Ihon kutina.. *raps raps*

Suhwi

Näppärä viestien naputtelija
Onko muilla ihon kutinaa huomattavissa? Mulla on nyt parina-kolmena iltana tissit kutissu iha vietävästi.. :( Ei kehtais raapia iha vereslihalle.. :( Ootteko käyttäny jotain speciaalia rintavoidetta vai ihan vaan tummelia? :D Tai siis jotain normi kosteusvoidetta/perusvoidetta/käsivoidetta? :)
 
Täällä kutisee sekä maha että tissit, raskausarpia odotellessa siis....
Itsellä on tuota Bio-Oilia, joka on juuri raskausarpien ehkäisyyn tarkoitettu, mutta taitaa käydä tässäkin raskaudessa niin, että unohtuu tuo rasvailu.. :D 

Mutta joo, mitä vain kosteusvoidetta voi käyttää milestäni.. Kutina vaan kertoo että iho venyy, toisilla rasvailu auttaa toisilla ei. Itse en jaksa olla niin kriittinen että muutamasta arvesta välittäisin, rasvailen sillon ku muistan :D
 
mulla on tissien ja selän kutinaa!! selkää saa olla koko ajan raapimassa niinkuin tissejäkin:D olen ihan perus garnierin ihorasvaa selkään laittanut, ja tisseihin weledan raskausöljyä samalla kun mahaani öljyän:)
 
Neeuska Juu nii mie arvelin, että ihon venymisestä johtuu toi kutina...Ei vaan tarviis tissien ennää venyä, on ainaki jo yhellä jos ei jopa kahella kupilla rintavarustus kasvanu. Ja ku ennestään jo oli D-kuppi.. :D Pittää isännältä lainata Tummelia tissiin ja kokkeilla josko kutina helpottaa.. :)
 
Täälä kans saa koko ajan raapia. Tosin mulla kutiaa kädet, jalat, ja selkä ihan älyttömästi, ja vielä kun on atooppinen ihottuma, niin ei oo helppoo, mitkään rasvat ei auta. Oon raapinut kädet ihan verille monesti, ja öisin on pakko nukkua hanskat kädessä  :D
 
Kiitti Neeuska! :D Isäntä ehotteli jo pari viikko sitten, että pitäskö käyä jo ostamassa imetysliivit... :) Ei ehkä toinna ku saattaa rintavarustus tosiaan paisua tästä vielä... :D
 
Täällä kutisee myös. Ja ihan joka puolelta kehoa. Minä olen jo kehitellyt itselleni vaikka minkälaista sairautta tästä mutta kai tää on normaalia. :D 
 
Juu, normaalia sen kai pitäisi olla, totesi työpaikkalääkäri viime viikolla ja antoi reseptin vähän vahvempaan kortisonivoiteeseen ja hyvään perusvoiteeseen. Kolme viikkoa olin raapinut sääriä ja näky oli aika hurja, mutta siihen loppui!
 
Joo o, täälläkin hiukan kyllä kauhistelen kun nyt on päällä nimittäin isoimmat imetysliivit mitä tarvitsin esikoisen aikana... Saas nähdä mihinkä asti nää oikee paisuu :D
 
Neeuska No isännät on ainaski mielissään ku on kunnon Dolly Parttonit! :)
 
Mulla oli siinä h 16-17 tähän asti pahimmillaan tuo kutina, joka olikin niin voimakasta jotta nukkumisestakaan ei tullut mitään. Vaikka viikkoja olikin vähän hepatogestoosia ajatellen, niin neuvolan kautta otattivat kuitenkin maksa- ja sappiarvot joilla voitiin se poissulkea. Toivottavasti pysyykin poissa tuo vaiva, oli kieltämättä aika järkkyä.
 
Niin edellisessä kuin tässäkin raskaudessa on alkanut hirvittävä rintojen kutina. Ei mulla muu iho kutise mutta ne rinnat... Voi veljet! Itsellä on suht pienet rinnat muuten mutta raskaus kasvattaa niiden koon parilla kokoluokalla. B-koko muuttui -> D -imetysliivit ja sitten heti synnytyksen jälkeen nekin olivat pienet kun maito nousi tisseihin. Ei mikään ihme, että kutisee... :) Mutta kyllä ne sitten imetyksen jälkeen taas palasivat normikokoonsa kun painokin tippui... Eli ei mulle ainakaan megadaisarit jäänyt. Nyt on sitten kuppikokoja B:stä aina tupla Dhen rintsikkalodjussa. On varaa mistä valita missäkin vaiheessa.
 
