isäni mielestä lapseni nimi on hirveä

Meilläkään ei kyllä nimeä salailla, en lähde sitä kailottamaan mut jos joku sukulainen on utelias ja asiasta kysyy niin kyllä voin sen kertoo, se tulee kaikille tietoon kumminkin ennemmin tai myöhemmin. Ja jos joku ilmaisee ettei pidä nimestä, niin totean vaan että jaa, no sepä ei kiinnosta mua! :grin Me ollaan se nimi valittu (tai oikeestaan minä :wink ) ja tärkeintä on että me tykätään siitä, muiden mielipiteillä ei ole mitään merkitystä.
 
Vanha Mummoni kummasteli vielä tänäkin viikonloppuna poikani Augustin nimeä. "Ei sun kai pojasta tosissaan Akustia tehdä?"

Vauva on siis yli puolivuotias jo, joten myöhäistä taitaa olla mummoseni!
 
Meidän pojalla on kuulemma kissan nimi miehen mummon mielestä. Hänellä siis ollut kissa, jonka nimi oli Santtu. Meidän mielestä tuo on kyllä ihan normaali ihmisen nimi. :grin Osa sukulaisista sanoo Santeri, jota en ymmärrä, koska se ei ole lapsen nimi, vaikka kuinka niin haluaisi...
 
Mun esikoisella on muka niin erikoinen nimi että osa isovanhemmista ei suostu ääntään sitä oikein. Ärsyttää. En enää jaksa korjata asiaa vaan antanut olla. Koska kyse ei ole osaamisesta vaan viitsimisestä. :/

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Meidän tytöllä on myös ihan normaali, ruotsalaisesta kalenterista löytyvä nimi mutta ainakin väestörekisterin nimipalvelun mukaan tämä nimi on Suomessa harvinainen. Huomasin omasta isästäni, että ainakaan hän ei nimestä alun alkaen pitänyt mutta nyt on ylpeä siitä että hänen tyttären tyttärellään on hieno nimi! Joten sama täältä, ei kannata välittää! :)

En minäkään pidä kaikista nimistä mutta tiedän niihin tottuvani. Siskoni toisen lapsen nimi on mielestäni aivan kamala. En voi käsittää miten se nimi on jonkun mielestä niin hyvän kuuloinen että antaa sen lapselleen. Mutta tiedän että nimivalinnalla ei koskaan voi kaikkia miellyttää joten odottelen tässä millon tuo siskon tytön nimi alkaa istumaan omaan suuhuni. :)
 
Me tulimme esikon kohdalla siihen tulokseen että emme anna lapsellemme perinne-nimeä vaan sen takia että ne ovat suvuissa kulkeneet. Eivät iskeneet meihin joten emme halunneet niitä käyttää. Meillä vielä sattuu olemaan kummankin suvuissa samat perinne-nimet joten niiden käyttäminen olisi ollut helppoa.
Pikkukakkoselle on myös nimi valmiina, ilman suvun nimiä. :)
 
Me ei välitetty siitä mikä on muiden mielipide nimestä. Molemmilla kulkee suvussa Juhani nimi ja mä en tykkää siitä yhtään, joten me katkaistiin perinne eikä annettu sitä pojalle..riittää että molemmat vaarit on Juhaneita.. sisko kyllä vihjaili et olis kiva et meidänkin pojalle tuo nimi tulis, mut koska kumpikaan meistä ei sitä halunnut niin ei sitä annettukaan. Meidän mielestä meillä vanhemmilla on oikeus päättää oman lapsen nimestä ja muiden pitää vaan hyväksyä se. Ja eipä nyt kukaan ole uskaltanut sanoa mitään poikkipuolista sanaa nimestä. :)

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
Jos meille olisi tullut poika, niin olisi saanut toiseksi ja kolmanneksi nimekseen ehkä yleisimmät mahdolliset pojan nimet. Tytön nimet sai sentään valita ihan vapaasti " perinnettä" loukkaamatta :wink
 
Me ollaan miehen kanssa päätetty että ei puhuta tämän tulevan vauvan nimiasioista mitään. Esikoiselle kun mietittiin nimeä niin joitakin vaihtoehtoja oli ilmassa ja tottahan niistä nyt sai kuulla sitten kaikkien mielipiteitä. Nyt me päätetään nimi tasan tarkkaan ite eikä meitä kiinnosta jos anoppi pitää nimeä rumana. Se on nytkin jo sanonut että älkää sitten antako sitä ja sitä nimeä. Vituttaa kun pitää sekaantua aina kaikkeen....
 
Niin ja vaikka ei tykkäis jostain nimestä niin pitääkö se heti isoon ääneen tyrmätä? Ärsyttävää.
 
Mun äiti kyseli eilen mitä nimiä oon miettiny, sanoin äitille et eihän se vain minun päätettävissä ole, samaan hengenvetoon sanoi et älä ainakaan emmaa tai aadaa sanoin äitille et elsa vois olla kiva nimi (siis ihan hypoteettisesti heitin :grin ) nii äiti siihen elsa oli vaarin ilkeä serkku. Just niinku nyt pitäis käydä äitin mukaan pari sukupolvee läpi nimissä että ei vaan vahingossa valita nimee josta on muisto. Voi pentele anon mä :mad:
 
Meillä tytöillä nimet ovat vähän erikoisempia jokseenkaan ei mitään ihan utopisia. Kyllä nimet otettiin ihan hyvin vastaan vaikka pientä nutinaa nyt aina kuulee. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :) Kyllähän tähän maailmaan nimejä riittää, niitä perinteisiä ja vähemmän perinteisiä :)
 
Takaisin
Top