Ihastuminen toiseen

Oletko ollut ihastunut toiseen?

  • Kyllä

    Äänet: 11 61.1%
  • En

    Äänet: 7 38.9%

  • Kaikki äänestäjät
    18

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Tunteistaan ei voi itse päättää. Oletko tai onko kumppanisi paljastanut olleensa ihastunut toiseen ollessanne parisuhteessa? Pitääkö toiseen ihastumisesta mielestäsi kertoa kumppanille, vaikka mitään ei koskaan tapahtuisi?
 
Ei missään nimessä pidä kertoa kumppanille, se satuttaa ja jättää pitkät arvet. Eihän ihastumisessa ole mitään haittaa, kun asialle ei tee mitään, mutta silti sitä ei kannata kertoa kumppanille. Kokemusta on, kun suhteen alkutaipaleella mies kertoi olleensa välillä ihastunut yhteen jos toiseenkin. Olisin tullut paremmin toimeen ilman näitä tietoja. Nyt pitkälti yli kymmenen vuotta mies on ymmärtänyt pitää suunsa supussa tuosta asiasta.

Olen itsekin taipaleen varrella ihastunut ohimennen muihin, mutta ne ovat ohimeneviä vain. Yleensä niinä hetkinä oppii ymmärtämään rakkautta kumppaniin syvemmin. Kertaakaan en ole miehelleni näistä kertonut. Sanottujen asioiden kanssa joutuu elämään, vaikka tekoja ei olisi ollut.

Yhteiseloa takana on 17 vuotta, toivottavasti edessä vielä monta kymmentä.
 
Se kannattaako kertoa riippuu parisuhteen osapuolten arvoista, persoonista, suhtautumisesta ja yhteisistä pelisäännöistä.

Itse olen välillä ihastunut muihinkin ihmisiin, mutta kaikista en kyllä kerro. Mies on avoimesti kertonut pari kertaa ihastuneensa johonkuhunun muuhunkin. Ihastuminen toiseen on mielestäni normaalia, mutta rakastuminen ei. Emme kumpikaan koe mustasukkaisuutta, sillä luottamus toisen rakkauteen on rajaton.

Se kohta parisuhteessa kun aloimme avoimesti puhua millaisista piirteistä pidämme vastakkaisessa sukupuolessa ja kerroimme toisillemme ihastuksista ja annoimme luvan ajatella ja katsella muita toi meitä vielä lähemmäs toisiamme. Mieheni esim tykkää myös erillaisista naisista kuin minä olen, kuten hoikemmista mutta se ei tarkoita etteikö hän rakastaisi tai pitäisi minua viehättävänä.

Läheiset ei ymmärrä miten voidaan puhua muista ja asiaa on kauhisteltu, miksi siitä ei usein mainita. Tää on kuitenkin meidän tyyli.

Rakastuminen ja fyysinen pettäminen ei sen sijaan sovi meille kummallekaan.
 
Takaisin
Top