Oma äitini hokee koko ajan, että lapselle täytyy lukea paljon. Se auttaa puheenkehityksessä. Joo, niinhän se auttaa, mutta tyttö 11 kk ei ole ollut kovin kiinnostunut kirjoista, vaan enemmän tykkää esim. kiipeillä ja juosta kissojen perässä. En mä viitsi väkisin istuttaa sylissä kuuntelemassa satua, kun toinen ei jaksa keskittyä. Ja luotan kyllä siihen, että lapseni oppii silti puhumaan aikanaan :)
Anopiltani olen saanut kuulla muutaman kerran, että lapsia ei kasvateta kellon mukaan. Tämä siksi, että olen aika tarkka tytön päivärytmistä. Mutta olen kyllä huomannut, että meille tämä säännöllisyys sopii oikein hyvin ja tyttö on paremmalla tuulella, kun asiat menevät suht samalla tavalla joka päivä. Toki lomat ja kyläilyt ym. ovat asia erikseen ja menevät välillä niin kuin menevät. Mutta en ymmärrä mitä vikaa tässä tavassa on, kun se meille näin hyvin sopii.
Muita huonoja neuvoja en ole juurikaan saanut. Ehkä siksi, että olen ilmoittanut kaikille, että kysyn sitten jos tarvitsen neuvoja, muutoin ei tarvitse tulla tuputtamaan mitään näkemyksiä.