Iltatähti perheessä

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Onko teillä iltatähti? Tai haaveiletteko sellaisesta?

Mulla on kyllä tulevaisuudessa vauvatoive. Mutta mikä on määritelmä iltatähdelle?

Mä sanoisin, että meillä on ihana pieni iltatähti. 😍 Enempää ei pitänyt tulla, mutta niin se mieli vaan muuttui. 🤭 Esikoiseen ikäeroa lähes 15vuotta ja keskimmäiseenkin reilu 11vuotta. Itsekin reilusti jo lähempänä neljääkymppiä.

Lasten suusta:
Keskusteltiin "aikuisten" kesken eräässä perheessä heidän uusioperheestään: 15v = melkein aikuinen, lapset 10v, 2 kpl 6v ja 3kk. Heidän, nyt 10 kesäinen tyttö totesi vauvan kyllä olevan kaikkien yhteinen aamutähti!
Kysyin mitä tarkoittaa aamutähti? No, kun kaikkien pitää olla aamulla tosi hiljaa kun vauva muuten herää liian aikaisin! Pakko olikin siihen sitten kysyä, että entäs mikös se on sitten se iltatähti? ... sanavalmis 6v valisti: no kun kaikki me lapset mennään nukkumaan yhtäaikaa (iltatähtien aikaan) niin me ollaan kai kaikki sitten niitä.

Muokattu viimeksi:
Iltatähdeksi on minua tituuleerattu kotona, vanhempi siskoni oli jo aikuinen kuin synnyin. Itseäni aina harmitti iäkkäät vanhemmat.

Omassa mielessä olisi kuitenkin myös vielä vauvahaaveita. Olen kolmekymppinen, päätin aikoinaan että 35v täytettyäni en enää hanki yhtään lasta, tähän syynä omat vanhemmat kun olivat nelikymppisiä kun synnyin. 35v synttäreihin on nyt vielä aikaa, eli ehtisin tässä parikin hankkia ihan hyvin... Mutta en halua kiirehtiä, koska tähän elämäntilanteeseen vauva ei nyt sovi.

Enpä tiedä mikä on iltatähden määritelmä ( lapsilla lähes tarkasti 6v ikäeroa) kuopuksen syntyessä olin jo 35-vuotias ja ensi vuonna täytän 40, joten meidän lapsilukumme on nyt täynnä.

Määrittelisin iltatähden niin, että kun kerran eletyt ruuhkavuodet (kun lapsi on vielä hyvin riippuvainen vanhemmistaan) on ohi ja aloitetaan "rumba" alusta 😄 eli mitähän se iässä olisi.. 10v tai yli?

Tjaah, ajattelisin että iltatähti on lapsi joka syntyy kun varsinainen sisarussarja on ehtinyt jo isommaksi, ja vanhemmilla alkaa olla jo ikää. Minulla taitaa olla sarja iltatähtiä, ja jos vielä yhden saisin. 🤩 Ikää nyt on kypsät 42v.

Takaisin