Imettävät odottajat

Keskustelun 'Raskausklubit' aloitti Aubrey, 7 maalis 2017.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. Aubrey Rakastunut foorumiin Marrasmammat 2017 Heinäkuunmammat 2015

Kokeillaan jos tälläsen topicin alle löytyis tulijoita :)

Itse siis plussasin 6.3. ja imetän esikoista 1.5 v paljon! Haaveena olisi jatkaa läpi raskauden ainakin siihen 2 v saakka (4 kk ennen la) ja jos tyttö ei vielä ole valmis luopumaan, niin tandem imetys ei ole ollenkaan poissuljettu vaihtoehto.
    • Tykkää Tykkää x 3
  2. pilvikirsikka Ei muuta elämää Joulukuun äidit 2019 Syyskuunmammat 2015

Onnea plussasta!

Hep, täällä yksi! Nyt rv 21+5 ja imetän esikoista 1v5kk vielä iltaisin ja toisinaan öisin. Alussa imetys teki tosi kipeää, mut jatkoin hammasta purren. Maito loppui joskus rv 19, tosin en tiedä tuleeko sitä edelleen öisin muutamia tippoja. Välillä poika käy hätäseen tissillä, välillä edelleen nukahtaa siihen :) Vaikka sieltä ei tulekaan mitään :D mun haaveissa olis kokeilla tandemimetystä eli en ainakaan itse ole vierottamassa poikaa tässä raskausaikana.
    • Tykkää Tykkää x 1
  3. Miitu Addikti Marraskuunmammat 2015 Lokamammat 2017

Onnittelut plussasta! ♡

Täällä plussattiin 23.1 ja laskettu aika olisi 6.10.
    Kotona 1v4kk tissitakiainen. :D :Heartred Hän käy vielä todella tiuhaan tissillä, vaikka selkeästi maidontulo on tiukentunut. Plussatessa poika siirtyi oikeastaan aikalailla vasempaan tisuun. Käy kyllä oikeallakin mutta sieltä ei juurikaan tuu enää, kun vasen on se lemppari! Tää koko ero näiden kahden välillä on melkoinen. :D

Toivoisin voivani imettää esikoista ihan niin pitkään kun hän sitä tahtoo. Ja myös tandemina jos sinne asti päästään. Toivon ettei maidontulo loppuisi tässä matkalla, ainenkaan täysin.

Toinen asia mikä mietityttää ovat imetys ja supistukset. Esikoisesta kärsin ennen aikaisista supistuksista jo rv 18 alkaen.

Miitu ja pallero 10+0 (rv 11)
    • Tykkää Tykkää x 1
  4. Gatusa Addikti

tääl 31+6 ja tyttö 2v3kk koht ja imetän edellee. välil vaatii kärsivällisyyttä kyl ku saattaa purra vahingos.
    • Tykkää Tykkää x 1
  5. Aiarana Tuttu foorumilla

Siis käykö sulla lapsi imemässä tissiä, josta ei tuu maitoa? :S
  6. pilvikirsikka Ei muuta elämää Joulukuun äidit 2019 Syyskuunmammat 2015

Kyllä :)
    • Tykkää Tykkää x 2
  7. Aubrey Rakastunut foorumiin Marrasmammat 2017 Heinäkuunmammat 2015

Aiarana, tuohan se lohtua Ja läheisyyttä myös :)

Pilvikirsikka, menikö hänellä hermot koskaan, Kun maitoa Ei tulekaan? Vai tyytyväisenä vaan lussuttaa :D? Ihana haha! Mun tyttö murisee aina tissille jos sieltä ei tule tarpeeksi nopeasti tai heruminen loppuu.

Miitu, saahan supistaa, kunhan ei satu. Just luin imetyksen tuen jostain keskustelusta, että hyvä idea olisi asiaa kysellä yhdyntäkiellon kautta jos alkaa arveluttamaan. Imetys herkemmin kielletään, mutta jos ei ole seksistä syytä pidättyä, niin ei yleensä imetyksestäkään.
    • Tykkää Tykkää x 1
  8. Aubrey Rakastunut foorumiin Marrasmammat 2017 Heinäkuunmammat 2015

En oo ite huomannut mitään vaikutusta vielä maidon määrässä, just tänään kävin ultrassa ja liian aikaisin - Ultraaja sanoi viikkoja olevan vasta 5+5. Ei Satu kyllä lainkaan, mitä olisin voinut odottaa. Mulla On kyllä ollut tän imetysuran aikana tukoksia rehellisesti ainakin 20, ja sekin kipu on siedetty :D

Huomasiko teidän pikkuiset, että maidon maku on muuttunut?
  9. Miitu Addikti Marraskuunmammat 2015 Lokamammat 2017

Aubrey, Itse kyselin myös tuosta supistelu asiasta nimenomaan imetyksentuesta ja tukiäidiltä, olivat sitä mieltä että on ok kunhan eivät ole kipeitä. No en nyt osaa sanoa mikä sitten on kipeä kun itsellä on aika korkea kipukynnys?