Kuinka usein te rasvaatte?? Mulla ei oo ainakaan vielä ollut ollenkaan kutinaa, rasvaan masun ja tissit joka aamu ja ilta ihan normi kosteuvoiteella. Muutama arpi ilmestynyt rinnuksiin. Nyt siis meneillään rv 23+2. Masukin ihan hyvän kokoinen jo :D (kuvaa löytyy blogista)

http://shinebrightlikeadiamondlr.blogspot.fi/
 
Täällä yritetään rasvailla aamuin illoin, mutta tuppaa taas unohtumaan, niinku esikon aikanakin.... Välillä on päiviä jolloin en rasvaile ollenkaan :D Tosin mulla ihotyyppi sellainen että niitä joka tapauksessa varmaan tulee, kylkeen ja alavatsalle muutama tuli jo esikon aikana... Mut eipä ne itseä niin paljoa haittaakaan, vaalenevat kuitenkin hyvin raskauden jäljeen :) 
 
Mulla vaan ei tissit kasvanu viimeks eikä ilmeisesti nytkään :( Sillon oli kyl ISO olo kun maito nousi mut siihen se jäi.
Maha sen sijaan repes viime kerralla viimesillä viikoilla tyystin arville kun loppuaikana paisuin lapsiveden takia niin nopeesti, nyt en erota onko tullu uusia kun vanhatkin kukoistaa taas. Bio-oilia käytän kahdesti päivässä.

Tää nyt ei tänne kuulu, mutta suhwilta oisin kiinnostunu kuulee tosta ehkäsykapselista lisätietoo ja käyttökokemusta, hintaa, kestoo ym mainittavaa? :)
 
Mohomaha Mie hommasin sen ehkäisykapselin Kuopiossa asuessani perhesuunnitteluneuvolasta. Oli iha ilmanen mut jos siitä joutuu maksamaan, nii oisko ehkä ollu 50-100e hinta. Ehkäisyteho siinä säilyy muistaakseni 4 vuotta, eli tulee halvemmaks ku pillerit. Paikalleen laitto oli helppo homma, paikallispuudutuksessa asentavat sen ihon alle käsivarteen. Mahtava mustelma siinä oli suunnilleen viikon päivät mut ei ollu muuten kipee. :) Muuten toimi hyvin (en siis tullu raskaaks) mut puolen vuoden käytön jälkeen alko mielialan vaihtelut rassaamaan sen verran, että kävin otattamassa sen pois. Tietysti kaikille ei semmosia oireita tuu..mut mulle sattu tulemaan. :-/

Kaiken kaikkiaan tosi vaivaton ehkäisymenetelmä kun ei tarvii muistaa syyä pillereitä tai räplätä kortsun kans. ;) Ai, nii..menkkoja ei ollu kunnollisia yksiäkään koko kapselin käyttöaikana..satunnaisia tiputteluvuotoja vaan. :) Seki oli positiivista ainaki mun mielestä.. :) Kysele vaan, jos tullee jottain mieleen.. :)
 
No kutiaaaaa!!
Kamalasti, varsinkin tissit, mutta kaikkialta muualtakin!

Olen rasvannut koko kroppaa Frantsilan hierontaöljyllä, erilaisilla rasvaisilla perusvoiteilla, Weledan vartalovoiteella ja välillä luomualoegeelilläkin, mutta valitettavasti en osaa sanoa mikä näistä olisi jotenkin parempi kuin toinen. Kuitenkin kutiaa. Ja ihoon ilmestyy helposti kevyitä naarmuja, en edes tiedä mistä. Tämä hämmästyttää suuresti kun mulla on aina ollut vahva iho.

Tisseihin olen laittanut jopa sheavoita, vaseliinia ja huulirasvaa, mutta ei auta. Eikä ruskovilla. Mutta tuntuuhan ainakin että tekee jotain kutinan eteen. :P

Olen ajatellut että suihkussa ei ehkä pitäisi käydä kovin usein mutta toisaalta viihdyn siellä ihon kannalta harmillisen hyvin. Uimahallin jälkeen kutisi tosi pahasti. Rintsikoiden käyttö tuntuu ristiriitaiselta; tuki tuntuu hyvältä mutta hengittämätön puristus iholla pahalta.
Tuntuu tässä vaiheessa (vko 32) että minkään sortin saumat ei enää oikein kävis, vaikka vaatteen materiaali olisi kuinka luonnollinen ja pehmoisa. Olen pukeutunut kotona mieluiten lakanaan. :)

Mulla ei raskausarpia näy ainakaan vielä vaikka iho venyy ja kutiaa hurjasti. Äidille ei koskaan tullutkaan vaikka meitä kaksi kasvatteli mahassaan. Toivon ehkä välttyväni niiltä, mutta tulee jos tulee. Sanotaan ettei rasvaamalla voi niitäkään kuitenkaan estää.

Jotkut tutut on myös sanoneet että talviraskauksissa iho kutiaa mutta kesällä ei. Onneksi on ilmankosteus nousussa ja pakkaset poistumassa! Aurinkokin kai yleensä tekee iholle hyvää!
Kutisematonta kevättä meille kaikille!

 
Mulla on kans nyt suunnilleen viikon päivät kutissu iha joka paikka... :/ Liivit varsinki tuntuu aiheuttavan kutinaa mut pakkohan niitä on pitää. Sisäreisiin ja kankkuihin/pakaroihin on ilmestyny jotain ihottuman tapaista joka kutiaa iha vietävästi. Tummelilla on saanu sen vähä laantumaan.. Jalat on varsinkin ihan hirveen näköset ku niitä tulee raavittua nii paljon.. :(

Toivottavasti Pulu oot oikeessa ja edistyvä kevät tois helpotuksen tähän vaivaan.. :)
 
Takaisin
Top