Ihmetelläänkö teidän perheestä jotain asiaa?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Zeni

Tietävä tietäjä
Tammimammat 2017
Kesäkuun äidit 2019
Onko teillä jokin tapa tms. joka aiheuttaa ihmetystä muissa? Välitätkö asiasta?

Meillä on lapsiluku sellainen joka saa monet nostelemaan kulmiaan. Samaa ihmettelyä saavat kuulemma monet muutkin isommat perheet. Ja se, että vaikka meillä on näinkin iso perhe, niin meillä on käytännössä aina siistiä ja puhdasta ja lapset osaavat käyttäytyä hyvin ja tekevät kotitöitä.
Ei nämä oikeastaan minua vaivaa, ärsyttää vaan välillä kun kauhistellaan lasten määrää ja voivotellaan minun jaksamistani :rolleyes:

Monet tuttavat ja kaverit ihmettelevät kun meillä ei ole Tv:tä eikä radiota, emmekä katso sarjoja, leffoja, dokumentteja koneeltakaan (joka on vanha kehäraakki) Emme myöskään omista minkäänlaisia älylaitteita. Varaa olisi, muttei kiinnostusta.

Jotkut ihmettelevät sitä, että meillä on eksiimme ja esikoistemme toisiin vanhempiin niin sujuvat välit ja että minulle on täysin ok, jos mies tarjoaa välillä esikoiselleen mahdollisuuden olla molempien vanhempiensa kanssa yhtä aikaa käymällä vaikka syömässä lapsensa ja eksänsä kanssa - ja päinvastoin.

Joillekin jo neljä lasta on määrä, jota pitää ihmetellä (vaikka minullakin on "vain" kolme biologista ja yksi bonuslapsi).

Kokoa ja pieniä ikäeroja ihmetellään kovin usein! Myös se aiheuttaa ihmetystä kun meillä on 5 tyttöä ja 6 vauva on poika...

Sitä, että meillä on niin siistiä (useimmiten), vaikka on lapset 7v, 6v, 3v ja 6kk. No syy on ihan se, että mun pää ei kestä kaaosta. Ja tällä kokoonpanolla...en muuta tee ku siivoan ja kuletten tavaroita paikoilleen koko ajan. :D mutta osaan toki relatakin.

Sitä myös joskus kuulee hämmästeltävän, että lapset osaa olla nätisti ja hissuksiin tarpeen vaatiessa, esim kun oltiin vakuutusneuvotteluissa.

Lapsiluvusta kukaan ei sano suoraan, mutta varmaan kyräillään. Ja vähintäänkin kuittaillaan, että "koskas seuraava" ja että "en usko, että oli viimeinen". o_O hohhoijaa... Korvasta sisään ja toisesta ulos.

Takaisin