Imetysliivit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja he_na
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

he_na

Satasella mukana keskusteluissa
Heippa. Minä en ymmärrä mistä saa imetysliivejä suht järkevään hintaan tai mistä niistä ylipäänsä  saa! Mistä te olette hankkineet omanne vai oletteko vielä..? Minä olen netistä katellu vaan parhaimmillaan mitä on ollu niin 80 e.. En ehkä ihan niin arvokkaita tarvitse kun ajattelin että niitä tarvitaan kuitenkin useammat kuin yhdet.. Ahdistus iskee kun h-hetki lähenee ja liivit puuttuu.. emoticon Rinnat tulee kuulemma aika araksi että ilman liivejä on kivuliasta nukkuakkin..

Mä ostin lindexiltä yhet imetysliivit, hintaa en muista, mutta oon ite niin huono panostamaa kalliisiin liiveihin ni veikkaan että hintaa oli 20€:n kieppeillä. on tosi tukevat ja jämäkät, mutta pahoin pelkään, että jos ja kun tissit tästä vielä synnytyksen jälkeen turpoaa ni ne jää pieniks..
Luulen siis, että mä joudun uusinta ostoksille synnytyksen jälkeen..

Mutta siis Lindexillä ja H&M:ssä oon ainaki törmänny imetysliiveihin

Liivien saatavuus/oikean koon löytyvyys onkin hankalaa. Etsi kaikki Lindexit ja H&M:t ja Anttilat ja Sokokset ekana, niissä saa halpoja versioita. Ja jos et ite liiviosastolta imetysliivejä bongaa niin KYSY onko ees saatavilla. Sitten kipität kiltisti koppiin ja kokeilet joka ainoaa mallia. Mulla ei oo menny yhdetkään, liian pieniä kupiltaan tai liian suuria ympärysmitalta jos kuppi ok. Nykyinen kokoni varmaan jotain 75E tai F!

Ainoa liike josta löydän liivejä muutenkaan on Change. Sillä on muuten nettikauppakin, suosittelen. Niillä on sit ihan omat koot eli mittanauha kehiin vaan. Imetysliivien valikoima Lahden liikkeessä oli vaan viimeksi ainakin aika surkea.. kaksi mallia ja niistä värit musta ja valkoinen.

Netistä tilasin Bebelane:lta liivit. Tilaamassani mallissa hieman samaa ongelmaa kuin kaupan liiveissä, liian suuret ympärysmitat tai liian pieni kuppi jos tilaa pienemmän. Tyydyin kuiteskin pitämään liivit sillä ne menee just nyt. Saapa nähä mitä teen kun maito alkaa nousta.

Tsemppiä sulle liivien metsästykseen. Uskalla vaan kysyä kaupoilla apua myyjiltä. Oma äitini on ihan ihmeissään. Kertoi itse pärjänneensä ihan tavallisillakin, omaa kokoa aavistuksen isommilla liiveillä kolmen lapsen imetykset.

Jos oikein muistan, niin ihan Robinhoodissaki oli jonkunlaisia imetysliivejä, niillä ei ollu kauheasti hintaa (alta kahenkympin). Mie en raaski vielä ostaa ko ei tiiä kuin nää tissit vielä turpoaa vai turpoaako paljonkaan...  Tähän mennessä on rinnanympärys kasvanu jo 12cm. Kirppikseltä löysin kahet lähes uuet imetysliivit (yhteensä 2e!), jotka on nyt sopivat/hieman väljät. Lähen sitte synnytyksen jälkeen liiviostoksille, jos tarvii... :)

Moi!

Mä ostin Prismasta Triumphin Mamabel -imetysliivit. Hintaa oli noin 25€. Ihan perusliivit, materiaali jotain microkuitua tms., joka tuntuu kivalle päällä. Liivejä oli mustia ja valkeita, kaarituilla sekä ilman. Mun mielestä hinta-laatu -suhde noissa on aika kohdillaan.

Mä olen saanut kavereiltani ohjeeksi ostaa kaksi kuppikokoa isommat imetysliivit, kuin mitä normaalit liivit on ollu. Mallista ja merkistä riippuen koko ollut A tai B, niin meinasin ostaa C- ja D-kokoiset imetysliivit. Kuulemma lähes kaikilla kasvaa kuppikoko kahdella, kun maito laskeutuu. Enkä aio mitään kalliita ostaa, kun ei ole tapana muutenkaan ja eipä tuo kokokaan vielä ole varma.

Juuri tänään juttelin tästä asiasta kaverini kanssa, ja ajattelin nettikauppoja alkaa tutkimaan. Olen maailman huonoin shoppailemaan ja siksi tilaan kaikki, että saan rauhassa kotona sovitella ja peilailla. :D

Oikein kahdella koolla kasvaa..?? oho! sittenhän sitä on ihan Dolly Parton olo kun normaalisti on ollu B kokoa :D Voisivat jäähäkki sit ihan siihen kokoon mihin kasvavatkin :D Löysin itseasiassa netanttilasta liivit, mut menin ja tilasin nykyistä kokoa... tyhmä minä.......!!

No se kuppikoon kasvu riippuu siittä, että nouseeko maito kunnolla vai ei. Kaikilla ei nouse, toisilla nousee yli tarpeenkin. Eli ei siihen oo mitään sääntöä. Näkee sitte muutama päivä synnytyksen jälkeen...=)

Voisivat juu jäädä sen kokoiseksi! :) Pieni rintaisena odotan oikein niiden kasvua, vaikka kipeät ovatkin sitten ja maidon laskeutuminen tuntuu ikävältä. Olispahan sit edes tissit kerranki! :D Mutta tuo kaksi kuppikokoa suuremmat menee sillon aluksi, elikä maidon erittymismäärästä riippuen, ottaa todennäköisesti pakkia yhden koon. Näin on mua ohjeistettu.

