Ikävää tunnetta kyljissä ja rinnan alla

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja tirppana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Piutse Toi hengityksen "pinnallisuus" on kyllä tosi inhottavaa. Välillä tuntuu et happi loppuu ja on vaan yritettävä vetää mahdollisimman syvään henkeä.
Joku kokeneempi varmaan osaa sanoa paremmin mut eikös se vatsa pian laske alemmas niin helpottuiskos se hengittäminen silloin? [8|]
Toivossa on hyvä elää..

Piutse.. Mulla välillä todella pahaa hengenahdistusta, ja tuntuu et happi ei kulje ollenkaan. Kokeile mennä esim sängylle kontilles makaamaan. Siis vähän sama asento kuin esim takaapäin.. öö.. mikäs tähän nyt olis siisti sana. En tiiä [:D] No kuitenkin, laita vähän rintojen yläpuolelle (ei siis painamaan keuhoja, vaan vähän niiden yläpuolella) tueks pari tyynyä, ettei tarvi käsien varassa maata. Mulla auttaa melko paljon. Meillä kun sänky on telkkarin vieressä, niin tuossa asennossa tullut vietettyä monet illat.. Mies tykkää, on kuulemma hyvät näkymät [:D][:D] Tossa asennossa tuo kohtu/vauva ei paina niin paljon keuhkoja kasaan.

Ja juu, kohtahan nuo kaikki närästykset ja muut pitäis helpottua, siis jopa ennen tuota laskettua aikaa. Paitsi että tuo housuihin lirahtaminen taitaa kuulemma vaan pahentua, kun tuo ipana vaan siirtyy viel enemmän alaspäin. Ite säästyn ainakin siis tuolta vielä pahemmalta lirahtelulta [:D] Mullahan tuo ipana ei siis laskeudu lainkaan.. [8|] Kälylle kävi ihan loppu raskaudessa vähintään pari kertaa niin, että joutu kesken kaupunkireissun hakemaan kaupasta uudet kalsarit.. [:D][:D][:D][:D][:D]

Lapsi luvusta.. Ite meinasin vielä yhden saada, mikäli nuo nyt antavat luvan siellä leikkauspöydällä siihen. Sektiollahan voi tehdä noin 4-5 lasta, riippuen vähän paikkojen parantumisesta. Ja täähän on nyt kolmas. Kaikki on ollut ns. vahinkoraskauksia, joten luulis tuon neljännen tulevan helposti. [:D] Eihän sitä kyllä koskaan tiiä.. Ikäeroa ajattelin reilut pari vuotta. Kaks aikasempaa on tehty ihan peräjälkeen, ja muistan että ainakin mulle se oli suoranaista helvettiä. En oikeesti muista likan (nuoremman) kahdesta ensimmäisestä vuodesta yhtään mitään. En siis ainakaan niin tee, mut jokainen tavallaan, mulle se ei sopinut

Tällä hetkellä suunnitelmissa olisi kaksi lasta. Mutta pitää katsoa, miltä tuntuu kun Papu on syntynyt. Haluaako sitä toisen vielä vai innostuuko niin, että haluaakin enemmän..
Ja ollaan myös ajateltu, että ei käytettäis Papun syntymän jälkeen ehkäisyä ollenkaan. Toinen saa tulla heti kun haluaa. Tosin siihenkin alustavaan suunnitelmaan saattaa tulla äkkiä muutos, jos Papu onkin ns. vaikea vauva tai jos äiti ja isi ei jaksakaan vanhemmuutta niin hyvin kuin kuvittelevat etukäteen.

Ihannetilanne tällä hetkellä: kaksi lasta, ikäero n. vuosi. Mutta katsotaan.. [;)]

Kiitos neuvoistanne :)
Kävin vähän kävelylle mikä helpotti hieman hengen kulkua, ihanan raikas kelikin oli. Mutta tietenkin ahnehdin taas liikaa ja nyt jalkoja särkee ja aivan veto pois. Ja imuri lojuu lattialla kun ei enää jaksa tehdä mitään... pyörän avainkin hävinnyt kun pää ei toimi. Ja kaikki keskeneräinen ahdistaa! aargh!

Vaivoista: Mulla tulee pistävä tunne oikeaan kylkeen jos oon syöny vähän liikaa tai lähen esimerkiksi kauppaan ja "joudun" kävelemään ja seisomaan heti syönnin jälkeen. Eli oon ottanu tavaksi syödä vähän pienempiä annoksia ja levätä puoli tuntia syönnin jälkeen. Ja sit se toinen vaiva, mulla tuli kans pari tippaa aivastaessa housuun ja kuulin ett se johtuu "heikoista" lantionpohjanlihaksista. Nyt oon tehny harjotuksia ja vaiva on onneksi kadonnut.[:)]

Oon jostain kuullut että rasvaton maito auttaa närästykseen. En tosin oo ite testannut kun ei onneksi ole tätä vaivaa vielä.[:-]

Itse olen haaveillut kolmesta lapsesta. Isäntä taas tuumailee ett 5 vois olla hyvä luku... Eli oliskohan 4 sit sopiva kompromissi meille[:D] Aika näyttää mut ehkä pari kolme vuotta vois olla sopiva väli.

Täälä viime yö oli ihan kamala.[:@]

Ensin kun yritti mennä nukkumaan, maha veti ihan kivikovaksi,supistuksia? ja sitten tulivat tuskaiset kivut, ei niitä kipuja osaa edes selittää milllään tapaa, niitä vain tuli ja tuli, kaiken kaikkiaan se kesti puoli tuntia. Yhtäjaksoisesti. Sen jälkeen vauva rupesi potkimaan, eli ei ainakaan mitään hätää ollut[:)][:)] Nin mä sen ajattelen. Kun vauva liikkuu, niin kaikki hyvin periaattteella.

Sitten kun sain unen päästä kiinni, vihdoin ja viimein, alkoi oikeaa kylkeä taas pistää niin kovaa, että taas oli pakko nousta ylos ja kävellä.

Kun jälleen kerran pääsin sänkyyn, alkoi närästää niin lujaa ja siitä ei tuulut loppua, kittasin sitten vettä parikin kupillista. niin että sai vihdoin nukahdettua mutta sitten jo pian heräsinkin kun mieheni kello soi 10 vaille 6. [:@] Sen jälkeen en sitte edes jaksanut yrittää nukkua. :D

Ehkä ensi yö olis parempi[:)]

Ah, miten auvoisa yö sullakin takana!! [:D]
Mä kans kävin 3 kertaa yöllä veskissä ja heräilin korjailee vatsan alla tukena ollutta tyynyä useaan otteeseen.. ja vatsaankin koski! No, eipähän tule ihan puskista vauvan takia herääminen... [:D]

Takaisin