Isänpäivä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Isänpäivä tulee, miten sitä teillä vietetään? Äitini halusi lapsen viikonlopuksi yökylään, joten isä taitaa saada nukkua rauhassa aamulla (tai no, ainahan hän nukkuu aamulla pitkään, äiti saa nukkua aamulla pitkään), kun lapsi on mummolassa. Päivällä mennään sitten myös sinne syömään. Olen hankkinut myös lahjan ja lapsi askarrellut päiväkodissa kortin. Voitaisi myös hankkia/leipoa jotain hyvää syötävää. :)

Meillä on vuoroviikkosysteemi lapsella, lapsi nyt minulla ja isänpäiväksi lupasi exä hakea aamupäivällä sunnuntaina. Katsoo nyt, viime vuonna lupasi samaa ja lopulta haki normaalin vaihtoajan (klo 16) jälkeen reilun tunnin myöhässä... Onneks kyllä on systeemi nykyään toimivampi, joten uskallan luottaa että poika pääsee isänpäivää viettämään!

Poika oli hoidossa askarrellut pienen lahjan isälleen ja antanut sen jo viime viikolla. Poika askarteli myös täällä kortin, lisäksi tilasin exälle ifolorista mukin muksun kuvalla. Tilasin sellaisen ihan ekana isänpäivänä hänelle, oli onnistunut sen nyt noin kuukausi sitten rikkomaan, niin ajattelin olevan ihan hyvä lahjaidea. Mun mielestä ihan reilua tälleen ostaa pojan puolesta pieni lahja, kun ihan itse ei vielä osaa shoppailla. Itse tehdyt silti tietysti aina parhaita!

Vähän pohdin, pitäisikö muistaa jotenkin isäpuolta... On kuitenkin ollut kuvioissa vielä aika lyhyen aikaa, noin vuoden, mutta silti on paljon läsnä pojan elämässä. En kyllä lahjaa tai mitään isompaa, mutta ehkä erityinen aamupala pojan kanssa tehtynä halin kera...?

Muistin myös omaa isääni mukilla jossa pojan kuva (samalla oli helppo tilata kaksi, eri kuvat ja ulkoasut silti) ja omalle isäpuolelleni annoin pojan piirustuksen.

Menen huomenna oman isäni luokse. Esikoinen köllii vielä masussa mutta silti mieheni jo kyseli että eikös häntä juhlita sunnuntaina??? (Tykkää kovasti lahjoista...) Sanoin että sitten vasta kun Papu on ulkona. Hänellä on kuitenkin synttärit ennen joulua niin kyllä häntä nyt juhlitaan tässä ihan tarpeeksi.:p

Meillä oli ihan hirveä päivä nelistään lasten kanssa, kun mies oli muuttoapuna muualla, joten päätin, että meillä voisi olla vähän uudenlainen isänpäiväkonsepti ja lapset saisivat viettää aikaa isänsä kanssa ihan ilman äitiä.. :mad: Noh, katsotaan nyt, millainen päivä tulee.

Meillä on meneillään pihapolun rakentaminen eli tämän viikonlopun mies on haravoinut ja tiivistänyt kivimursketta polulle ja isänpäivä menee samassa puuhassa ja kivilaattojen mallailussa koko 30m matkalta. Aamulla herää varmaan ennen meitä muita että saa hyödynnettyä valoisan ajan kokonaan. Lahjat ja kortit siis vasta neljän jälkeen, ja ehkä jotain hyvää ruokaa jos tekisin. Ei se kuitenkaan edes muista että on isänpäivä :D

Mä vein miehen jo torstaina syömään ja elokuviin isänpäivän kunniaksi. Ajattelin, että lapseton hermolepo voisi tulla tarpeeseen. :D Huomenna vietetään isänpäivää sitten koko perheen voimin. Miehen tytär on tehnyt koulussa isänpäivälahjan, ja sitten ostin miehelle t-paidan, johon painoin kangasväreillä kolmen isoimman lapsen kädenjäljet ja pienimmän jalanjäljet ja vielä "isi"-tekstin sapluunan avulla. Lisäksi tilasin hiirimaton lasten kuvalla. Kakkua en leivo, koska vietettiin tänään vanhimman lapsen synttäreitä ja leivoin sinne kakun, jota jäi reilusti.

Omaa isääni käydään onnittelemassa iltapäivällä. Tehdään hänelle paita samaan tyyliin kuin miehelle, kortit ja lisäksi vien isän lempparijätskiä.

Meillä kaikki lapset juhlii miestä, vaikka biologinen isä hän on kolmelle neljästä. Mutta hän on kuitenkin meidän perheen isä ja ollut toisena isähahmona myös tälle yhdelle lapselle melkein koko hänen elämänsä ajan.

Takaisin