Itse en ole vielä edes tuollaisia miettinyt.. ehkä pitäisi alkaa katsella pikku hiljaa :)  Ja monesti meille sanoivat valmennuksessa, että kannattaa ottaa kotiin mukaan ne tosi kauniit verkkoliivit, mitkä sairaalasta saa. Ovat kuulemma mukavat päällä, vaikka sitten yöllä käyttää..

Mä oon ostanu kolmet imetysliivit, yhet sellaset jotka on noin suunnilleen nykyistä kokoani ja kahet kokoa suuremmat. Tiedän edellisistä raskauksista, että olo tosiaan on ku Pamela Andersonilla, jos maito vaan nousee kunnolla
Mun liivit on ostettu H&M:ltä. En uskaltanut ottaa ( ainakaan vielä ) kaarituellisia, koska ne kaarituet saattaa tukkia maitotiehyeitä ja kaikki kipu, mikä on ennakoitavissa, ennakoin :)

Kaveri kehu niitä sairaalan verkkoliivejä, otti mukaan sairaalasta ja käytti kotona ihan päivälläkin. Ite aattelin että ne on varmaan hyvät yöllä.

Johonkin toiseen viestiketjuun kirjotinkin isompirintaisille (ja pieniympärysmittaisille) vinkkiä, että kannattaa käydä Changen liikkeessä ja antaa asiantuntevien myyjien auttaa, lisäksi kannattaa tutustua Lumingerien tarjontaan. Itselläni on hankittuna molemmista yhdet. Myös huuto.netistä löytyy sekä käyttämättömänä että käytettyinä erittäinkin edullisesti.

Mä en ala, jos rinnat tästä kasvavat vielä kahdella kuppikoolla, saati jos nämä jäisivät sellaisiksi, tai edes tällaisiksi :/ Alkuperäisessä koossakin olisi oman makuun aivan tarpeeksi tissiä. Tosin eipä ajatus tyhjenneistä, navan korkeudella riippuvista ajokoirankorvistakaan paljoa innosta...

Tosi nättejä malleja sannamajn linkissä, ja vielä edullisiakin! Todella harmillista vaan, että ympärysmitat alkavat tyypilliseen tapaan vasta 70-75 cm:stä :(

Itse ratkaisin liian isojen rintojen, ja väärien ympärysmittojen ongelman hakasten väliin laitettavallla jatkopalalla. Sillä tuli todettua, että joko liivit on ympärysmitalttaan aivan liian suuria, ja sitten kuppikooltaan ihan liian pieniä, tai muuten vain tosi huonosti-istuvia. Halpoja mitään H&M lötsöjä en viitsi ostaa kun tuntuu, että se on ihan sama onko sit mitään päällä :S Itse en uskalla ostaa mitään liivejä netistä, koska hyvät liivit takaa myös vähemmän niska/haritakipuja, ja paremman ryhdin kuten tavallisissakin liiveissä. Muttenkin kun on tavallisesti isot rinnat niin on aika kriittistä, että on kunnolliset. Lopulta löysin kahdet sokokselta. -50% alennuksella, todella laadukkaat ja kunnolla tukea antavat liivit jotka pitää hyvin muotonsa. Toiset tuurilla ympärysmitaltaan oikeat, ja kuppikooltaan hyvät, ja toiset kuppikooltaan hyvät, mutta ympärysmitaltaan hieman kireät, niin muutaman euron satsaus jatkopalaan takasi mukavan olon, varsinkin koska se joustaa kuminauhan ansiosta. En oo pystyny pitämään kaarituellisia liivejä enää useampaan kuukauteen kun tuntuu, että ne painaa aina joka suuntaan, niin päätin sitten ostaa muutamaa kokoa valmiiksi, ja nuo tavalliset kaarituettomat liivit oli kaikki tosi huonoja. Joten ostin sitten suoraan imetysliivejä.

Niin, ja kaarituellisia imetysliivejä ei suositeltu alussa käytettäväksi.

Uskalsin nyt bebesiltä laittaa yhet tilaukseen, niissä pitäis olla toi jatkopala mukana.
Jos sit ei oo sopivat ni täytyy laittaa myyntiin myöhemmi..

Tässä olen kauhulla joutunut miettimään itse, että joudunko loput liivit tilamaan todella ulkomailta, koska tähän mennessä imuroisin sokoksen valikoiman omasta koostani tyhjäksi. Lähtö hinnat olivat aika kovia, mutta näistä nyt sattui olemaan alennus, koska tuotetta ei luultavammin tule enää lisää, joten se siitä mallista sitten :(  Siksipä aattelin kokeilla tuota ipanainen sivuston liivejä toivotaan parasta. Eli neuvoksi käyppä lähimmässä sokoksessa voipa käydä hyvä tuuri.

Itse ostin Prismasta Triumphin imetysliivit.. Olivat 27e.. En itsekään ostanut kaarituellisia liivejä, näyttivät epämukavammilta kuin nuo tuettomat.. :) Ajattelin myös seurata muiden mammojen ideaa ja tilata nuo Lilypadzit netistä.. Ovat eBayssa halvemmat kuin Suomessa.. Kun kuiteski imetyksessä rinnanpäät menee rikki, ovat ainaki itellä muutenki niin herkät kosketukselle ni saispahan rinnanpäätki lepoa.. :)

Takaisin