja ukki ja minun puolelta mummu & vaaari. Mietittiin nuita nimityksiä vissiin jo kastajaisten aikaan helmikuussa.
 
Meillä on niin että kysyin itse mikskä he haluavat että lapsenlapsi rupeaa kutsumaan, kun kyseessä kummin oli molemmille se ensimmäinen  lapsenlapsi.

Mieheni vanhemmat ovat Mummeli ja Paappa, oikeastaan mummeli tahtoi tuon paapankin, meinasin jos kysyis jos sen vois muuttaa tai sit opetan pojan vain sanomaan ukki tai jotain, kun menee aika sekaisin kun on kaksi saman nimistä.

Miun vanhemmat ovat Mummi ja Pappa, mun isänihä sanoi että kaikki käy vaikka kaikki litaniassa, hän oli niin onnellinen ja on edelleenkin, siis tuo pieni mies on niin papan poikaa että =)
 
Mun äiti on mummi(Ippe-mummi) ja mun isästä harvoin puhutaan ja sitä harvoin tulee näkemään nii sitä nimikettä pitää vielä miettiä..Exän isä on pappa ja äiti mummo
 
Meillä miehen vanhemmat on mummu ja pappa, ja mun vanhemmat on mummi ja vaari. Mun vanhemmat sai ite valita, mitä haluavat olla, kun Kasperi on heille ensimmäinen lapsenlapsi. Miehen vanhemmat taas on mummu ja pappa siksi, että kaikki muutkin lastenlapset kutsuu heitä sillä nimellä. Mulla on vielä melkein kaikki omatkin isovanhemmat hengissä. En tiedä millä nimellä heitä aletaan kutsua..
 
Takaisin
Top