Imetys raskausaikana

Bellarus

Kommentoinnin ninja
Lokamammat 2018
Syysäidit 2020
Onko täällä muita imettäviä? Mulla on niin surkee olo tuon tissittelijän vuoksi vaikka raskaus onkin todella toivottu ja suunniteltu. En millään nää itseäni imettämässä vauvaa ja taaperoa yhtäaikaa, mut olin ajatellut iltaimetykset jättää vielä kesään asti ainakin. Nyt en tiedä onko järkevää imettää niinkään pitkään, muistaako sitten liiaksi kun vauva syntyy ja tulee mustasukkaiseksi? Onko muilla kokemusta? Esikoinen on nyt 1v3kk ja oon imettänyt 2-3krt päivässä...
 
Itse lopetin esikoisen imetyksen lähes heti plussan jälkeen, se oli muutenkin hiipumassa. Esikoinen on jo kolmevuotias, joten oli oikein sopivaa lopettaa nyt. Pienemmän lapsen kanssa joutuisi enempään kyllä miettimään. Toisaalta imetys voi helpottaa mustasukkaisuutta, kun isompikin saa paljon läheisyyttä.
 
Ehkä nyt koitan alkuun vähentää niin et jää vain se iltaimetys ja katotaan sitte, en kyllä saa nukkumaan yksin jos en imetä illalla ja mies on iltatöissä...
 
Minä imetän.
Imetin myös edellisen raskauden läpi.

Edellisessä raskaudessa imetin keskimmäistä lasta 2-3x vrk. Joskus puolen välin jälkeen se hetkeksi hiipui 1-2x vrk, mutta kun vauva syntyi, oli siitä meille suuuuri apu. Voin enemmän salaisella puolella avata, mutta en nähnyt olevan silloisen 2v imetyksessä mitään huonoa vauvan kanssa, päinvastoin.

Nyt imetän tuota kohta 2v vaihtelevasti 2-6x päivässä ja toivon, että hänkin käy läpi raskauden rinnalla
 
Nyt en imetä, mutta olen aiemmin kahden raskauden aikana imettänyt. Viimeisimmällä kerralla vauva rupesi itse vieroksumaan rintaa, kun tulin raskaaksi niin oli sen takia pakko lopettaa.

Aiemmalla kerralla imetin muutaman kuukauden ajan raskaaksi tultuani ja vauva ei itse ruvennut vieroksumaan, mutta lopeteltiin imetys muuten vaan siinä vaiheessa kun vauva täytti 1.
 
Meidän esikoinen on 1v 2kk tissihirmu. On ollut mulle henkisesti aika rankkaa saada vähennettyä imetys 2krt/päivä -tahtiin, kun taapero itkee vieressä "mai mai" ja yrittää vetää mua kädestä sohvalle meidän imetyspaikalle. Ja se leveä hymy aamuin illoin, kun saa tissimaitoa, priceless. Mutta käyn töissä, niin arkisin en onneksi ole päivällä täällä kotona kuulemassa maitoitkua. Viikonloppuisin vaatii kovaa itsehillintää, etten joka ruuan jälkeen suostu imettämään. Tosi hyvin meillä on imetys sujunut, mutta oman jaksamisen takia on ollut pakko vähentää. Kuvotuksen takia saan niin vähän syötyä, että hyvä kun siitä omiin energiatarpeisiin riittää. Varmaan kesään mennessä yritän lopetella imetystä, koska tandem-imetys tuntuu ajatuksena niin rankalta.
 
Itsekään en ikinä ole harkinnut tandem-imetystä vaan kyllä mielellään lopettelin isomman imetyksen hyvissä ajoin ennen kuin vauva syntyi. Ja minulle ihan neuvolasta suosittelivat lopettamaan imetyksen raskaaksi tultuani. Onko muille neuvolasta sanottu mitään imetyksestä raskausaikana?
 
Täällä 1,5v esikoinen, joka käy tissillä 0-2 krt päivässä . En usko et hetkeen suostuu lopettamaan,ainakaan iltamaitoa :grin
 
Itsekään en ikinä ole harkinnut tandem-imetystä vaan kyllä mielellään lopettelin isomman imetyksen hyvissä ajoin ennen kuin vauva syntyi. Ja minulle ihan neuvolasta suosittelivat lopettamaan imetyksen raskaaksi tultuani. Onko muille neuvolasta sanottu mitään imetyksestä raskausaikana?


Edellisessä raskaudessa ei sanottu mitään. Mulla kuitenkin normaali raskaus ja sen ajan voi imettää. Nyrkkisääntönä kuitenkin pidetään, että jos seksiä ei kielletä ennenaikaisuuden takia niin imetystäkään ei tarvitse lopettaa. :)
 
Itsekään en ikinä ole harkinnut tandem-imetystä vaan kyllä mielellään lopettelin isomman imetyksen hyvissä ajoin ennen kuin vauva syntyi. Ja minulle ihan neuvolasta suosittelivat lopettamaan imetyksen raskaaksi tultuani. Onko muille neuvolasta sanottu mitään imetyksestä raskausaikana?
Neuvolasta sanottiin ettei ole estettä. Jos alkaa supistelemaan niin täytyy lopettaa. Oon nyt vähentänyt ja jättänyt vain iltaimetyksen. Toisaalta kun palaan parin kk päästä töihin niin en muulloin oikein voi imettää, mulla ei taija meijeri toimia niin et imettäisin kahta kertaa melkein peräkkäin illalla mut en aamulla ja päivällä lainkaan. Heruminen kestää jo niin tolkuttoman kauan, joskus 1 vuotiaana hidastu niin et lapsi saa 5 minuuttia tehdä töitä herumisen suhteen. Pidän nyt tuon iltaimetyksen vielä, en raaski lopettaakaan. Toisaalta toivon sen pitävän migreenit pois koska synnytyksen jälkeen ei ole ollut ollenkaan migreeniä. Eka raskaus oli yhtä migreeniä nimittäin...
 
Takaisin
Top