Imetys nyt

Quara

Puuhakas puhuja
Mä olen parin viikon ajan antanut korviketta ennen yöunia ja nyt ennen päiväuniakin. Tyytyväisempi lapsi ja tyytyväisempi äiti.

Muuten ja erityisesti yöllä imetän idelleen, kun se on helpompaa, kuin pullottelu.

Alkoi pääkin taas minulla toimia, kun aloin antaa korviketta. Ei sovi nuo imetyshormonit minulle ja lapsi olisi tississä kiinni koko ajan, jos en antaisi lisämaitoa.
 
Näin lähestulkoon jokusen aikaa soseiden ohella toimittu meilläkin ja pojalla nyt ikää n.3kk3vk.
Soseita syöty nyt toista viikkoa ja rintamaitoa annan sen mitä tulee, mutta siis pääasiassa aamuyöstä rintaa yhellä heräämis-syötöllä ja muulloin menee korvikemaitoa.
 
Meillä mennään täysimetyksellä, tyttö ei suostu pullosta juomaan tällä hetkellä edes omaa maitoani.
Muutenkin koen sen paljon helpommaksi kun pullojen kanssa pelaamisen, täytyy olla tyytyväinen että maito riittää [:)]
Tosin haluaisin kyllä että pullokin kelpais, helpottais vähän omaa elämää kun vois joskus jättää hoitoonkin...
 
Täysimetän, paitti annan luumusosetta kerran päivässä pikkusen, että jäbällä masu toimii. Toisinaan saa myös korviketta (tai pumpattua maitoa) pullosta, jos olen jossain käymässä tai on muuten hoidossa (esim vkl:na oli äidilläni yön, että saima nukkua kunnolla.. tosin yhtä monesti heräsin, ko pojan kanssa ja suurinpiirtein samoihin aikoihin mitä seki heräili mummin hoijossa). Olen tosin joutunu kyllä sitte pumpatakki, jos on kovin pitkä aika siitä, kun poika viimeks tyhjentäny tissit :D.
 
Täysimetyksellä.

Korviketta annettu viimeks... en edes muista [:D]
eli niin harvoin...
 
Päivisin maito ensin rinnasta ja loput purkista.. öisin pyrin imettämään kaikilla syötöillä mutta aina se ei onnistu.. Poika kasvaa ja on tyytyväinen, saapi nauttia syöttöhetkinä joskus myös isänsä seurasta :)
 
Täysimetetään. Kaksi kertaa on korviketta saanut, kun on ollut mummolla hoidossa eikä pumppaaminen valitettavasti ole onnistunut [8|] Muuten minä hoidan 24/7 [:D]
 
Nykyään enemmän korviketta kun imetän. Yhtäkkiä reilu viikko sit maito vaan tyrehty(tähän saakka sai vaan kerran päivässä lisämaitoa), saattaa vetää molempien rintojen jälkeen vielä desin tai yli korviketta, joten ei riitä ei. [&o] Kaksi tai kolme kertaa päivässä imetän, mut vaan yks kerta niistäkin riittää pelkästään, muilla tissittelykerroilla pitää antaa vielä pullosta lisäks.. Onneks vielä(koputtaa puuta) on riittänyt edes tän verran ni aamun aikainen syöttö hoituu tissillä! Ei tartte nousta lämmitteleen maitoa.
Niin kauan annan tissiä ku vaan vähänki irtoo. [:D]
 
Täysimetys.
Lisämaitoa neiti saanut ainoastaan ennen maidonnousua, eli sairaalasta kotiutumispäivänä.
Oon enemmän ku tyytyväinen täysimetykseen, helpottaa kummasti elämää. Ei tartte reissuun pakata pulloja ja korvikkeita, vaan eväs kulkee aina mukana.
Ainut "huono puoli", on se ettei neitokainen suostu pullosta syömään mitään, ei edes omaa maitoa kuten teillä KisMet. Tän takia hoitoon jättäminen on mahdotonta. Pakastin on täynnä maitoo, joten pitäs houkutella tyttö tutustumaan tohon pulloon lähemmin..
 
Kismet ja Riinu ei meilläkään alkuun kelvannut mun maito pullosta vaik korviketta joi pullosta. Sit joskus kk sitten se alkoi kelvata, muistaakseni oli tosi nälkäinen herätessään ja mies antoi.. Joten voi se alkaa vielä maistumaan. [:)]
 
Täysimetyksellä vielä meilläkin [:)]
Mun maito on vissiin tujua kamaa, kun ei edes kovin tiuhaan tarvitse imettää ja yöt nukkuu hyvin.
 
täysimetyksellä mennään ja pullosta ei suostuta syömään kuin todella nälkäisenä. 4kk iässä aletaan maistella pottua.
 
Meillä menty jo kaks kuukautta pelkällä korvikkeella ja hyvin syö=).. ei ole koskaan tissillä ollutkaan ku on suulakihalkio nii ei pysty imemään mut sai mun maitoa ekan kuukauden mut pumppaus ei vaa pitänyt eritystä tarpeeksi yllä=(..
 
Mulla vähän päinvastoin, kuin esim. Lyydialla. Ensimmäisinä kuukausina meni korviketta joka päivä, mutta vain 1-2 dl. Nyt viimeinen kuukausi ollaan menty täysin ilman korviketta. Ei vaan maistu.

Ensimmäisenä kahtena kuukautena pituutta tuli +12 cm ja painoa +2 kg. nyt kahden ja kolmen kuukauden välissä pituutta oli tullut vain 1 cm lisää ja painoa 500 g. Joten tuo älytön kasvuvauhti selittänee korvikelisän tarpeen.

Kiinteitä ajattelin aloittaa sit kun vauva jää nälkäiseksi pelkällä maidolla
 
Täysimetys, korvikkeita sai ekalla viikolla lisänä kun maito nousi melko hitaasti ja nykyään pullosta ei suostuta syömään edes minun maitoa kuten KisMetillä [8|] Ajattelin jos tossa parin viikon päästä alkais maistelemaan pottua [:)]
 
Lyydia, meillä ei korvikkeella voida testata maistuisko kun epäillään maitoallergiaa.
Tuota mäkin kokeilin et antaa pullon kun on just herännyt ja tosi nälkäinen, mut siitä tuli jättimäinen kiukku [:D]
Ei kyllä tullut mieleen kokeilla et mies antais, voiskin toimia paremmin.
Ja Riinu ja Inxu, mä ajattelin kokeilla myös niin et pumppaan samalla kun on rinnalla ja sit otan kesken syönnin pois rinnalta ja tarjoan pullosta just pumpattua tuoretta ja lämmintä maitoa.
Ei mua kyllä vielä oo haitannut etten mihinkään ilman tyttöä pääse.
 
Kismet en mä meinannukaan et kokeilet korviketta kun kerran omat tissit riittää.. [:)] Mut et tarjoaa aina välillä sille pullosta sun maitoa. [:)]
Jep, meillä myös kaveripariskunnan tyttö huol myös tutin ekaa kertaa isänsä antamana, et kyllä ne vaan tajuaa et äitillä on se tissi eikä kiinnosta äitin sylissä muu.. [:)] Joten kannattaa ihmeessä kokeilla tuota et mies antaa!
 
Meillä kelpaa maito pullosta, mutta vain MAM-merkkisestä [8|]. NUK:it ja Ainut ois voinu jättää kauppaan, poika ei suostu/osaa syödä niistä ollenkaan.
 
Takaisin
Top