Vastaa ketjuun

Minä-aika hotellissa kuulostaa luksukselta :)

Mä tässä laskeskelin aikani kuluks mitä meille ajallisesti "maksaa" se että odotettais polyypin poistoa ensin ennen ku mennään vikaan (kolmanteen) inssiin. Lääkäri sanoi siis, että voidaan ite valita että tehdäänkö nyt jo odotellessa vika inssi, vai vasta poiston jälkeen.

Polyypin poisto on toukokuun lopulla. En oo varma kuinka se inssi sit osuis, mutta varuiks lasken että huonosti osuis klinikan kesätauolle, eli elokuussa vasta päästään inssiin. Se kun epäonnistuu, päästään syyskuussa IVF jonoon. Siellä menee puoli vuotta, eli päästään aloittamaan IVF vuoden päästä maaliskuussa.

Jos taas ei odoteta vaan mennään ens kierrosta inssiin, niin päästään IVF jonoon huhtikuun lopussa. Eli saatetaan päästä jo lokakuun lopussa aloittamaan IVF:n. Mahdollisesti säästyis siis 5kk tässä.

Me ollaan kuitenkin selittämättömiä, ja miehen pesun jälkeiset siemennestenumerot lupaa n. 1-2% onnistumista inssissä joka tapauksessa. Selittämättömien kohdalla olen ymmärtänyt että inssien onnistumisprosentit pyörii samoissa kuin perus yhdyntöjen, eli ei kauheen kova. Polyyppien poiston vaikutuksesta naisen hedelmällisyyteen on vaihtelevia tuloksia, ne antaa toisaalta toivoa, mutta mikään varma ratkasu se ei ole.

Ikää tulee kesällä 35 eli kolkutellaan jo merkityksellisiä numeroita. 5kk alkaa myös tuntua näissä hommissa merkityksellisen isolta ajalta, jos haaveilisi että mahdollisesti tavottelis jopa yli yhtä lasta tässä. Ja kun kerran inssin todarit pyörii samoissa kuin yhdynnän, niin onko nyt järkeä odottaa polyypin poistoa.

En oo ihan varma nyt mitä kannattaa tehdä. Mitä te tekisitte?

Takaisin