Imetyksen lopettaminen kun pullo ei kelpaa?!

Kyfi5652530

Vasta-alkaja
Eli meille syntyi joulukuussa vauva, joka nyt siis 5kk. Nyt olen alkanut harkitsemaan imetyksen lopettamista, tosin aika itsekkäistä syistä. Mulla limakalvot olleet niin kuivat koko imetyksen ajan, että eipä juuri mitään olla miehen kanssa tehty 5 kuukauteen, alkaa turhauttaa molempia. Lääkäreillä olen käynyt ja monia estrogeenivalmisteita yms kokeillut, ei auta, mitkään liukuvoiteet ei auta! Ongelmana vaan se, ettei poju kelpuuta pulloa eikä nokkamukia.. Olen kokeillut ainun perus pullotuttia, ainu medelaa, aventia ja kahta erilaista nokkamukia, ei mikään kelpaa, ja kun maitoa nyt kuitenkin täytyisi juoda. Enpä tiedä sitten mitä tässä aletaan tekemään, ja muutenkin tuntuu että tissi on vauvalle niin rakas että vieroitus tulee olemaan todella tuskallista mikäli edes onnistuu tässä vaiheessa.. :sad001 Enkä haluaisi tänne kommentteja jossa kerrotte kuinka itsekäs ja huono ihminen olen vaan asiallisia neuvoja!
 
Kokeilin tuttipulloa ekan kerran ehkä noin 2-3kk iässä ja ei huolinut, vaihdoin tuttipullo merkkiä ja ei siitä huolimatta huolinut, pitäydyin kuitenkin kyseisessä merkissä ja kokeilin muutamia kertoja taas antaa niin kyllä se maito alkoi tuttipullostakin maistumaan. Nokkamukista ei oikein osaa juoda, mielellään vaan puree sitä päätä, harjoitusnokkamukista kyllä juo oikein mielellään. Tässä vaiheessa kun vauva on 5kk niin tuttipulloa ei kannattaisi varmaankaan enää yrittää jos ei ole tähänkään asti huolinut niin ei tarvii siitä sitten opettaa luopumaan. Tässä vaiheessa mieluummin suositellaan jo nokkamukia. Oletko kokeillu sitä harjoitusnokkamukia? meillä on mam merkkinen muki ja se on kyllä osoittautunut hyväksi mukiksi. Työkaveri kertoi ettei hänelläkään ollut huolinut tuttipulloa eikä nokkamukia niin oli sitten suoraan antanut maidon muovimukista ja hyvin maistui. Meilläkin on poika ollut tissin perään ja on vähän kyllä vieläkin mutta ehkä on nyt helpottanut kun kiinteitä ollaan alettu syömään. Imettämisen meinasin lopettaa kesän jälkeen.
Tsemppiä :)
 
No et todellakaan oo itsekäs tai huono ihminen. Jokainen äiti päättää itse (jos voi) imettämisestään niin pitkälle kuin mahdollista ja kaikilla on erilainen tilanne. Tollasista asioista ei saa missään imessä syyllistää vaikka tekis erilailla kun mitä suositukset sanoo.
Musta on jo tosi hienoo että oot alusta asti täysimettänyt. Meillä on ollut sairaalasta asti tuttipullo käytössä koska oltiin eri osastoilla vauvan kanssa ja se tottui saamaan osan maidosta pullosta. Ja tuttipullosta tulee vieläpä maito helpommin niin rinnalla oli alussa paljon ongelmia.
Meillä on tyttö kohta jo 8kk kun syntyi kuukauden etuajassa ja nyt ruokailut menee näin: aamulla ensin rintaa ja sitten lisämaitoa, aamupäivällä puuroa ja marja-/hedelmäsosetta, päivällä rintaa ja lisämaitoa, iltapäivällä jotain kasvissosetta lihalla tai ilman ja illalla vielä rintaa ja lisämaitoo. Kohta joutuu lopettamaan päivän rintamaidon koska maitoo tulee sen verran vähän jo. Johtuu varmaankin tosta tuttipulloruokinnasta tms.
Mä ainakin tekisin samalla lailla kun kiinteiden kanssa alottamisen. Tunnollisesti vaan yrittäisin sitä tuttipulloo joka syötöllä. Ennen imetystä ja lopussa uudestaan ja vaikka välilläkin. Ehkä lapsi vähitellen tottuu ajatukseen.
 
Takaisin
Top