Isänpäiväkortti-ideoita?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Suski75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Suski75

Keskustelujen kuninkuusravaaja
Helmikuunmammat 2016
Elokuun äidit 2019
Minkälaisia kortteja olette tehneet isänpäiväksi?

Meillä lapsi on jo kolmena vuonna tehnyt päiväkodissa isänpäiväkortin, mutta nyt kun ei käydä koronan takia päiväkodissa, pitää kortti tehdä itse. Eikä jaksaisi vain printata netistä, joten laittakaapas tänne askarteluideoita, jos teillä niitä on, tai jos olette netistä löytäneet hyviä, niin tänne linkkiä kiitos!

Minusta viime vuoden isänpäiväksi päiväkodissa maalattu pikkukivi pikkupussissa ihanan runon sisältävän minikortin kanssa oli tähän asti paras isänpäiväkortti! :shy:

Itse olen ajatellut, että tänä vuonna lasten mustikalla maalatut kädenjäljet voisi painaa korttiin tai esikoinen voisi valita jonkun isän ja lasten yhteiskuvan korttiin kiinnitettäväksi.. Mutta ideoita olisi minustakin kiva kuulla lisää.:p

Sormivärillä tehty käden/jalanjälki on mielestäni kiva. Tai jos lapsen kanssa onnistuu sellainenkin, että piirretään käden ääriviivat. En nyt muista muita mitä lapsi on hoidossa tehnyt kuin autokortin. (Joka on kyllä mielestäni tylsä ellei isä sitten pidä autoista.) Eli (jos isä pitää autoista) leikataan kartongista auto ilman renkaita ja lapsi saa koristella sitä. Renkaat tulee vessa-/talouspaperirullan pahvista. Leikataan sopiva pätkä, päällystetään vaikka silkkipaperilla ja leikataan n. puoliväliin viilto, josta renkaat kiinnitetään autoon.

Vasemmalla äidin suunnittelema, oikealla 4v suunnittelema ja toteuttama :D isoveljen ja pikkusiskon kädenjäljet :)

Liitteet

• IMG_20201103_134000.jpg
    IMG_20201103_134000.jpg
    74.1 KB · Katsottu: 117
Meillä isä on pitänyt suurena aarteena pojan 1v8kk ikäisenä päiväkodissa "tekemää" korttia. Värikäs pahvi leikattu sydämen muotoon ja siihen "kirjoitettu" palloiksi rypistetyillä silkkipapereilla "isä".

En kyllä yhtään keksi mitään isänpäivälahjaa enkä kortti-ideaa. Ehkä se yhdessäolo on tärkein.

Tyhjästä paperirullasta maalaamalla kotelo, esim. perhospasta ylös ”rusetiksi” ja ympärille vaatteet. Sisään lapsen piirustus isästä ja siihen samalla kirjoittaa lapsen ajatuksia isästä. Näin me oltais varmaan tehty, ellei lapset kerhossa ja koulussa ois hoitanut askarteluja.

Takaisin