Ideoita polttareihin

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sohwia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Sohwia

Sanavalmis juttuseppä
Marraskuunmammat 2015
Elomammat 2017
Minulla olisi toukokuussa hyvän ystäväni polttarit ja me ollaan porukalla yritetty kehitellä kivaa tekemistä polttareihin. Joitain ideoita on jo tullut mm. kuplajalkapallon pelaamista, ravintolassa syömistä ja saunatilan vuokraamista.

Olisi kiva kuulla mitä teidän omissa polttareissa on ollut tai millaisissa polttareissa olet ollut mukana? :)

Se saunatilan vuokraus ainakin vois olla kiva. Voisitte vaikka tehdä morsiamelle jotain jalkahoitoa ja päähierontaa tms hemmottelua. Jotain mukavaa ja rentouttavaa yhdessäoloa, ei kilpailemista ja nolaamista :)

Itselle ei ole polttareita järjestetty enkä ole koskaan mukana ollut, eli sieltä ei vinkkejä saa. Mutta jostain ylläolevan tyylisestä itse pitäisin :)

Pääasia on että polttarit ovat polttarisankarin näköiset!
Erään ystäväni polttarit olivat ihan mökin vuokraaminen missä olimme, pelailimme lautapelejä, söimme, saunoimme, jne. Tässä tapauksessa sankari itsekin piti tärkeimpänä että kaikki ystävät pääsivät kauempaakin paikalle. Sankari oli toivonutkin 'ei ohjelmallista'-meininkiä.
Toisen ystäväni polttareissa kävimme ravintolassa, hän kävi kyselemässä parisuhdevinkkejä ihmisiltä, keskusaukiolla yhdessä tanssimme macarenaa, hän kävi hierojalla ja loppuillan vietimme yökerhossa.

Mun polttareissa ensin mentiin aamupalalle mun työpaikalle (työkaverit järjesti kun eivät muuten päässy osallistuun) siinä oli kaikkee leipää, kakkua, skumppaa ja sellasta. Siitä lähdettiin yhden kaverin hevosella ratsastaan ja se oli kyllä tosi kivaa. Sain itse harjata heppaa ja laittaa valmiiks avustuksella ja talutella sitä jne. Vuorotellen siinä kahdella hepalla sitten ratsasteltiin. Siitä lähdettiin sitten mökille missä grillattiin ja saunottiin. Illaksi mentiin sitten kaupunkiin baareihin. Mä en halunnu mitään nolaus juttuja ja pukuleikkejä tms joten oli enemmän tollaset rauhallista illanvietto meininkiä ja tosi kivaa oli :)

Tärkeintä tosiaan on, että juhlat ovat polttarisankarin tyyliset. Yhden kaverini polttarijärjestelyissä tuli riitaa, kun yhden järjestäjän mielestä piti olla ylellistä ja tyylikästä viininmaistelua kylpylässä, ja toisen mielestä maastoratsastusta ja tiiliskivirikan kantamista. Päädyttiin maastoratsastukseen ja tiiliskivirinkkaan, ja polttarisankari jälkikäteen sanoi, että oli juuri hyvä näin, häntä ei saisi kylpylään kirveelläkään. Ja se kylpylää vaatinut järjestäjä taas itse oli sitä mieltä, että hän olisi ikuisesti loukkaantunut, jos joku järjestäisi hänelle tuollaisen metsänkoluamisreissun polttareiksi.

Yhdistävä tekijä tässä on tuleva morsian - ja yleensä kai hän haluaa että vietetään hauska aika yhdessä (polttariporukassa voi olla sellaisia jotka eivät tunne toisiaan esim sulhasen sisko tms). Ja kyllä ainakin itse pyrkisin luomaan sellaiset polttarit mistä morsian tykkäisi - ja voi se olla kombinaatiota metsää ja hemmottelua ja biletystä :)

Koko joukolle ruoan laitto yhdessä kokin ohjeistuksella koko porukalle, splättäystä / lasersotaa, seinäkiipeilyä, mikroautoilu, pienempiä ohjelmina esim. rakenna sulhasesta otetusta valokuvasta tehty palapeli, maalaa/askartele/ tee taideteos (joku sopiva aihe).

Takaisin