Ilmastoahdistus

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Poetteko ilmastoahdustusta? Mitä kaikkea teette omalta osaltanne? Onko omilla valinnoilla hyötyä?

Minusta kaikkien valinnoilla on hyötyä. Mutta ei sitä yksin voi estää vaikkapa ilmastonmuutosta. Syön kasvisruokaa, ostan käytettyä, säästeliäästi vettä ja sähköä.. Onhan näitä paljon enemmänkin kun miettii. Poden ahdistusta ja esim. Elokapinalla on hyviä pointteja, mutta toteutus, vaikkapa Mannerheimintien tukkiminen, ei kyllä todennäköisesti auta mitään.

En pode enää ilmastoahdistusta, kun olen saanut alan asiantuntijalta realiteettejä ilmastonmuutoksen vaikutuksiin ja siihen miten paljon tälläkin hetkellä on jo asian eteen tehty. :smiling-eyes::folded:

Olin ennen hyvin ilmastoahdistunut henkilö, mutta en enää.

Tietenkin olen ruennut todella miettimään valintojani ja kierrätämme tarkasti perheessämme. :red-heart:

Oli joku artikkeli, että enää ei puhuta 4 asteen lämmön noususta vaan reilu 1 asteen lämmön noususta sadan vuoden päästä, eli hirveästi ollaan jo tehty harppauksia vihreämmän elämän eteen. Siitä ei vaan puhuta liikaa, sillä ihmisten motivaatio on tärkeä pitää jatkossakin hyvänä.

Takaisin