Isänpäivä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Muistatteko lapsen isää isänpäivänä? Mitä teidän isänpäivään kuuluu?

Me hankitaan kakku tai jotain muuta hyvää ja annetaan lahjoja. Itseltäni on jo lahja jemmassa (en kerro mikä, kun mies joskus lukee foorumia), esikoinen tekee jotain koulussa ja voisi jotain pientä myös kuopuksen annettavaksi hankkia.

Me mennään anoppilaan syömään. Mutta aamulla annan miehelle pienen yllätyslahjan. Hän siis luulee että lahja oli uusi kaukosäädin vanhan mykistyneen tilalle, minkä tilasin ja otettiin käyttöön jo viikko sitten. Mullapa onkin jotaki hauskaa silti hänelle 😁 Vauva on vielä niin pieni, ettei hän askartele tai ostele itsenäisesti lahjoja 😄

Kyllä pitää kakku olla!
Lapset askartelevat, autan tekemään kortit. On myös lahja, aina jotain jota tarvitsee silloin. Ja kosmetiikkaa, herkkuja, nille tulee aina käyttöä!

Vanhemmat lapset menevät isälleen koko isänpäivä-viikonlopuksi ja heillä on omat perinteet. Tämä on miehen eka isänpäivä ja hän saa aamiaisen vuoteeseen ja muutenkin vietetään vaan sellainen rento sunnuntai kotona ja vähän miestä itseään kuunnellen, että mitä hän haluaa tehdä. Yllätän hänet hotellilahjakortilla, saa mennä nukkumaan vauva-arjen univelkojaan pois joku viikonloppu. 😊

Ajattelin leipoa jotain isälle esikoisen kanssa. Sämpylöitä tai pullaa. Esikoinen saa myös askarrella oman kortin isälle ja isoisilleen :smiling-eyes:

Olen tilannut valokuvakortin isälle, jossa on kuvia hänestä ja lapsista, nyt kuin hän on kahden lapsen isä :Two-hearts:

Onpa ihana idea tuo hotellilahjakortti, tekisi hyvää tuolle väsyneelle isälle joka auttaa lasten kanssa myös öisin :red-heart:

Yhden äidin perheessä onnitellaan isoisää sunnuntaina ja mennään kyläilemään. Olisi kiva kuulla, miten muut perheet, joissa isää ei ole, sitä viettävät. Kiitos @Brave teidän päivän kertomisesta! Erityisesti asia mietityttää jatkossa, kun taapero kasvaa ja alkaa huomaamaan asian ja hänelle siitä puhutaan. Toivon, että asiasta ei tule surua lapselle, tai jos tulee, se saadaan käsiteltyä. Mitään menetystä tähän ei minun lapsella liity, koska hänet on aikaansaatu itsellisesti hoidoilla. Ei siis ole isä ollut ja jättänyt, menehtynyt, tai muuta vastaavaa.

Me vietettiin vähän erilaisempi isänpäivä kuin yleensä. Oltiin koko viikonloppu kylpylässä, niin aamulla hotelliin aamupalalle, siitä vielä kylpylään uimaan ja lähdettiin kotiin. Lapset antoi kortit ja lahjat ja oltiin pyydetty mun ja miehen porukat kahville ja kakulle. Yleensä ollaan lasten kanssa leivottu kakku, ja lapset käy herättämässä miehen ja antavat siinä samalla kortit ja lahjan. :Slightly Smiling Face:

Kuopus oli askarrellut kortin ja päiväkodilla järjestettiin tapahtuma, johon lapset olivat leiponeet tarjottavat.
Mies sanoi, että isien lisäksi paikalla oli isoisiä, yksi aikuinen isoveli ja ilmeisesti yhden lapsen kummisetä.
( Meillä mies ei aikaisemmin koskaan päässyt näihin, joten meilläkin oli paikkaamassa aikaisemmin minun isäni)

Kotona tehtiin joulutorttuja, kun ne ovat miehen herkkua. Ja tietenkin soitettiin kummallekin isoisälle.

Takaisin