ISI(KÖ?) HOITAA?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja vautsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi. Voin kuvitella tilanteesi. Mun mieheni on kotona yhtä saamaton johtuen siitä et sen mutsi on aikanaan passannu sen pilalle. Tiskit ja roskat jää pöytään, likapyykit minne sattuu. Tuntuu et olen hälle piika. Muista ihmistä ei voi muuttaa jos hän ei oo muuttunu nyt ei hän muutu jatkossakaan. Suosittelisin omilleen muuttoa vaikka se pelottais, mutta silloin sun ei tarvitsis passata aikuista miestä. Olen kans muuttamas erilleen miehestäni erinäköisistä syistä ja olen raskaana. Joten tiedän et hyppy tuntemattomaan pelottaa. Sanoit et rakastat miestäs etkä sen takia pysty lähteen. Mut mieti jos sulta viedään suhteessa kaikki energia ja toinen ei oo siinä ns mukana. Ns on voisko sanoo jopa hyväksikäyttöö. Hän on ottanu naisen ettei tarvii siivota tai hoitaa muitakaa kodinaskareita. Eli hän elää yhä poikamies elämää, kuten mieheni.

Kuulostaa samalta mitä oli meidän vauva-aika. Puhukaa asioista, sanot ihan suoraan mitä mieltä olet ja mikä muuttuu. Muuten kärsit seuraavan vuoden siihen asti kunnes lapsi alkaa olemaan itsenäisempi.. Mutt tiedän ettei se ole helppoa ja vitutus aste on suuri tällä hetkellä, mutta tuo on ainoa keino saada homma toimimaan. Meillä meni homma niin pitkälle että läksin lasten kanssa, olin vuorokauden pois ja avauduin miehen juomisesta jne ja nyt kaikki on täysin loistavasti ja olemme menossa tammikuussa naimisiin. Toki teen edelleen melkein kaikki kotityöt, mutta mieheni viihdyttää ja hoitaa lapsia enemmän (ehkä pienen huomautuksen jälkeen vaihtaa jopa vaipan ;) )

Juu tuttua on ! 
Minä teen oikeastaan kaiken, mutta kyllä ukkokin vaihtaa vaipat jos pyytää ( harvemmin tekee oma-aloitteisesti ) 

Jos pyytää apua siivouksessa, niin sitä apua saat itkeä tunnin ja ärsyttää katsoa kun toinen tekee naama norsun vitulla jotakin.
Olen siis huomannut, että kaikkein helpoimmalla pääsee kun tekee itse eikä käytä energiaa avun pyytämiseen ;) säästyn kaiken lisäksi pahalta mieleltä :D

Huoh... Vaikka meillä luvataan auttaa enemmän, niin paskat ! ehkä ensimmäiset viisi minuuttia ja sitten seki unohtuu ;D
Raskasta on, mutta kyllä tämä tästä...
VOIMIA SINNE ! 

Jos olisin saanut lapsen edellisessä suhteessa niin toi olis tullut enemmän kuin tutuksi.. Nyt onneks mies on sellanen että haluaa auttaa kotitöissä, etenkin nyt raskausaikana ei anna mun kantaa raskaita kasseja, avaa ovet, hieroo jalkoja joka ilta, laitetaan yhdessä ruokaa ja kotityöt on jaettu. On ollu tosin hyvin tässä raskaudessa mukana ja kiinnostunut masusta, juttelee ja laulaa sille päivittäin. Toki sitten annan sen pelata sen tunnin pari päivässä kun se on muuten niin ihana. 

Ymmärrän todellakin sen että on vaikea lähteä suhteesta kun on se yhteinen lapsi ja rakastaa kaikesta huolimatta toista.. Hirmuisesti tsemppiä mitä ikinä päätätkin tehdä! Ansaitset mielestäni enemmän, eli ehkä se vakava keskustelu miehesi kanssa olisi järkevää.

Meillä ihan sama xboksin tilalla vaan tietokone ja kavereiden kanssa kirjottelu. :'( meillä tyttö 8kk.. Nimeen sentään osallistui mutta ei kyl muuhun.. Mun lapsi, sä sen halusit, hoida sit kans.

Hellurei! Ja kiitos kaikille vastanneille. En näköjään oo yksin,suht samassa tilanteessa näyttäs olevan aika moni. Vielä täällä sinnitellään, tilanne onneksi hieman parempaan päin muuttunut. :) Ja niinku varmaan huomasitte, onnistuin hävittämään sen tekstin tosta ylhäältä, siis sen "valitus-osion"! Yritin just lisätä sinne jotain, sähläsin ja pyyhin koko jutun pois! No, eipä voi minkään.

Voi että kuulostaa kurjalle! Itse olen yksinhuoltaja ja siksi saan tehdä kaiken itse. Jotenkin vaan tuntuu vielä kurjemmalta tuo, että on se aikuinen vauvakin siinä paasattavana. Onko teillä yhtään mahdollisuutta omaan aikaan? Tekisi ehkä hyvää välillä käydä vaikka tuulettumassa leffassa tai edes pitkällä kävelyllä. Tai hankkia siivousapua. Jos ukko ei vahdi sen aikaa lapsia, niin ottakaa hoitaja jostian. Itse olen käyttänyt tendea.fi :n hoitajia ja ollut todella tyytyväinen! Sieltä saa myös siivouspalveluja yms. Kannattaa tsekata varsinkin, kun niillä on nyt juuri joulualennukset. Uutiskirjeessä luki, että kun kirjoittaa alennuskoodikenttään Joulukampanja, niin saa ainakin kuukauden jäsenyydestä puolet alennusta! Paljon voimia teille ja rauhallista joulua! :)

Tuttua on. Hoidan kaiken itse, kotityöt, vauvan hoitamisen ym ja mies käy töissä. Suoraan sanottuna tykkään siitä hommasta. mutta tottakai pitemmän päälle se alkaa väsyttää ja kun joutuu hoitaan kaiken itse ja jos vielä satun olemaan pahalla päällä niin sitten tulee raivarit miehelle. Eli siis mies käy töissä, nukkuu, pelaa jotain paskaa peliä ja käy jääkiekko reeneissä. ymmärrän että reenit ja kova fyysinen työ väsyttää mutta ei se silti tarkota että hänen ei tarttis mitään koskaan kotona tehdä. Mulla on kuitenki se onni että jos musta tuntuu että haluan lähteä käymään jossain niin en mää mieheltä kysele hoitaako poikaa vaan se hoitaa. eikä kyllä oo ottanu siitä nokkiinsa. Mut nyt ku oon tässä kolmen kuukauden aikana saanu lähemmäs sata kertaa raivarit niin kyllähän on alkanu roskia jopa viemään, siivoaa omat sotkunsa ja syöttää ja vaihtelee vaippoja pojallekki. Niin siis kyllähän sitä on aina alusta alkaen pojan seura kiinnostanu jos se on hyvällä päällä.. :) semmosta täällä, mut tsemppiä sinne ja luulis senki tajuavan ku tarpeeks monesti oot sille huutanu :) 

Oho en siis oo nähny sitä sun tarinaas, mutta muitten viesteistä vaan päättelin että kyse on jostain tämmösestä. :)

Takaisin