Imetysliiveistä

tammenlehti

Oman äänensä löytänyt
Mistähän kannattais lähteä haeskeleen, parit kävin ostaan h&m:stä, ja kun oli kokeillu ekan päivän näitä, totesin, että ehkä kannattaa hankkia vähä laadukkaammmat... nyt siis viikkoja 36+3! niin ja tampereen seudulla siis asustelen!

Carriwell comfort bra-liivejä on kehuttu, kun eivät oo niin kuppikokoon sidottu. Sitä kun on hankala arvioida miten rinnat kasvaa synnytyksen jälkeen. Esim. mulla ei kasvanu juuri lainkaan!
Täältä mm. löytyy...
http://www.pientenparhaaksi.fi/product_catalog.php?c=36

Mut tietty voi olla helpointa ostaa liivit liikkeestä, missä niitä voi samantien sovittaa.
Merkkiliikkeet, kun Change varmaan myy hyviä imetysliivejä (tosin hintaakin on hieman enempi...).

Tosi edullisia sain viimeksi Anttilasta ja Prismasta. Mulla ainakin rintojen koko kasvoi kunnolla vasta imetyksen alettua. En viitsinyt ostaa kalliita, jos ovatkin sitten väärän kokoisia!
No käyttöön nuo jäi. Ihan hyviä hintaan nähden. Raskii ainakin ostaa reilusti käyttöön!!

Changesta sai tukevat ja kauniit, ei edes uskoisi imetysliiveiksi ;) Niissä vaan on kaarituet, eli ei oikeen sovellu mukaviksi kotiliiveiksi.
Halpoja kaarituettomia ja mukavia saa melkein mistä vaan, Vapaa Valinnasta ja muista halpiskaupoista, ja tavarataloissa kuten jo mainitut sekä Citymarket, myydään mm. Triumphin imetysliivejä.
Noilla henkkamaukan liiveillä voi tosiaan heittää vesilintua, ei ainakaan isommille rinnoille sovi ollenkaan.

Mulle noi imetysliivit oli valtaisa ongelma ekat 4kk imetyksen alettua. Ennen synnytystä kävin ostamassa jotkut h&m-liivit, halvimmat mitä löytyi, kun en yhtään osannut arvioida tulevaa kokoa. Sitten, imetyksen alettua, kävin ostamassa uudet, oikeen kokoset. Ja parin viikon päästä taas uudet ja sitte taas kk:n päästä. Tissit vaan kasvoi ja kasvoi ja lopulta liian pieniksi jääneitä liivejä oli iso kasa. Pisimpään käytössä oli lopulta Lindexin kaarituettomat liivit, vaikkei ne tuntuneet missään vaiheessa kovin tukevilta. Ne istu kuitenkin päälle mukavasti ja ajattelin et kyllä tää tässä menee.

Nyt imetyksen loputtua rinnat on semmoiset ruippanat että huhhui! Aika varmasti olisivat pysyneet ryhdikkäämpinä, jos olisin menny ihan liivikauppaan ostamaan ammattilaisen avustuksella kunnolla tukevat ja istuvat liivit. Vaikka olis ollu kalliimpaa. Eli siis johonkin Changeen lähtisin viimeistään sitten, ku imetystä on pari kk takana, siinä vaiheilla luulis rintojen olevan siinä "lopullisessa" mitassaan.

Mulla oli käytössä Bravado-merkkiset imetysliivit. Tykkäsin kovasti ja niiden pitäisi jonkun verran joustaakin vaikka kuppikoko kasvaa. Omakohtaista kokemusta ei tosta joustosta ole, kun rinnat ei kauheasti kasvaneet raskauden/imetyksen aikana. Liivit oli miellyttävät päällä, eikä puristaneet yms. Ostin ne Bebesistä Helsingistä, mutta eiköhän noita Tampereeltakin jostain saa :)

Mä kans ostin carriwelin saumattomat just ku ei tiiä kuinka turpoaa vai turpoaako edes ja noil voi sit nukkuakki ku ei paina.. Voi sitte myöhemmi käydä ostaa lisää liivei ku koko selvillä :)

Komppaan Ramanaa :) Changesta tosiaan löysin pitkän etsinnän jälkeen liivit, jotka olivat tukevat ja nätit eivätkä näyttäneet imetysliiveiltä! Tyyriithän ne olivat, mutta hintansa väärti. Tuli paljon naisellisempi olo kunnon liivit päällä! :D Toiset uskaltauduin tilaamaan netistä, kun kyseessä oli sama malli ja koko, hinta vain oli edullisempi ;), mutta en nyt yhtään muista mikä sivusto se oli...

