Ilmainen hampilääkäri

Eni

Oman äänensä löytänyt
Onkos muilla kunnilla tarjolla ilmaista hampilääkärikäyntiä tuleville äideille? Meillä kunta kustantaa normi hampitarkastuksen raskaana oleville...

Mulla on aika huomenna ja ihanaa, kun vihdoin saan taas lähetteen polille että saan raudat emoticon  Vihdoinkin leegot kuntoon ja jos tää jännitys lähtisi päästä sillä! Mun olisi pitänyt saada kiskot jo kun olin ammattikorkeessa melkeen kolme vuotta sitten, mutta sillon totesin että varattomana opiskelijana mulla ei ole varaa niihin, joten lähete meni umpeen. Nyt ihan hävettää mutta 2008 jälkeen en ole hammaslekurilla käynyt *nolostus*.
 
Täällä ei ole ilmaista hammaslääkäriä, mut odottavat äidit (ja niiden miehet) pääsee vähän jonon ohi suuhygienistille. Ja tuo maksaa 26 e. Suuhygienisti sitten katsoo onko tarvetta hammaslääkärille (mulla on, kävin jo suuhygienistillä) ja sitten pääsee jonottamatta hammaslääkäriin.

Mä kävin viimeksi 2 vuotta sitten (edellisen odotuksen aikaan) suuhygienistillä, joka sanoi, ettei lähdetä paikkaamaan pieniä reikiä NYT, mutta varaa aika hammaslääkäriin synnytyksen jälkeen. Eipä vaivannut nuo reiät, joten voi arvata, miten sen ajan varaamisen kävi... joten nyt on 2 isoa reikää.
 
Täällä on ainakin aiemmin ollut ilmanen ja neuvolassakin on joka kerta kyselty että oothan käyny? No enpä käyny aiemmin ja tällä kerralla alko sitten viisurit vaivaamaan enemmän jos vähemmän.. Soitin ekan kerran aikaa hiontaa varten ja kyselin tuota että onko ilmainen, niin se akka melkein alko nauraan siellä et "ainahan se on maksanu, paitsi alle 18vuotiaille."
Ja toisenkin kerran jouduin sit varaileen viikko sitten kun se toinen viisuri poistettiin ja lasku päälle,, kiva..
 
Takaisin
Top