huolia :/

tyttönen_92

Oman äänensä löytänyt
Mulla todettiin vasemman puolen munasarjoissa n; 4,11 cm kysta about kk sitten. onko kellään tietoa voiko toi vaikuttaa raskaaksi tulemiseen ku ollaan luettu et vaikuttais ja ei vaikuta :O Lääkäri sanoi et pitäis ittekseen hävitä n, 4-6 kk sisällä tai syömällä 4 kk yasmin pillereitä mut siihen lääkäriin ei kuulemma ole luottamista ja netissä luki että ei kannata aloittaa pillereitä ollenkaan. sit luin kans et raskaus on yks ns "lääke" kystaan. . ja toi kysta on mulla omien tuntemusten mukaan ollut yli 6 kk.. Menkat loppui tänään ja nyt sit taas uutta vauva yritystä, vai kannattaako??

Itselläni oli melkein 10 cm halkaisijaltaan ollut kysta toisessa munasarjassa ja koko munasarja kystineen poistettiin jokunen vuosi sitten. Tällä hetkellä odotan esikoistani!

Minulle ei mitään lääkkeitä silloin kystaan annettu, koska se oli niin kookas se poistettiin vaan heti. Kystathan voivat myös olla toiminnallisia, eli vaihtelevat kokoaan kuukautiskierron eri vaiheissa. Kystat ovat todella yleisiä - moni nainen ei edes tiedä, että heillä on kysta! Sinuna en siis olisi huolissani asiasta! :) 

9 kk ollaan siis seurusteltu jonka aikana olen pillereitä syönyt vaihtelevasti, elikkäs syönyt 3kk ja ollut ilman 1-2kk nyt ollut noin 2-3 kk ilman pillereitä ennen ton kystan toteemista niin mietittiin vaan että eikö vaan ole natsannut vai onko toi kysta osasyyllinen.. ja netistä myös luin että kun kysta on poistettu niin moni oli tullut raskaaksi melkein samantein :) ja omien diagnoosien mukaan toi kysta ollut jo reilu 6kk miksköhän lääkäri ei suostunut sille mitään sen enempää tekemään kun määräsi e pillereitä joiden kuulema pitäisi auttaa sen häviämiseen joita en aloittanut koska moni oli kirjoittanut että ei missään nimessä kannata aloittaa. mut nyt 3kk päästä kontrolli ultra.. mut yritys kuitenkin jatkuu, toivon mukaan siellä ultrassa löytyis joku kiva yllätys

Kystalla tai ilman - niin raskaaksi tuleminen kestää toisilla pidempään - jopa vuosia. Lääkäri katsoi varmaan sinun kohdallasi, että 4 cm kysta on pieni. Ei noihin operaatioihin kaikkia laiteta, koska operaatio kuin operaatio on aina riski. Lääkärin tehtänänä onkin arvioida mistä on potilaalle (sinulle) enemmän hyötyä kuin haittaa. Kärsivällisyyttä vain - kyllä se siitä! :) Hyvää Joulunaikaa sinulle ja onnea uudelle vuodelle! 

Takaisin