Seksin jälkeen on nyt muutamaan otteeseen tullut todella napakoita supistuksia, siis sellaisia että henkeä oon haukkonut ja rv 11 meneillään. Täytyy ottaa kyllä puheeksi, kun on tuo supistelu tausta löytyy, että missä vaiheessa täytyy huolestua ja pistää stoppia.

-

Kyllä mä luulen että poika on huomioinut muutoksia kun välillä tisulla osoittaa mieltä.
    Ja osoittaa mieltänsä myös siitä kun sieltä ei aina maitoa meinaa tullakkaan. Mutta ahkerasti tissillä käy ja jos hyvin käy, niin ehkä se maidontulokin taas yltyy kun päästään pidemmille viikoille. :) Tässä alkuraskaudessa ennen puoli väliä voi maidontulo kuulemma kokonaankin loppua, mikä minut yllätti.
  10. pilvikirsikka Ei muuta elämää Joulukuun äidit 2019 Syyskuunmammat 2015

Aubrey kyllä meni :D Tässä joku aika sitten sai varsinkin yöllä mahdottomat kilarit siitä, ettei maitoa tullutkaan :D Nyt on tyytynyt kohtaloonsa. Hauska toi murina :D Ja huomas myös maun muuttuneen! Tai ainakin niin voisin olettaa, kun ennen ja jälkeen plussan olis ollut ihan koko ajan tissillä. Jotain muutosta silloin jo oli kun niin käyttäytyi.

Noi supistelut on kyllä ikäviä :/ Mä oon käsittänyt että imetys pitäis lopettaa jos supistelee, vaikka ei olis kipeitä..?
  11. Miitu Addikti Marraskuunmammat 2015 Lokamammat 2017

pilvikirsikka, Niin tästä on vähän kahdenlaista juttua kuultu, osa tuntuu pitävän imetystä uhkana keskenmenolle supisteli tai ei. Mulla noita supistuksia on tullut vaan jos poika oikein pitkään ja hartaasti imuttaa, esimerkiksi öisin kun saattanut viime aikoina pitää tuttina. Tällöin herätän miehen avustamaan nukutuksissa, koska mun kanssa ei muu käy kuin tissitainnutus. :D
  12. pilvikirsikka Ei muuta elämää Joulukuun äidit 2019 Syyskuunmammat 2015

Niin eihän imetys itsessään ole uhka raskaudelle :) Vain jos supistelee tai tulee yhdyntäkielto, niin silloin ei kannata imettää. Toki kannattaa neuvolassa mainita niin ehkä seuraavat tarkemmin, kerta sulla viimeksikin supisteli herkästi. T. Imetystukiäiti :wink
    • Tykkää Tykkää x 4
  13. Miitu Addikti Marraskuunmammat 2015 Lokamammat 2017

pilvikirsikka, Aivan! No mä tässä mietin juuri että nyt seksin jälkeenkin on tullut supistuksia, ja alamasukin arka sen jälkeen. Kyllähän tää asia täytyy nyt ottaa neuvolassa puheeksi. Mua ihan hirvittää ajatus imetyksen lopettamisesta jos sellainen tilanne tulisi. Miten tuo poikakin siihen tottuisi.. kun on niin kova tissimies. :wink
  14. Aubrey Rakastunut foorumiin Marrasmammat 2017 Heinäkuunmammat 2015

Miitu, kannattaa tarkistaa asia todella, Jos ihan henkeä käyt kivusta haukkomaan.