Nämä liivit ostin siis kun lapsi oli jo nelisen kuukautta. Aiemmin käytin sellaisia pliruja, jotka eivät tukeneet ollenkaan. Toisaalta en ennen maidon nousua ainakaan olisi uskaltanut noita ostaa...

Ja sitten myöhemmin imettelin ihan normiliivit päällä

Itse ostin liivit kunnon liiviliikkeestä, kuppikoko kun on 75 E. Liiveihin kannattaa satsata. Eikä ne ole niin kalliita kun luullaan itselläni taisi maksaa 50€ hujakoilla. Ostin ekalla kerralla toiset kaarilla ja toiset ilman. Kaarettomat jäi kyllä käyttämättä. Tässä hyvä nettikauppa joilla on todella paikkaansa pitävä kokolaskuri, ainakin itselle on tullut aina oikean kokoiset liivit http://www.lumingerie.fi, lämpimästi voi suositella.

Itse ostin kappahlista, oli kyllä tosi hyviä liivejä! tukevia, ja mielyttävää kangasta,
ja hienon näkösiä! Imettäminen on jo loppunut , niin käytän niitä vieläkin :) 20e makso, eli ei edes kalliita.

Kiitos Reetta80 linkistä! :) tuolta voisi tilata, hinnat on ok ja kivan näköisiä liivejä. Eikä edes toimituskuluja. Mullakin kun koko on 65-70H, niin eihän noista normikaupoista löydy mitään, koot alkaa kyllä 70:sta mutta harvemmin näkee edes 70D:tä :/ Sama noiden bravadojen yms kanssa, ei sovi tämän kokoisille naisille. Onneksi on vaihtoehtoja!

Täytyy minunkin kiittää linkistä! :) Olen muutenkin joutunut vuosikaudet makselemaan sievoisia summia liiveistä kun koko on nykyjään 70DD... Kauhulla odotan mitä raskaus tuo tullessaan! Keväällä koko lienee helposti ~F, enkä todellakaan halua päälleni mitään supersoft-lörttöjä jotka ei tue ollenkaan kun olen tähänkin mennessä onnistunut pitämään etumuksen riippumattomana >:(

Voin suositella Changen imetysliivejä ( http://change.com/fi/lingerie/rintaliivit/imetys-liivit.html ) Itse ostin yhdet ennen synnytystä, mikä oli hyvä kun synnytys oli niin dramaattinen, olimme vauvan kans tiputuksessa ym ja olin tosi poikki pitkään, etten olis jaksanu mihinkään liiviostoksille lähteä! Ja seuraavalla kerralla sain kahdet yhden hinnalla kun oli semmoinen kampanja meneillään. myyjä neuvoi hyvin koon kanssa, joka itselläni myös sellainen, joita ei normikaupoista saa. Varsinkin nyt isontuneet jopa kokoon 70I. Olin pikkuisen turvonnut kun ostin eka liivit niin myyjä suositteli ympärysmitan jatkopalaa, jota käytin aluksi, sit kun olo normalisoitui (ja liivithän aina vähä venyy käytössä) jätin sen pois. Myyjän apu oli muutenkin loistavaa kun eka lapsi eikä osannut arvioida itse mitenkään imetysliivejä, eli suosittelen kunnon liikkeestä hankkimista etukäteen ja sit seuraavat voi tilata vaikka netistä! Yhdet kaarituettomat ostin kappahlista, mut ne osoittautui tietysti ihan fiaskoksi kun ei siellä ole oikeasti tarjolla oikeen kokoisia... Ystävä sai ne kun en ehtiny palauttaa. Nyt itsellä tarkoitus tilata myös nuo carriwell liivit kun on pakko pitää yölläkin kun muuten mulla sattuu nukkua kyljellään. Lapsi nukkuu jo niin pitkät unet että rinnat ehtii sen verran täyttymään, et tukee tarvii sit nukkuessakin ja kaarituet ei oo kivat sillon :)

Takaisin