Irtokarkit

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Onko ne irttarit, irtsikat vai jotain muuta? Syödäänkö teillä niitä? Mitkä on teidän lemppareita?

Sanon vaan irtsikat. Mä oon niin kauan yritännyt vältellä herkkuja, että irtokarkkihyllyt olen oppinut kiertämään kaukaa. Muut perheessä ostaa joskus keskenään, joitain suosikkeja heillä on, vaikkapa pitkät käärmeennäköiset hedelmäviinikumit.
En ole satavarma nykyisestä tarjonnasta, mutta ennen pussissani oli pääasiassa mustia lakritsi- ja salmiakkikarkkeja. Jos jotain ei niin kovansitkeää hedelmää löytyy, eikä ole banaania, niin sekin kyllä kelpaa. Ja suklaiset karkit on parhaita!

Meillä ne oli pitkään koronakarkkeja, kun koronan alettua ei saanu ostettua 🤭

Rakastan irtokarkkeja! Mulla kans salmiakki ja laku painotteinen pussi plus jotain suklaata. Siksi harmi ku raskaana on nii vähän vaihtoehtoja.

Meillä ne oli pitkään koronakarkkeja, kun koronan alettua ei saanu ostettua 🤭

Rakastan irtokarkkeja! Mulla kans salmiakki ja laku painotteinen pussi plus jotain suklaata. Siksi harmi ku raskaana on nii vähän vaihtoehtoja.
Millaisia ne sallitut glykyrritsiinivapaat salmiakit sit on? Onko ne mistään kotoisin?

Irttareita. Itse tykkäsin aina ennen hedelmä ja suklaa karkeista. Nykyään pussiin päätyy lisäksi myös enemmän salmiakkia ja lakua, joku himo jäi neljännen lapsen raskaudesta eikä mennyt ohi sillä että niitä sai taas syödä.
Meillä yleensä ostetaan irtokarkkeja silloin kun karkkia syödään.

Millaisia ne sallitut glykyrritsiinivapaat salmiakit sit on? Onko ne mistään kotoisin?
En oo maistanut. Niitä jotain salti salte katten (?) Karkkeja yritin Prismasta ettii, mut täällä ei ainakaan ollu. Enkä oo lähtenyt vielä tilaamaan mitää muitakaan. Ehkä jossain vaiheessa vois.

Ihan irtokarkit meillä. En ole syönyt irtokarkkeja kun kerran korona-ajan jälkeen, vaikka ennen ostin irtokarkkeja pari kertaa kuussa. Nykyään ruoat tulevat kotiinkuljetuksella ja kaupassa käydään tosi harvoin, joten ei tule napattua irtokarkkeja mukaan.

Omat lempparit ovat kirpeät karkit sekä suklaat noin yleisesti ottaen.

Irtokarkit, irtikset... En osta oikeastaan ikinä. Mummu ostaa lapsille joskus viikonloppuisin hieman, jos siellä kyläillään. Niistä valkkaan itselleni yhden noitapillin ja yhden semmoisen "kukkalakun". Lapset syö vähän kaikkia, pääosin hedelmänameja.

Irtokarkit tai irttarit. 😃 Monipuolisesti tulee valittua hedelmäkarkkeja, suklaata, salmiakkia, lakua yms. Tulee yleensä ostettua silloin ku on tarjouksessa ja aina aivan liikaa. 🙈😂

Irtokarkeista yleensä puhutaan. Minä ja esikoinen ostetaan satunnaisesti. Puoliso ei juuri koskaan. Keliakia vähän rajoittaa, mutta ei hän tainnut niiden ylin ystävä olla ennen sen puhkeamistakaan. Ostan yleensä jotain toffeeta, hedelmäkarkkeja (jos on pehmeitä), kolapulloja ja jotain kirpeitä karkkeja. Mahdollisesti vähän lakua, mutta yleensä ostan mustat karkit muussa muodossa. Tuttifrutteja on kiva ostaa irtokarkkeina, kun voi jättää punaiset laariin. 😂

Meillä lakattiin jo ajat sitten ostamasta irtokarkkeja, kun näimme Prismassa, miten about 4-vuotias maisteli niitä ja laittoi sitten takaisin. Hyi yök.

Takaisin