huimaus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja tanza82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

tanza82

Vasta-alkaja
hei mulla tulee ruokailun päälle huono olo ,heikottaa ja huimaa. Mistä johtuu ? onko kellään samaa ongelmaa ? raskaus viikkoja mulla nyt 19...
 
Heippa!

Mulla tänään 10+1. Useimmiten syönnin aikana iskee hurja väsymys, tuntuu ettei millään pysy hereillä. Varmaan joku kerta herään naama ruokalautasella :D Mulla tulee välillä huono olo ruokailun aikana, mutta se varmaan menee sen piikkiin, että alkaa niin helposti ällöttämään ruoka mitä syö. Ei oo ihan samanlaisia tuntemuksia ku sulla, mutta varmaan ihan normaalia?
 
Ihan ekana tulee mieleen verensokerin heittely. Oletteko olleet sokerirasituksessa? Kannattaisi mainita asiasta neuvolassa, jos sokeri nousee liian korkealle, voisi aiheuttaa juurikin huimausta ja huonoa oloa. Toki raskausaikana myös tulee niitä ällötyksiä, että joku ruoka vaan alkaa ällöttää ja tulee huono olo :)
 
Mä oon kärsin koko raskauden ajan huimauksesta erilaisissa tilanteissa, syytä ei ole koskaan löydetty, neuvolassa sanottii että joillakin vaa huimaa raskaudessa.. Itellä tällähetkelle rv 30+2 :)
 
Mulla on sama... ruokailun jälkeen ja välillä ruokaillessakin alkaa huimaamaan ihan älyttömästi... yhdessä vaiheessa meinasin monta kertaa ihan pyörtyä.. kylmä hiki alkoi valumaan, silmissä sumeni ja jalat ei kantanu... Sokerirasituksessa, arvot olivat hyvät.. Hemoglobiini tosin oli erittäin alhaalla (alhaisimmillaan 104) niin sanoivat että huimaus saattaa johtua siitä... Olen syönyt rautatabletteja ihan raskauden alusta saakka, mutta tuossa kohtaa kun 104 näytti niin käskivät syömään myös iltasin... nyt viimeksi mitattuna niin näytti 115 eli se auttoi... Tosin huimaukseen ei... enää ei huimaa kuitenkaan pyörtymiseen asti mutta huimaa kuitenkin... Eivät osaa sanoa mistä johtuu :/ Tällä hetkellä menossa Rv 35+0
 
Mulla oli edellisessä raskaudessa sama.. Helpotti kun söi säännöllisesti ja muisti töissä syödä välipäloja. (ihan hedelmiä, jugurttia, leipää yms aterioiden välissä) =) ja muista juoda paljon vettä!
 
+ toki jos verenpaine on alhainen niin sehän huimaa! ..itsellä ollut aina alhainen ja neuvolassa sanottiin että voin hyvillä mielin ottaa suolapaloja tai lakuja tms, vaikka niitä ei yleensä suositella. Kohtuullisissa määrin tietty =D
 
Takaisin
Top