Isänpäivä - mitä lahjaksi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Isänpäivä on jo tämän viikon sunnuntaina. Aiotteko muistaa omaa isäänne tai appiukkoanne? Entä mahdollista lasten isää? Mitä annatte lahjaksi?

Lahjaideoita löytyy tästä artikkelistamme. 😊

Mieheni saa hänen kiinnostuksen kohteeseen liittyvän lahjan. (Tarkemmin en kerro siltä varalta että käy lukemassa. 🤫 ) Esikoinen on tekemässä koulussa kortin, mutta kuopuksen päiväkodista en tiedä. Luulisi, että tekevät, mutta sanallakaan eivät ole mitään siitä vihjaisseet. Kakkua tai muuta hyvää on varmasti myös tarjolla, mutta en tiedä vielä mitä.

Isälleni aikomuksena on soittaa lasten kanssa kuvapuhelu. Mies taas soittaa omalle isälleen. (Siihen suuntaan ei kuvapuhelu onnistu.)

Esikoinen oli askarrellut kerhossa hienon kortin. Pikkusiskosta painettiin perhekerhossa jalanjälki korttipohjaan 😊 Lahjasuunnitelma vielä auki, mutta käyn torstaina kerhon aikana katselemassa mitä löytäisin. Lisäksi leivon kakkua 😋

Mun biologiseen isään ei oteta yhteyttä. Iskäpuoli saa kyllä onnitteluviestin ja osallistuttiin sisarusten kimppalahjaan. Miehen isälle voidaan enää viedä vain kynttilä hautausmaalle 😔

Tilasin miehelle ensimmäiseksi isänpäivälahjaksi avaimenperän, jossa molemmin puolin kuva lapsesta 😊 voi olla että jotain pientä vielä hankin lisäksi

Miehen isälle eli ukille oli puhe että tilattaisiin muki tytön kuvalla, mutta enää ei kyllä ehdi.

Ehkä tilataan ja viedään sitten myöhemmin, en vielä tiedä ollaanko menossa kyläilemään vai ollaanko vaan kotona

Omalle isälleni ostin hänen suosikkikarkkejaan pussillisen, kun niitä ei ole saatavilla ihan joka paikassa ja satuin löytämään. Ei käydä nyt viikonloppuna, tavataan myöhemmin. Hän asuu kauempana eikä olla järin tiiviisti tekemisissä.

Appiukolle varmaan viedään viinipullo. Ellei sitten keksitä äkkiseltään jotan luovempaa lahjaa. Häneltä ei tosin puutu mitään... Siellä varmaan viikonloppuna käväistään.

Lapset askartelevat päiväkodissa/koulussa, niin se riittää niiltä osin isälle.

Ostin miehelle Jack&Jonesista t-paidan (The GrillFather tms) ja boksereita. Tyttö on päiväkodissa tehnyt jotain, lahja on paketissa niin minäkään en tiedä mikä se on. 🤫 Miehellä on nyt kolmas isänpäivä ja hän on joka vuosi saanut jonkun iskä- tai daddy-paidan, mutta hän tuntuu niistä pitävän kun ovat säännöllisessä käytössä arjessa. 😊 Syödään lisäksi sunnuntaina hyvä aamupala ja kakkua ennen kuin mies lähtee töihin. Oma isäni ja miehen isä ovat jo haudassa niin heille viedään kynttilät.

Isille ja ukille merinosukat Haisulin kuvalla ja Fazerin uuden maun suklaalevyt. Itsetehdyt kädenjälkikortit perhekerhossa. 🩵🩵

Esikoinen on askarrellut päiväkodissa kortin ja heillä on myös isänpäiväaamiainen huomenna.
Omalle isälle laitan varmaan viestin, jos ei nähdä muuten.

Nyt täytyy myöntää hurja alisuorittaminen. Mieheni haki itselleen mansikkakakun ja ajattelin tänään ruokatunnilla hakea hänelle lahjaksi jotain herkkuaan yllärinä (en tiedä vielä edes mitä🙈). Taapero sai askarrella isälleen kortin. Toisaalta meille on ihan normaalia ettemme ostele toisillemme lahjoja ja osaltaan juhlimista tässä vaikeuttaa nämä meidän infernaaliset työajat (olen siis huomisenkin töissä).

Lahjaksi valikoitui uusi laudeliina 😊 Tiedän hänen sellaista katselleen, joten hankin sen 😁 pääsee sit uudella liinalla seuraavan kerran saunomaan.

