Heippa!
Liityn uutena mukaan. Viestejänne olen lueskellut mutta täytyy vielä tarkemmin katsella mitä teille kuuluu.
Meillä eilen ensimmäinen inseminaatio. Kovin luottavaisin mielin ei olla onnistumisen suhteen mutta toivo yllä :)
Taustaa, että ollaan 35v ja 39 v. Mulla edellisestä suhteesta kaksi lasta. Miehellä ei lapsia yrityksestä huolimatta ja tutkimuksessa todettu normospermia. Eilisessä inssissä oikein hyvä näyte kuulemma. Multa operoitu nuoruudessa toisesta munasarjasta kysta jonka mukana ainakin osittain munatorvea. Aiemmat raskaudet alkaneet helposti, toinen ekasta ja toinen neljännestä kierrosta. Epäiltiin tietysti että tällä kertaa miehessä "vika" mutta kaikki kunnossa.
Tutkimusten alusta asiat edenneet tosi nopeasti mun mielestä. Joulukuussa lähettiin yksityisen kautta tutkimuksiin ja siitä puoli vuotta niin oltiin ekassa inssissä. Jouduttiin hieman odottelemaan miehen verenpainelääkitysten vaihdon takia kun käytössä oli lääke joka voi vaikuttaa hedelmöittymiseen. JOs tämä inssi ei tuota tulosta niin seuraava elokuussa kun heinäkuussa OYS:ssa sulku. Kokeillaan 2-3 krt ja sen jälkeen koeputkihedelmöitys.
En oo kovin tarkoin perehtyny näihin juttuihin, kaikki follikkelien koot mistä keskustellaan on vähän utopiaa :D Eilen mulla 22 mm folli ja limakalvon paksuus 8 mm, kaunis kolmilehtinen kuulemma :)
Mut tutustun teihin ja näihin juttuihin pikkuhiljaa :)