Imetys ja kumiallergia...

YKKÖSALTTO

Silmät suurina ihmettelijä
Siis olen alkanut epäilemään, että mulla on kumiallergia. Nännipihat hilseilee ja tulee aroiksi kun käyttää maidonkerääjää ja pumppua ja olisinkin nyt kysellyt onko jollain tähän ongelmaan niksejä? Maitoa tulee hyvin ja haluaisin sitä säilöä, jotta saisin pakkaseen, mutta hiukan on ongelmallista, kun rinnat ovat kumin käytön jälkeen sen verran kipeät että imettäminen tuntuu ikävältä [:(]

Kuinkahan tuore äiti oot? Kuulostaa meinaan aika "normaalilta", mitä käsittääkseni on suurimmalla osalla tuoreista esikoisen saaneista... Näytäpä vaik neuvolassa niitä rinnanpäitä terkkarille, hän varmaan osaa neuvoa, että mistä on kyse :)

Mulla oli rinnat ihan superkipeet ja arat imettäessä, ja etenki just pumppauksen jälkeen! Ihan samalla tavalla hilseili ja halkeili, meni jopa ihan ruvelle... Mua lohduteltiin, että kyllä se siitä hiljalleen helpottaa, mutta ikinä en sitä nautinnollista imetystä saanut halkeilusta johtuen kokoea :( Ite sain helpotusta siitä lansinoh-rasvasta ja bebanthenista, lisäks kylvettelin tissejä vesi-vauvaöljykipoissa, jotta sain kuorittua kipeimmät ruvet pois ennenku päästin lasta rinnalle.

Kiitos vinkeistä molemmille, on ens viikolla neuvola niin täytyy sieltä kysellä. Ja kyllä ensimmäinen on lapsi ja ei niin kauheen vanhakaan vielä [:D] mutta mulla ei oo nännit niinkään kipeet vaan nännipiha ja sen ympäristö, eli just se kohta mihin esim. maidonkerääjä osuu. Ja eivät niinkään ole kipeet (enemmänkin kutiavat ja punottavat) ennen kuin jos on päästäny niin pahasti kuivumaan et halkee ja menee verille.

Ajattelin nyt kokeilla olla pari päivää ilman "kumeja" ja vaan imetellä. Sitten vois loppuviikosta katsoa minkälaista tuhoa tulee, kun laittaa kumin rintaa vasten. Kantapään kautta, muuten ei opi [:D]

En muuten viimeeksi asiasta neuvolassa mainitessani saanut oikeen minkäänlaista vastausta, joten joskohan tuo jälkitarkastuslääkäri osais paremmin neuvoa..

Rohkeasti vaan intät ja kysyt, että saat vastauksen :)
Jos ei ees jälkitarkastuslääkäri osaa sanoa, niin voit soittaa myös synnärille jossa kävit, sieltä viimeistään löytyy apua!

Toivottavasti homma selviää :)

Takaisin