Ihottumaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miiu***
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Miiu***

Silmät suurina ihmettelijä
Aika äkkiä nousi ryynimäinen ihottuma vatsan seudulle, kylkiin ja selkään. Ihan kuin pienellä neulalla olis tökitty reikiä ihoon, pieniä punaisia pisteitä, hieman kutiaa ja vähän epämukava olo. Onko kellään muulla ilmenny tällaista raskauden aikana?

Jep. Mulla on. Ihottumaa/ryhelmää oli reisillä, kyljissä, pakaroissa, käsivarsissa, polvissa. Joka viikko vaan levis uuteen paikkaan.

Mulla se ihottuma oli ihan hullun kutiava. Juoksin lääkäreissä ja lopulta pääsin ihotautilääkärille. Alustava diagnoosi oli dermografismi, fysikaalinen nokkosihottuma. Ei siis liity mitenkään raskauteen. Kortisonivoiteita oon käyttäny pitkin kesää. Nyt menossa Duocort kuuri.
Syyskuun lopussa saan tietää tulokset koepalasta ja verikokeista.

Ahaa, nokkosihottuma. On ollut minullakin joskus pienempänä, mutta oli isompina läiskinä niin en yhdistäny tätä ihottumaa siihen, että voisi olla nokkosihottumaa. Nytpä tuo onkin jo rauhottunu, niin voi olla että oli yliherkkyyttä jostain rasvastakin. Sitä vaan huolestuu nyt helpommin ihan kaikesta. :D

Mulla on kans ollu semmosta pientä ihottumaa mahassa ja reisissä. Ei oo liiemmin kutissu ja nyt on hävinnytkin...unohdin viimeksi neuvolassa kysyä siitä. Saattoi olla ihan yliherkkyyttä jollekkin rasvalle tms. Atooppinen ihottumakin on hieman pahentunut. Löytyykö muita kyseisen vaivan omaavia?

Takaisin