Meilläkin edelleen mies helposti jää vain kännykkää selaamaan ja itseltäni menee hermot kun tuntuu, että saa tehdä sata hommaa samalla kun koittaa vahtia tyttöä ja vielä enemmän ärsyttää se kun toinen on vain kännykkä kädessä.. Ja jos itse otan kännykän käteen kun tyttö on hereillä ja menen vaikka leikkimatolle viereen niin valittaa että mullakin puhelin on liimattuna käteen kun se on "aina" siinä..

Käytän sitä kyllä päivässä melko paljon päästäkseni hetkeksi ajatuksineni muualle.. mm kun tyttö nukkuu eikä tarvitse aina pää kolmentena jalkana mennä tai jos tyttö on vauvakeinussa tai leikkii itsekseen.. Jos sanon, että käytän kyllä tyttöön melkoisesti aikaa päivällä ja välillä saan minäkin kännykkää katsoa niin sanoo että niin mutta sä teet sen kanssa työtä, vois vaan leikkiäkin ja pitää seuraa (?????!!!!??) Ihan kuin en sen vaipanvaihdon, syöttämisen ja nukuttamisen yms hoitamisen lisäksi muuten pitäisi tyttöä.. Hoitaisi itse joskus jonkin noista hommista niin itselläni riittäisi aikaa ja jaksamista myös siihen pelkkään seurusteluun..
Ärsyttää kun miehen työ on sitä päivystysluonteista ja on lähinnä aina vain kotona lähes tekemättä mitään.. Mutta en silti voi jättää tyttöä hänen vahdittavakseen kun puhelin voi soida minä hetkenä hyvänsä, enkä voi jättää tyttöä oikein mihinkään niin, etten olisi samantien valmiina ottamaan syliin ja viemään toiseen huoneeseen, jottei tämä hihkuisi takana kun mies on puhelimessa asiakkaiden kanssa.. Nykyään miehen työ on stressaavampaa minulle kuin hänelle itselleen.. Sen lisäksi, että vahdin tyttöä, päivystän myös koska se puhelin taas soi.. Voiko nyt koittaa tehdä ruokaa.. Voinko mennä vessaan.. jne..mm, hiusten kuivaaminen on hankalaa jos tyttö hereillä kun en kuule samalla soiko se puhelin ja huutaako se tyttö vieressä..
Ai että niitä päiviä kun mies lähtee tekemään töitä muualle kuin kotona.. Tyttö saa hihkua ja metelöidä rauhassa lattialla ja itse saan pidettyä kädet vapaana ja seurattua sivummalta tytön touhuja ja tehtyä samalla jotakin..
Muutoin kyllä jo melko paljon pitää tytölle seuraa nyt kun tyttö on alkanut olla sosiaalisempi ja oppii kaikkea uutta.. Kotihommissa mies hoitaa yleensä nykyään tiskikoneen täytön sekä tyhjennyksen jollen minä ehdi ja jaksa.. Imuroinnin hoitaa mies.. Itse en imuriin koske kun selkä ei kestä kun muutenkin tytön kanssa äärirajoilla.. Pyykinpesukonetta hoitaa molemmat.. Ruuanlaitossakin yleensä molemmat mukana, nykyään enemmän mies kyllä.. Varsinkin vkonloppuisin jos kastikkeita tai muuta hellan ääressä seisomista vaativaa ruokaa laitetaan kun tyttö kierittelee pitkin lattioita niin ei samalla paljon kastikejauhoja katsella

Viikolla yritän itse saada tytön kanssa tehtyä ja mies kyllä auttelee jos ei ole mitään tekemistä.. sillä varauksella, että siirryn sitten hellan ääreen jos se puhelin miehellä soi..
Kavereitaan mies näkee todella harvoin kun asuvat kaukana, joten kun tilaisuus heitä nähä tulee on asiat järjestettävä niin, että pääsee..