Meillä lapset tekee jotain itse. Tai siis ovat jo tehneet. Mekään emme osta toisillemme juurikaan lahjoja. Joskus, jos on jotain tarvetta ilmennyt niin silloin, mutta harvakseltaan. Vanhemmat lapset kokivat joskus, että ostettu lahja latisti heidän pienet itse tekemänsä lahjat. Omalle isälleni, joka asuu kaukana, soitamme videopuhelun.

@Pilkki24 en usko että niissä (tuhansissa) perheissä, joissa äitienpäiväksi äiti leipoo itselleen kakun, isät kokevat alisuoriutuneensa. Isänpäivän juhlinta onnistuu mainiosti myös juhlinnan kohteen itsensä ostaman kakun kanssa.

Meillä lapset tekee jotain itse. Tai siis ovat jo tehneet. Mekään emme osta toisillemme juurikaan lahjoja. Joskus, jos on jotain tarvetta ilmennyt niin silloin, mutta harvakseltaan. Vanhemmat lapset kokivat joskus, että ostettu lahja latisti heidän pienet itse tekemänsä lahjat. Omalle isälleni, joka asuu kaukana, soitamme videopuhelun.

@Pilkki24 en usko että niissä (tuhansissa) perheissä, joissa äitienpäiväksi äiti leipoo itselleen kakun, isät kokevat alisuoriutuneensa. Isänpäivän juhlinta onnistuu mainiosti myös juhlinnan kohteen itsensä ostaman kakun kanssa.
Meillä on yritetty edes jotenkin aina toisen toimesta tehdä jotain. Meillä muutenkin mies tekee melkein kaikki kokkaus- ja leipomishommat niin olisin edes isänpäivänä voinut tehdä jotain. 🙈 Nyt hän saa huonosti mietityn huoltsikkalahjan. 🫣

Minä käytin eilen taaperoa valokuvaamossa pikakuvissa ilman ennakko ajanvarausta tai muutakaan ylimääräistä.
Kuvaaja otti hänestä ns passikuvan mutta ei tehnyt sille sähköisiä tunnistustietoja vaan tulosti sen aidoksi värilliseksi valokuvaksi 10x15cm koossa. Sain mukaani kaksi kuvaa, palvelu oli hyvää nopea ja sain siitä myös mukavan mielen. Kohtuu hyvä sijoitus 10€ panostuksella.
Nythän ne koiran kosteussuojat säästyy ensivuoteen alkuperäiseen käyttöönsä. 😉

Meillä eka isänpäivä ja oltiin tehty miehelle kortti ja kaupasta ostin kakkua ja keksiä. Miehen herättyä menin vauvan kanssa hänen luo ja lykkäsin vauvalle kuoren käteen, jonka sitten "ojensi" isille 😂 Sitten katoin kakkukahvit ja nautittiin ne yhdessä.
Eli ei mitään överiä panostusta, mutta mies oli oikein onnellinen.

Vastaavasti tullaan varmasti jatkossakin viettämään isänpäivä eli lapsen tekemä lahja/kortti ja kakkukahvit. Tulevaisuudessa saatetaan ehkä lapsen kanssa leipoa jotain keksejä. Omasta mielestäni tässä on ihan riittävästi ja samanlaisesta äitienpäivästä olisin enemmän kuin iloinen🥰

Me lapsen kanssa pohdittiin, että mistä isänsä tykkäisi ja päädyttiin sytytyspaloihin (monta tulisijaa) ja ruuvimeisseleihin. Olivat kyllä mieluisat lahjat🥰. Lapsi myös oli tehnyt päiväkodissa kortin isälleen, jossa takana luki kaikkia kivoja juttuja mitä tykkää tehdä isän kanssa ja missä isä on hyvä.
Oli kyllä maininnut isänsä olevan hyvä tekemään ruokaa, joka ei pidä paikkaansa😂. Ehkä tarkoitti heidän yhteisiä hesereissuja kun viettävät vapaapäivää kaksin😅.
Kakku oli kaupan pakastealtaasta. Töihin annettiin evääksi iskälle myös pieni namipussi.

Nyt kun on lahjat annettu voi kertoa paremmin. Kuopus oli tehnyt päiväkodissa taikataikinasta kuu-avaimenperän (oli avainrengas kiinnitetty rautalangalla). Esikoisen koulussa ei oltu tehty opettajan johdolla mitään, mutta lapsi oli itse piirtänyt kortin ja tehnyt kotona helmistä rannekorun. ❤️ Mies pitää Deathnote manga-sarjasta, joten olin ostanut hänelle teeman mukaisen setin (muistikirja, sulkakynä, kaulakoru ja kirjanmerkki).

Kakkuna meillä oli vadelmakermakakku kasattuna valmiskakkupohjaan.

Takaisin