Imettäjä, mitä vitamiineja syöt?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mitä vitamiineja syötte imetysaikana? Olen vähän hukassa siitä, mitä nyt oikeasti on tarpeen. :scratch

Raskausvitamiineissahan lukee että ovat raskaus- ja imetysajalle. Mutta onkohan se vain mainoskikka vai onko oikeasti parempi syödä niitä kuin tavallista monivitamiinia imettäessä...

Mamavitamiinilla olen jatkanut imetysaikana. Tuskin mikään tavallinen monivitamiinikaan huonompi vaihtoehto olisi. Lisänä olen ottanut maitohappobakteereja.

Mäkin olen syönyt mama vitamiineja, olen myös satunnaisesti jatkanut tavallisilla monivitamiineilla ilman kiirettä ostaa uutta purkkia kun loppunut. Ainakin äkkiseltään vilkaistuna noissa on hiukan eri määrät samoja vitamiineja, mutta mamassa on pieni määrä rautaa lisäksi mukana.

Kun esikoinen syntyi, jatkoin äitiysvitamiinien ostamista imetysajankin kun tiedettiin toisen lapsen yritysajan alkavan 6kk päästä. Nyt toisen lapsen imetysaikana en ole syönyt enää kuin tavallisia monivitamiineja. Mutta purkista on kauan tullut otettua muitakin pillereitä, kuten maitohappobakteeri.

Olen syönyt koko viime raskauden ja imetyksen ajan. Edelleen imetän ja uusi raskaus alkanut eli jatkuu vielä pitkään noisen syönti.

Olen jatkanut imetysajan saman mamma vitamiinin käyttöä. Sitä mainostetaankin raskaus ja imetysajan vitamiiniksi niin luotan, että siitä saa kaiken tarpeellisen sekä että. Tosin imetysaikana olen ottanut lisäksi kalsium lisää koska en juuri maitotuotteita käytä.
Niin ja D-vitamiinia lisäksi vielä :)

Raskaus ja imetys-monivitamiini edelleen käytössä. Lisäksi kalsium ja omega ja maitohappobakteerit.

Takaisin