imetys ja uusi raskaus

Hipsuvarvas

Oman äänensä löytänyt
Onko täällä muita imettäviä? Itsellä siis 11/12 syntynyt edellinen ja meillä tissi kelpaa edelleen n.3x/vrk. Ois hauska vaihtaa kokemuksia, sattuuko imetys, miten sujuu muuten, oletteko ajatelleet vieroittaa vai jatkaa kenties loppuun asti mahdollisuuksien mukaan? Tuntuuko maito ehtyvän? Kuinka yöt teillä sujuvat? Kuinka neuvolassa asiaan suhtautuvat?

Itsellä imetys tekee jonkin verran kipeää. Lisäksi tuntuu lisäävän näläntunnetta imetyksen aikana. Joten jatkuvasta syömisestä on huolehdittava. Sen verran kuitenkin harvakseltaan imetystä on, että olen ajatellut lapsen antaa syödä nuo 3krt/vrk, mikäli maitoa vain riittää ja sen maku kelpaa. Yöheräily on meillä vielä hieman ongelma, tosin yleensä aamun puolella herää, klo 05...

Mä vielä imetän :)

Esikoinen on about 7,5 kk eli syntyi 09/13. Imetyskertoja ei täälläkään ole kuin max. 3krt/vrk. Aamulla ennen puuroa, päivällä ennen päiväunia ja illalla ennen yöunia. Noista "tehokas" imetys ei taida enää olla kuin tuo aamun. Hirveesti kiinnostaa kaikki muu :rolleyes: Meillä menee myös korviketta. Esim tänä iltana jätin imetyksen väliin kun tyttö oli superväsynyt ja tiesin että parempi vaan antaa heti pullosta, ettei se niin väsyneenä jaksa tissillä olla tai sitten kuitenkin nukahtaa ja suuttuu kun jäi nälkä...

Maidontulo on vähentynyt niin paljon, että ihan ihmettelen miten sitä edes vielä tulee!?! Alun perin ajattelin vuoden ikäiseksi imettää, mutta kyllä tää taitaa kohta loppua... Ehkä tyttö olisikin jo valmis, se on vaan minä kuka ei raaski :Heartred Yöt tyttö on nukkunut jostain 2-3kk asti hyvin :) Ei siis yösyöttöjä täällä. Itse imetys ei musta tunnu yhtään sen enempää kuin aikasemminkaan. Mä kylläkin olen koko ajan imettänyt rintakumin kanssa. Tarvittiin se alussa ja sitten vaan oon ollut niin laiska että sillä menty :oops:

Neuvolaan en ole vielä tämän uuden raskauden myötä soitellut. Nyt menossa vasta rv 5+1 (neuvolan laskun mukaan 5+3) ja aattelin ihan rauhassa odotella. Ja imettää :) Edes vielä vähän aikaa :Heartred Edes vielä huomenna :Heartred Mennään ihan päivä kerrallaan nyt imetyksen kanssa :)

Imetin johonkin rv 6+ saakka ja lopetin, kun muutenkin oli suunnitelmissa. Neuvolassa totesi, ettei suositella, mutta se ei vaikuttanut omaan päätökseen. Vähän nännit kyllä aristi ja selvästi maidontulo väheni entisestään, kun imetyskertoja oli enää yksi päivässä.

Mä ehdin pari kuukautta kuumeilemaan tätä kakkosta. Silloin mieleen pilkahti, että pitäiskö imetys lopettaa.... että jos tulis helpommin raskaaksi... Onneksi sain puhuttua itselleni järkeä ja päätin että esikoinen ansaitsee kaiken, eikä hän saa jäädä mistään paitsi/vajaaksi vaan mun kuumeilun takia :Heartred Nyt sitten kun tuo plussa tuli, niin kävi mullakin mielessä lopetus mm mahdollisten supistusten jne takia. Mutta musta sekin ois väärin. Tahdon uskoa että tämä kakkonen pysyy matkassa, vaikka imetänkin. Ja jos jotain sattuisi käymään, niin tahdon uskoa että sekin on tarkoitettu. Ehkä sitten ei vielä olisi ollut toisen aika.

Ehkäpä jos esikoinen olis vanhempi, niin voisin lopettaa vaikka heti. Suositus kuitenkin on imettää sinne vuoden ikään asti.... mutta, mutta... toisaalta vois olla tyytyväinen että ollaan tännekin asti päästy :Heartred

Ei oo helppoja juttuja nää imettämiset ei! Oottakaahan vaan te esikoisen odottajat, tuutte huomaamaan minkälaisen tunnemyräkän asiasta saa aikaan! :rolleyes::)

Niin, se on miltä tuntuu... äidinmaito on niin superravintoa kuitenkin vielä pienelle. vaikka neuvolan tädit joskus koittavat saada luopumaan imetyksestä vedoten esim. siihen että kehittyvälle vauvalle ei riittäisi ravintoa ja milloin mihinkin.. Mutta ilmeisesti itselläkin tuo 3krt (joskus vähän enemmänkin) / vrk vaikuttaa, kun paino on lähtenyt pikemminkin laskuun... pitäis vissiin syödä vielä enemmän... no mullahan kävi niin että kun esikoinen oli 10 kk, kuukautiset alkoivat ja uusi raskaus. Se olikin sitten keskeytynyt keskenmeno, joka selvisi vasta vko 12 ultrassa. Kyllähän sitä imetyksestäki itseään syyllisti, ilmeisesti sillä ei ole osaa ei arpaa. Ilmeisesti sitä alkaa olla jo liian vanha näihin touhuihin, siinä se varmaan suurin syy piilee. Mutta hups, näin se imetys on vain edennyt, ensin mullakin oli etappi että se puoli vuotta...sitten vuosi...nyt on jo kohta mennyt 1,5! :) tässä tietoa: http://www.imetys.fi/materiaali/maitotaidon_takatasku_raskaudenaikainen_imetys.pdf

Takaisin