Isosiskolahja?

Ruusupapu

Oman äänensä löytänyt
Moi!

Meille on syntymässä toinen lapsi maaliskuussa ja tuli mieleen, että esikoiselle voisi antaa jonkin lahjan isosiskoksi tulemisen kunniaksi. Tyttö on 3v tietämillä.

Onko ajatuksia tai kokemuksia lahjasta tai sen antamistavasta? Ajattelimme, että lahjan voisi antaa synnärillä, kun tyttö tulee sisarustaan tapaamaan. Ensimmäisenä tulee mieleen joku pieni riipus. Nukke olisi muuten hyvä ajatus, mutta nukkeleikit eivät tähän mennessä ole kiinnostaneet ja jotain nukkeja kotoa jo löytyy.

Huomiota yritämme tietysti esikoiselle antaa ihan ilman tavaraakin. Toistaiseksi hän suhtautuu ihan positiivisesti ajatukseen pikkusisaruksesta, muttei taida ihan ymmärtää, mitä on tapahtumassa. Lähipiirissä ei vauvoja ole.

Minusta lahjaidea on tosi kiva :) Meille on syntymässä loppukesästä toinen lapsi ja olen myös ajatellut antaa esikoiselle lahjan, joka olisi vauvalta isosiskolle. En ole vielä keksinyt mikä lahja voisi olla, ikäeroa lapsille tulee 2,5 v.

Me annettiin esikoiselle isovelilahja, kun pikkuveli syntyi. Isompi oli tuolloin reilut 2v ja sai lahjaksi ison rekan, jota oli toivonut jo pitkään. Tuo auto on hänelle yhä rakas (poika nyt 5,5v) ja muistaa että sai sen isovelilahjaksi. Isoveli sai myös itse valita pehmolelun pikkuveljelle, jonka toi sitten synnärille. Ja senkin muistaa yhä. Ja pikkuveljelle tuo pehmokirahvi on rakas, kun isoveli muistaa aina muistuttaa, että hän on sen itse valinnut :).

Kun nykyinen kuopus syntyi oli isoveikka juuri täyttänyt yhdeksän ja sai isoveikkalahjaksi Legopaketin.
Poika oli aivan tohkeissaan ja ilo oli ihan mieletön.
Meille on torstaina syntymässä vauva ja nyt isoveikka muistutti minua:
Kai vanhemmat muistaa myös tulevalle isoveikalle ostaa jotain kivaa ylläriksi :)
Mielestäni ei tuo sisaruslahja katso ikää ja hyvinkin pieni/iso saa hyvän mielen.
Meillä saavat molemmat isoveikat paketit sairaalassa ja samalla he tuovat vauvalle iskän kanssa ostamansa pehmon.

emoticon

Meillä sai poika lahjaksi duplo-paketin kun pikkusisko kannettiin synnäriltä kotiin :)  Nyt en ole ehtinyt vielä miettiä mitä näille isommille keksisi, jotain pientä kivaa varmasti kuitenkin.

Takaisin