Ientulehdus

rusinapulla

Jostain jotain jo tietävä
Onko kellään keinoja ientulehduksen parantamiseen? Harjaan useamman kerran päivässä ja purskutan suuvettä, mutta ei tää mihinkään muutu [:@] Ien vaan nousee ja nousee [:(] Mitä "aineita" saa tuossa suuhygieniassa käyttää kun on raskaana? Nyt käyttänyt ihan kaupasta ostettua mietoa suuvettä.

Käytätkö hammaslankaa? Se ainakin on yks tosi tärkeä seikka, että otat mömmöt hammasväleistä vähintään kerran päivässä hammaslangalla pois. Oletko kokeillut Parodontax-hammastahnaa? Mulla on sitä parhaillaan, se maistuu aluksi aika pahalle, mutta siihen tottuu. Tästä sanotaan: "Tehokas apu verta vuotaviin ja ärsyyntyneisiin ikeniin."

Mun tarvis varata aika hammastarkastukseen, en ole ollut 10 vuoteen ja neuvolasta kehotettiin menemään, mutta miten en vaan saa aikaiseksi... Tähän mennessä ei ole yhtään paikkaa hampaissa. [:)]

rusinapulla : ien vain nousee ja nousee? Tuli mieleen kun kävin ala-asteella hammaslääkärissä niin siellä sanottiin että hankaan hampaita ja ikeniä liikaa, koska etuhampaan ien oli noussut. Ohjeena oli harjata hellemmin, ei kuitenkaan jättää harjaamatta kuten sen silloin ymmärsin[;)] Ja jos se ien nousee liikaa niin se voi vaurioittaa hammasta pysyvästi. 

Miullakin ollut onkelmia suun kanssa. Usein ikenet vuotavat ja silloin tuntuvat todella hellille.. Ei ole ollut aikaisemmin onkelmia ienten kanssa, mutta taitaa raskaus saada kaikkea kummallista aikaan.
Muutaman viikonpäästä onneksi pääsen hammaslääkäriin! 

Mulla kanssa raskauden aikana ikenet alkoivat lähes joka harjauskerran aikana vuotamaan verta. Näin on ollut joka raskaudessani. Kun vauva on syntynyt, ikenien vuotaminen on loppunut kuin seinään. Kannattaa kyllä ottaa hampaiden hoito ihan vakavasti raskauden aikana, voi aiheuttaa keskenmenon tai ennenaikaisen synnytyksen.

http://www.kookas.fi/articles/read/2882

Itselle aikoinaan (ennen raskautta) hammaslääkäri suositteli Corsodyl -suuvettä, jota saa apteekeista. Ja näköjään saa käyttää raskauden aikana -> http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/2/58862.shtml

Sen voin sanoa, että ei mikään maailmankaikkeuden parhaimman makuinen suuvesi, josta jää karvas maku yllättävän pitkäksi aikaa [:'(]. Mutta toisaalta vie tulehduksen mennessään... 

Takaisin