Tähän samaan syssyyn pitää todeta, Voit pilvikirsikka välittää terveiset ituun :) että On Se vaan hyvä, kun tuollainen yhdistys on olemassa. Saa asiantuntevaa apua, kun tarvii ja erityisesti mikä mulla pistää silmään täällä paikallisessa(=australialaisessa) Imetys fb ryhmässä, että lääkeneuvontaa ja ihan oikeesti vaarallisiakin ohjeita annetaan.. Niin hienoa työtä teette :)!

mun pitää jossain vaiheessa alkaa keräämään jotain tandem- imetyskuva ketjua, Kun mies alkoi huolimaan, että esikon On Nyt aika kasvaa isoksi, että vauvalle riittää maitoa. Eikö muuten ihan ristiinkin voi rinnoista imettää? Vauvaa pitää kuitenkin varmaan suosia? Kuinkahan paljon vielä tästäkin tiiviistä tahdista alkaa esikkokin lisäämään, jos vauva asustelee rinnalla pitkään.. Vähän hirvittää :D Ja mitenhän sitte julkisilla paikoilla, vaikka oonki tällänen huolehtikaa omista asioistanne -tyyppi, ni oon vähän alkanut kyllä kainosteleen tuttujen edessä lapsen imetystä. En äitikaverien, mutta lapsettomien. Auta armias jos vielä joutuu puistoissa istuu molemmat lapsukaiset tissillä :'D esikko harvoin kyllä kesken puuhien ulkona pyytää enää, se tulee sitten autoon mennessä mieleen. Välillä saa, välillä Ei, riippuu vähän siitä, että vaikuttaako olevan vain istuimeen menemistä vastaan protestointia.. Se "mamaaa " tulee niin usein sillon, Kun jotain epämieluisaa olisi edessä.
  15. Miitu Addikti Marraskuunmammat 2015 Lokamammat 2017

Aubrey, Aion ottaa kyllä puheeksi tuntemukset. Imetys ei onneksi oo aikaan saanut kipeitä supistuksia, mutta seksin jälkeen niitäkin on tullut. Jouduin jo perjantaina soitella neuvolaankin asian tiimoilta. Kuitenkin viikonloppunakin harrasteltiin miehen kanssa, mutta niin ettei lauennut sisään ja nyt supistuksia ei oo ollut pahemmin havaittavissa.

Minäkin voisin yhtälailla allekirjoittaa Aubreyn terkut Ituun! :Heartred Parasta. :happy:
    • Tykkää Tykkää x 1
  16. Aubrey Rakastunut foorumiin Marrasmammat 2017 Heinäkuunmammat 2015

Noniin, syyllinenkin taisi sitten Miitu selvitä :D
    • Hauska Hauska x 1
  17. Minni2016 Ihastunut foorumiin Joulukuun äidit 2019 Heinämammat 2018

Täältä yksi imettävä odottaja tulee lisää :wink kiitos miitu plussa puhalliksista! :wink
    • Tykkää Tykkää x 3
  18. pilvikirsikka Ei muuta elämää Joulukuun äidit 2019 Syyskuunmammat 2015

Onnea Minni! :)

No kiitos yhdistyksen puolesta! Oon kyllä itsekin saanut sieltä kovasti neuvoja ja tuskin tässä oltais jos ei itua olis :)

Miitu jospa ne supistukset johtuis siitä miehen tavarasta :wink Toivotaan muutenkin ettei tällä kertaa vaivais niin kovasti ja saisit nauttia raskaudesta eri tavalla :)

Mä tänäänkin imetin perhekahvilassa ja aion jatkossakin imettää :wink Esikoinen kans harvoin missään julkisella paikalla pyytää tissiä, mut huomaa tommosissa tilanteissa kun on hälinää ja on väsynyt, että haluaa siihen rauhoittumaan :Heartred Sukulaisten nähden en oo imettänyt, mut tekis mieli ihan piruuttaan joku kerta :P
    • Hauska Hauska x 1
  19. pilvikirsikka Ei muuta elämää Joulukuun äidit 2019 Syyskuunmammat 2015

Niin ja mun mielestä kai yleensä vauvalle ja vanhemmalle lapselle on omat tissinsä..? Kun niistähän tulee erilaista maitoa. Toki ei se vauvan maito ole taaperolle haitallista, mutta kai sillä saa varmistettua sen että vauva saa kaiken mitä tarvitseekin, kun ei sekoitu.
    • Tykkää Tykkää x 1
  20. Aubrey Rakastunut foorumiin Marrasmammat 2017 Heinäkuunmammat 2015

Okei pitää tätä vielä kysellä muilta kokeneilta. Tuntuu itseasiassa loogiselta niin, koska vauva saa vain maitoa..

Hitto nyt on alkanut imetys sattumaan, ihan pitää puhaltaa kun tyttö tulee rinnalle. Mutta ei se kipu onneksi kauaa kestä. Maitoa on kyllä ihan hitokseen, pitkästä aikaa ihan todella kastui paita, rintsikoista läpi :eek:

Jaa tämä sivu