Hurjan levottomat jalat iltaisin!

Alberdina

Oman äänensä löytänyt
Onko teillä muilla "levottomat jalat"-vaivaa? Minulla nyt lähes joka ilta kun pötköttelen sohvalla. Tulen ihan hulluksi, kun jaloissa (polvista alaspäin) on on niin ärsyttävä tunne. Ihan kuin olisivat tiellä koko ajan, pitää liikuttaa niitä jatkuvasti että tuntuisi mukavammalta. Onko tähän mitään apua?

Täältä löytyy! Levottomat jalat ei ole mun pahin vaiva, sitä on ollu aika harvoin, mutta on kyllä suorastaan hermostuttavaa! Mulla muuten jalat muistuttaa olemassaolostaan. Niitä särkee, kiristää jne, elohiiriä jalkaterissä, laskimot paistaa läpi... Tukisukat on käytössä, en kyllä tiedä että auttaisko ne sun ongelmaasi...Entäpä sitten magnesium joka ainakin elohiirtä ja suonenvetoa pitää loitolla :) Tsemppiä!

Mulla oli viime yönä ihan kauhea yö kun jalkoja piti koko ajan heilutella tai niitä alko vaivata. Mutta oon vasta 6. viikolla (vai oonkohan sittenkään...), en olis uskonu että ne näin aikasin alkaa, luulin että se olis myöhemmin ongelma? Nukuin varmaan 6 tuntia ja koko päivä on ollu suoraan sanottuna perseestä ku muutenkin hitonmoinen pahoinvointi ja nyt lisäksi särkee joka paikkaa ja hermo kireällä.

Joo, etenkin loppuraskaudessa vaivannut levottomat jalat.  En ole silti saanut aikaiseksi kokeilla esim. magnesium-kuuria.  Siitä ovat jotkut saaneet avun.  Ainakin kramppeihin sen pitäisi auttaa, joten eiköhän sitten tähänkin vaivaan.  Siskoni kärsi levottomista jaloista ihan ilman raskauttakin, hänelle sen syyksi oli veikattu anemiaa eli mahdollisesti rautakin voisi auttaa tähän vaivaan.

Takaisin