Hyvää Joulua!

Untuva

Sanavalmis juttuseppä
Helmikuunmammat 2015
Lumivaipan alla uinuu maa
hämy laskee ylle tienoon.
Luonto huokuu rauhan tunnelmaa
mielen johtaa Joulun viettoon.
Jouluaaton lempeä hiljaisuus
valaa iloa sieluillemme,
on lämmin yhdessäolon tilaisuus
jonka luomme rakkaillemme.
-Birgit Ahokas-

Hyvää Joulua!
 

Liitteet

  • joulu.jpg
    joulu.jpg
    65.8 KB · Katsottu: 33
"Keneltä sai tähden, tuo katse pienokaisen? Kuka poisti synkeyden yöstä paimenten?
Kuka solmi kruunun nyt sinun hiuksillesi? Viisaat kuka johti luokse rakkaan lapseni?

Olet toisten kaltainen, lapsi lupauksien. Tuotko lapseni nyt toivon maailmaan?
Olet aarre sydänten, miten sinut suojelen? Helmassani kantaa itse taivastako saan.

Ken toi kyyneleitä silmiin pienokaisen? Miksi äitiin tarraudut nyt niin vavisten?
Varjot toistaa sen nyt, enkeli on mennyt, kaiken kauniin muistan, vaikka en voi ymmärtää.

Olet toisten kaltainen, lapsi lupauksien. Tuotko lapseni, nyt toivon maailmaan?
Olet aarre sydänten, miten sinut suojelen? Helmassani kantaa itse taivastako saan.

Täällä kaikkiin päiviin tuo ilo taivaallinen. Lempeyttä, rakkautta silmiin ihmisten.
Sanat, jotka kuulin, ne unohdu ei koskaan, vaikka mitä tulkoon, niistä aina voimaa saan.

Olet toisten kaltainen, lapsi lupauksien. Tuotko lapseni, nyt toivon maailmaan?
Olet aarre sydänten, miten sinut suojelen? Helmassani kantaa itse taivastako saan.

Keneltä sai tähden tuo katse pienokaisen? Betlehemin yllä loistaa tähti ikuinen."


Ihanaa Rauhallista Joulua kaikille!!!! :greet008
Teistä jokaisesta on tullu mulle tosi tärkeitä, vaikka teitä oikeasti tunne... :rendeer:Heartbigred
 
Uppo-Nallen jouluruno

Kuusen alla on kummaa puhinaa,
karvaisen kuonon jouluista tuhinaa,
heilahtaa kuusen katveessa tassu,
kurahtaa vihreän varjossa massu,
joulukarhu on asialla
oksien peitossa kuusen alla.

Karhulla mielessään jouluiset ilot,
purkki ja lahjat ja omenakilot.
Siksipä heilahtaa karvainen tassu,
siksipä kurisee massu,
että on tarpeen hetkinen vartoa,
odottaa, paastota, punoa vartoa.

Jälkeen koulun on odotus joulun,
kaikkein kauneinta maailmassa.

Karhun mielessä joulu väikkyy,
kynttilän valo silmissä läikkyy.
Mieli on auvoinen, mieli on avoin,
viettääkseen joulua jouluisin tavoin.

-Elina Karjalainen

Oikein ihanaa ja rauhallista joulua teille kaikille :Heartbigred
 
Niinushka: Mulla on soineet tuon Uppo-Nalle-runon säkeet päässä paljon joulukuun aikana. Etenkin on jatkuvasti tullut mieleen "Kuusen alla on kummaa puhinaa" ja "kurahtaa vihreän varjossa massu". Johtuisiko tästä isomahaisesta ja puhisevasta olotilasta?

Ihanaa joulua teille kaikille! Ensi jouluna sitten vähän erilaista luvassa ainakin meillä ensimmäisen odottajilla :Heartred
 
Rauhallista Joulua Teille Kaikille!

Täällä ollaan anoppilassa joulua viettämässä, eilen tultiin. Mies ja appiukko laittaa kuuseen koristeita, anoppi valmistelee päivän eväitä ja minä köllöttelen sohvalla maha pystyssä... Kyllä kelepaa :D
 
Nyt tulee jo vähän myöhässä eilisten kiireiden takia! Rauhallista ja iloista joulu aikaa koko ihana foorumin väki :) Meidän joulu meni eilen sukuloinden a paikasta b paikkaan. Tänään jatkuu sama meininki sekä vielä huomennakin! Sitten onkin enää viimeisten työpäivien aika :)
 
Takaisin
Top