Ihana " design lavuaari" vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lya
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Lya

Näppärä viestien naputtelija
Kerokaapas vinkkejä, miten vauvan peppu pestään muualla kuin lavuaarissa? Meillä on nimittäin sellaeset supertyperät todella matalat lavuaarit molemmissa vessoissa, eikä tyttö enää kohta niihin mahdu. Kaiken hyvän lisäksi vesihanat on sijoitettu altaan reunalle käytännössä kiinni lasiseen suihkuseinään, ei suinkaan keskelle, että vauvaa voisi istuttaa reunalla.

Eipä tullut muutossa mieleen, että tuostakin voi tulla ongelma. Suihkussa ei voi pestä, koska meillä on mielenkiintoinen kaato, joka ohjaa vedet viemärin ohi, eli kakkaa olisi sitten kaikkialla. Kylppäriremonttiinkaan ei just nyt ole varaa :)

Keittiössä - ei hyi hitto - tuttipulloja kun pesen käsin kolmesti päivässä.

Niin tuo amme ehkä toimisi parhaiten - vaikka ei sekään kovin kätevää ole lavuaariin verrattuna... Sitten tietenkin pyllypyyhkeet ovat hyvä vaihtoehto, jos ei kakkaa ihan jokapuolelle ole räiskynyt. Tosin kovin ekologistahan se ei ole, jos paljon kertakäyttöpyyhkeitä käyttää, mutta näinkin olen nähnyt tehtävän. :)

Ite käytän oikeestaan vaan kosteuspyyhkeitä, mutta illalla pesen vauvan pepun suihkussa. Suosittelen siis kosteuspyyhkeitä.

Pienen maitovauvan kanssa käsipyyhkeet vielä menee, mutta isommalla kakat haisee enemmän, joten ei yksinään riitä niin hyvin. Itse olen tehnyt niin, että vauva vasemmalla kädellä vessanpöntön reunalle, ja oikealla kädellä (näin siis oikeakätisenä) pesen käsisuihkulla. Sillä saa oikeastaan paremmin kuin hanan alla, eipä tarvitse käsiään liata. :) Lopuksi olen tarkistanut vielä niillä käsipyyhkeillä onko mitään jäämiä, harvemmin on.

Niin, ja I feel your pain, designkalusteita ei todellakaan ole tarkoitettu vauvan hoitoon. Itse osasin onneksi vähän kiinnittää tähän huomiota, kun kerran asuttiin sellaisessa, missä ne lavuaarit ovat täysin tasaiset. Silloin ei ollut vielä vauvaa, mutta kaikki muu hammastahna jne. jäi siihen tasaiselle pohjalle että kyllä oli tyylikkäät joo. :mad:

Niin ja niiden kosteuspyyhkeiden sijaan voi käyttää myös lämpimällä vedellä kasteltua harsoa, silläkin saa pyyhittyä kakat pois. Jos siis ei joka kakan jälkeen oikein pese pyllyä. Ekologisempaa :wink

Pitääpä koittaa tuota vessanpönttöä ja käsisuihkua ( kauhukuvassani muksu tippuu pönttöön) . Meidän tyttö kakkii sellaista haisevaa tököttiä, että ilman vesipesua menisi noita kosteuspyyhkeitä varmasn puoli laatikkoa/kerta.

Johtuuko jämäkkä kakka sitten korvikkeesta, en tiedä. Yleensä yritän pestä pepun heti kun töräyttää, ettei kakka ehdi levitä ympäriinsä ja takertua kiinni. Ja kaikki taipeet täytyy nytkin käydä läpi pesun jälkeen.

Kiinteisiin siirryttäessä tuli meilläkin sellaista haisevaa tököttiä, mut nyttemmin sellaista kiinteää tavaraa, joka on tosi helppo pyyhkiä liinoilla :)

Joo pönttö ja käsisuihku vaatii hieman harjoittelua, mutta en minäkään oisi pelkillä liinoilla pärjännyt silloin maitovaiheessa. Mutta komppaan edellistä: kiinteiden myötä myös kakat muuttuvat kiinteiksi ja voi olla helpompi putsata. Kaikki aina pelotteli sillä hajulla, mutta meillä ainakin pyllyn pesu on nykyisin helpompaa. :)

Takaisin